rubenvb
Well-known member
Ik zie nog steeds geen doorslaggevende nuance om de verschillen te verklaren hoor.Blij dat ik die man geblokkeerd heb op Twitter. Beetje ongefundeerd ophitsen raakt ie maar niet kwijt precies.
Uiteraard wordt dat bericht duchtig door de Twitterbubbel geliked en gedeeld. Gelukkig is er nuance in dit topic.
Dat er een van die gevallen geen verdediging heeft opgeworpen en dat ie al een strafblad had, maakt nog altijd het verschil in strafmaat niet goed in mijn ogen. Als je dat dan van HLN niveau wilt vinden, wel, dan heb je eigenlijk geen respect voor andermans mening. Ik vind het ronduit absurd dat je voor een diefstal van 125 euro in waarde, 7 maanden gevangenis kan krijgen (ongeacht of je nu een verdediging opvoert in een rechtbank of niet) terwijl er in de rechtzaal (bij wijze van spreken) ernaast het gaat over onvrijwillige doodslag (niet zo bij wijze van spreken) en er daar gelanterfant wordt met een werkstrafje dat niet eens op je strafblad komt. Gewoon omdat daar een bende dure advocaten van hun toren aan het blazen zijn? Omdat die arme jongens toch wel heel hard zijn aangepakt op het boze internet? Flikker toch op man. Ja, sorry, dat kan er bij mij echt niet in.
Dat je vergelijkbare situaties meegemaakt hebt vroeger in je studententijd, nja, hoe kan je dat eigenlijk vergelijken? Je was er niet bij, en in uw geval is er ook niemand gestorven. Misschien wat backwards logica, maar daar komt het wel op neer. Een cantus is trouwens geen doop he, de opgezette en verwachte machtsverhouding is wel wat anders. Laat staan in een clubje als Reuzegom.
Grappige is dat ik bij het aanmaken van dit topic "taakstraf" heb aangeduid, omdat ik eigenlijk tegen gevangenisstraffen ben uit principe (omwille van het feit dat die niet echt goed rehabiliterend werken). Dat even geheel terzijde.

misschien bedoelden ze dat in het vonnis met "rekening houdende met de sociale achtergrond"
…