Returnal 2.0 implementeert Suspend Cycle en Photo Mode

Net als vele andere roguelites, is Returnal zonder twijfel een moeilijke game. Niet alleen vanwege het balanceren van risico's om waardevolle beloningen in de wacht te slepen, maar ook deels omdat je een lopende speelsessie niet mocht opslaan. Zij die in het verleden hierover klaagden ontvangen nu echter een compromis, want Housemarque introduceerde vandaag (via een v2.0 patch) de langverwachte Suspend Cycle-feature. De ontwikkelaars benadrukten trouwens op de PlayStation Blog dat dit opzettelijk geen traditioneel opslagsysteem is, en dat Suspend Cycle enkel een tijdelijke save file aanmaakt voor wanneer je het spel wilt afsluiten, al dan niet om even een pauze te nemen. Je progressie wordt vervolgens hervat zodra je het spel opnieuw opstart.

Suspend Cycle is overigens niet de enigste noemenswaardige toevoeging, want Photo Mode behoort eveneens tot het totaalpakket. Onder andere het kleurenpallet, de intensiteit van de belichting en ettelijke speciale effecten kun je hier tijdens bijna alle momenten manipuleren, iets wat in de onderstaande video werd gedemonstreerd. Volgens de patch notes beschikt deze nieuwe update ook nog over een aantal bug fixes en quality-of-life verbeteringen, hoewel men helaas geen concrete voorbeelden gaf.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan