ÉÉN Restaurant Misverstand

Hans Moleman

Well-known member
Toch wel een erg mooi programma over mensen met jongdementie die een restaurant runnen.

Heel schrijnend om zien hoe iemand die een jaar geleden nog huisarts was, nu met moeite het verschil tussen de voordeur en de deur naar het restaurant weet zijn.

Anderzijds ook vaak grappig op een respectvolle manier.

Van de makers van het al even sterke Down The Road, met weer een erg sterke Dieter Coppens.

Vorige maandag trouwens 1 van de kandidaten overleden.
 
Toch best wel een verschrikkelijke ziekte eigenlijk. Ben wel wat geschrokken van de impact van de ziekte.

Lijkt me ook moeilijk te aanvaarden, zeker als je ooit toch wel een "intelligente" job had als ingenieur of huisarts.
 
Awel, als ik tv kijk dan sta ik er altijd zeer nuchter tegenover. Maar ik moet toegeven dat dit programma me hard raakt. Mijn schoonvader had hetzelfde op jonge leeftijd dit tegengekomen. Net het jaar nadat ze op pensioen gingen en van het leven gingen genieten.

Ik hoop aan het einde van de reeks te mogen vernemen dat dit toch nog ergens voortbestaat. Want dit is zoveel meer dan eender welke therapie of medicijn.

Chapeau top programma!
 
Onbegrijpelijk dat ze hier niets verder meegedaan hebben. Als blijkt dat het helpt, hadden ze dit project toch beter met een crowdfunding ofzo laten doorgaan.

Prachtige tv en het heeft mij echt enorm geraakt.
 
Onbegrijpelijk dat ze hier niets verder meegedaan hebben. Als blijkt dat het helpt, hadden ze dit project toch beter met een crowdfunding ofzo laten doorgaan.

Prachtige tv en het heeft mij echt enorm geraakt.
Het blijft tv natuurlijk. Mooi van Dieter en Seppe Nobels, maar denk dat Seppe zijn prioriteiten uiteindelijk ergens anders liggen. In se is dit een veredelde beschutte werkplaats. Maar zeer mooie tv, en een zeer mooi project.
 
Het blijft tv natuurlijk. Mooi van Dieter en Seppe Nobels, maar denk dat Seppe zijn prioriteiten uiteindelijk ergens anders liggen. In se is dit een veredelde beschutte werkplaats. Maar zeer mooie tv, en een zeer mooi project.
Ik ben me er zeker van bewust dat het tv is en dat er enorm veel knip- en plakwerk in zit. Ik bedoelde eigenlijk niet per se dat Nobels hier aan vast moest geraken, maar ik denk toch dat voldoende chefs of beginnende chefs dit een mooie leerervaring zou zijn én voor die jonge demente personen ( kunnen er verschillende zijn he), is dit goed om een bezigheid te blijven hebben. Het had toch een mooie win/win geweest. Dan vind ik het spijtig dat de de Vlaamse overheid dit niet kan subsidiëren of dergelijke. Nobels en Dieter konden dan eventueel ambassadeur blijven van het project he... of helemaal niets als het voor hen niet meer hoefde.
 
Ik ben me er zeker van bewust dat het tv is en dat er enorm veel knip- en plakwerk in zit. Ik bedoelde eigenlijk niet per se dat Nobels hier aan vast moest geraken, maar ik denk toch dat voldoende chefs of beginnende chefs dit een mooie leerervaring zou zijn én voor die jonge demente personen ( kunnen er verschillende zijn he), is dit goed om een bezigheid te blijven hebben. Het had toch een mooie win/win geweest. Dan vind ik het spijtig dat de de Vlaamse overheid dit niet kan subsidiëren of dergelijke. Nobels en Dieter konden dan eventueel ambassadeur blijven van het project he... of helemaal niets als het voor hen niet meer hoefde.
Departement Welzijn en geld? :laugh:
 
Terug
Bovenaan