Reis eSIM-topic

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
We zijn maar 10 dagen in japan only. Is beetje overkill dan zeker? Lokaal sim kaartje moet ook wel mogelijk zijn zeker?

Er zijn andere opties met esims. Ik zie bijvoorbeeld 7,5 euro voor 10gig, 15 dagen.

Terwijl sakura mobile 8000 yen vraagt voor ongelimiteerd 15 dagen met traditionele sim. Dat is 40- 45 euro.

esims zijn veruit goedkoper.

Er zijn andere opties met esims. Ik zie bijvoorbeeld 7,5 euro voor 10gig, 15 dagen.

Terwijl sakura mobile 8000 yen vraagt voor ongelimiteerd 15 dagen met traditionele sim. Dat is 40- 45 euro.

esims zijn veruit goedkoper.
heb je een link voor een goede japanse esim?
want op google, krijg ik bv holafly, en das toch ook 37 euro hoor voor 10 dagen
idem voor sakura mobile... 6600 yen

dus voor 10 dagen is genoeg, iets meer data mag wel, maar geen must.

heb ondertussen gevonden hoe het moet. dus een QR code scannen dus.
maar als we dat thuis al doen, dan zijn we natuurlijk al 1 of 2 dagen kwijt, alvorens we in japan toe komen ...

beter dit doen, in de airport zeker, op hun free wifi daar?

deze website raad alvast die UBIGI aan..

Laatst bewerkt:
heb je een link voor een goede japanse esim?
want op google, krijg ik bv holafly, en das toch ook 37 euro hoor voor 10 dagen
idem voor sakura mobile... 6600 yen

dus voor 10 dagen is genoeg, iets meer data mag wel, maar geen must.

heb ondertussen gevonden hoe het moet. dus een QR code scannen dus.
maar als we dat thuis al doen, dan zijn we natuurlijk al 1 of 2 dagen kwijt, alvorens we in japan toe komen ...

beter dit doen, in de airport zeker, op hun free wifi daar?
Bijvoorbeeld:

Een app kan ook de esims instellen. Niet perse een QR nodig.

Je hebt ook nog "Saily" waar er promocodes van te vinden zijn

Laatst bewerkt:
Er is wel 1 nadeel aan die mobimatter heb ik ondervonden. Sommige banking apps (Keytrade bijvoorbeeld) werken niet. Zelfs niet als ik een Belgische VPN aanzet.

Revolut werkt dan wel zonder probleem.
Dus maak dat je financiële zaken al in orde zijn. :p

Er is wel 1 nadeel aan die mobimatter heb ik ondervonden. Sommige banking apps (Keytrade bijvoorbeeld) werken niet. Zelfs niet als ik een Belgische VPN aanzet.

Revolut werkt dan wel zonder probleem.
Dus maak dat je financiële zaken al in orde zijn. :p
Keytrade blokkeert inderdaad de toegang via de app in bepaalde (exotische?) landen op basis van de locatie van je smartphone, ongeacht of je een VPN gebruikt of niet. Blijkbaar omzeilt de app de VPN op een of andere manier. Security‑wise echt belachelijk, en behoorlijk vervelend als je geen laptop bij hebt, want via de webbrowser, ook op je smartphone, mits de hardkey, lukt het dan wel.

Ik heb al contact gehad met de support, en volgens hen zouden ze “niks” blokkeren. Gebruik een computer was hun antwoord. Onbegrijpelijk, zeker omdat alle andere bankapps zoals BNPPF, KBC, Belfius, Crelan, Beobank e.d. wél perfect werken, zowel rechtstreeks als via VPN.

Keytrade blokkeert inderdaad de toegang via de app in bepaalde (exotische?) landen op basis van de locatie van je smartphone, ongeacht of je een VPN gebruikt of niet. Blijkbaar omzeilt de app de VPN op een of andere manier. Security‑wise echt belachelijk, en behoorlijk vervelend als je geen laptop bij hebt, want via de webbrowser, ook op je smartphone, mits de hardkey, lukt het dan wel.

Ik heb al contact gehad met de support, en volgens hen zouden ze “niks” blokkeren. Gebruik een computer was hun antwoord. Onbegrijpelijk, zeker omdat alle andere bankapps zoals BNPPF, KBC, Belfius, Crelan, Beobank e.d. wél perfect werken, zowel rechtstreeks als via VPN.
KBC vraagt enkel mijn locatie bij specifieke zaken, by default weet deze mijn locatie niet. De andere bank apps vragen zelfs helemaal mijn locatie niet.
Tenzij Keytrade specifiek altijd je locatie wilt weten, ik heb geen ervaring met die bank app.

Het zal eerder zijn omdat de VPN een IP gebruikt die bekend is bij de bank en ze daarom blokkeren.

Het zal eerder zijn omdat de VPN een IP gebruikt die bekend is bij de bank en ze daarom blokkeren.
Ik weet niet hoe ze het doen, maar de Keytrade app heeft bij mij zelfs geen locatie permissies, ook nooit gevraagd.
En als ik m'n VPN naar m'n Internetverbinding thuis gebruik, vanuit bv. Madagascar of een ander land buiten de EU, onmogelijk om in te loggen via hun app.

Ik weet niet hoe ze het doen, maar de Keytrade app heeft bij mij zelfs geen locatie permissies, ook nooit gevraagd.
En als ik m'n VPN naar m'n Internetverbinding thuis gebruik, vanuit bv. Madagascar of een ander land buiten de EU, onmogelijk om in te loggen via hun app.
Misschien loopt je bankapp niet via VPN, want zonder gps locatie en met je thuis vpn zouden ze niet mogen weten waar je bent.
Of misschien is er een totaal andere oorzaak.

Misschien loopt je bankapp niet via VPN, want zonder gps locatie en met je thuis vpn zouden ze niet mogen weten waar je bent.
Wel geen idee, zowel m'n vrouw als ik hebben allebei een recente Samsung Galaxy S series, identiek probleem.

Ik denk gewoon dat er ergens iets is dat rerouting herkent of gewoon veel gebruikte IP-adressen blokkeert.

De esim die ik gebruik, het lokaliseert mij in Singapore. keytrade app blijft hangen.

Proton VPN via België. ook njet.

Gewone hotelwifi zonder een VPN gebruiken. Geen probleem.

Gewone hotelwifi zonder een VPN gebruiken. Geen probleem.
Zelfs dat ging hier totaal niet, ook niet via de lokale SIM met 4G... Dus ja, dan gebruik ik maar Revolut of een andere bank i.p.v. Keytrade éh. Ze vragen zich dan waarschijnlijk af waarom klanten hun rekening dan afsluiten...

Terug
Bovenaan