Zijn jullie allemaal (sociaal) incapabel om dat te doen ofzo? Is dat nu echt zo moeilijk om een winkelcentrum te vinden in Zwitserland, of een specifieke shop van een provider?
Ge doet toch boodschappen op een bepaald moment...? 10min en ge hebt een lokale (e)SIM waarmee je ook kan bellen.
Het hangt af van land tot land en vergelijken blijft de boodschap. Uit mijn reizen buiten de EU bleek het toch telkens goedkoper een lokale (e)SIM te nemen. Zo heb ik er ene van Georgië, Wit-Rusland en Zwitserland (die m'n hoofdsim zal worden want heb daar een abo).
Als ik uw berichten met momenten lees stel ik mij de vraag wie hier eigenlijk sociaal incapabel is...
Je vergeet dat niet heel de wereld in exact jouw situatie zit. Ikzelf bijvoorbeeld ga op reis met 2 kinderen, denk je dat ik daar tijd voor heb om als eerste werk na het landen een winkel te gaan zoeken om een SIM-kaart aan te schaffen? Dan zal je misschien zeggen "dat hoef je niet meteen, je kan toch de dag erop dat gewoon doen?". Neen, ik wil graag onmiddellijk als ik geland ben "verbonden" zijn. Niet iedereen gaat met een rugzak op reis en hoeft naar niemand om te kijken, sommigen van ons hebben een gezin...
Voorlopig heb ik u op nog geen enkel moment het bewijs zien leveren dat een lokale SIM-kaart aanschaffen goedkoper is dan de providers die hier aan bod komen, eerder het tegenbewijs werd geleverd door andere BG'ers. Je zei iets van 2 CHF per dag, ik vind dat precies nu niet goedkoop... Dus een maand kost een goede 65 EUR?
Dus als ik de voor- en nadelen van een online eSIM opsom:
- Goedkoper
- Gemakkelijker (op voorhand reeds in te stellen zodat je je daar niet mee bezighoudt eens ter plekke)
- Minder kans op miscommunicatie
Nadelen? Geen idee, het verwijt krijgen van een online persoon dat je sociaal incapabel bent
Dus zoals gezegd, uw mening is duidelijk, het is voor jou een absolute must om lokaal een simkaart te kopen, prima. Point made. Stop dan wel om tegen iedere persoon dat hier om info komt vragen hetzelfde gezever te verkopen.