Reis eSIM-topic

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Bekijk bijlage 42334
Ook dan ben ik niet overtuigd hoor. Voor zo'n 8 euro of 11 euro vind ik direct al esim kaarten voor Thailand die grotendeels gelijkwaardig zijn (en dan nog bij een provider die in mijn geval verre van de goedkoopste was).

Het feit dat de prijzen gelijkwaardig zijn én dat je een esim op voorhand kan kopen en direct actief is in het land van je bestemming, maakt dit toch heel gemakkelijk.
Ja maar vele telefoons, zoals de mijne, ondersteunen helemaal geen esim.

Net terug van een weekje Zwitserland. We hadden via Ubigi een data esim gekocht, 9€ voor 10GB. Was meer dan voldoende om een hotspot open te zetten en zo te delen met andere toestellen.
Met een Digi abonnement zou je niks moeten gedaan hebben en ging het je evenveel kosten.

Anders heb je Wingo (SwissCom) en Sunrise.

Die laatste heeft een Prepaid Unlimited voor 2,5 CHF per dag.
Dus voor 35 CHF heb je 14 dagen volledig unlimited. Een pak beter dan 10GB, maar als je met 10GB toekomt. Why not.

Bij Wingo dan weer 19,90 CHF voor 14 dagen unlimited https://www.wingo.ch/fr/mobile/prepaid-flat-pass

Iemand ervaring met Firsty?
Ziet er mij legit uit. Zal ik bij een reis buiten de EU misschien ook eens overwegen.

Hoe werkt dat eigenlijk? Je koopt dat in België aan en activeert die net voor je opstijgt en desactiveert je fysieke sim, en zet dan je telefoon gewoon op in het land van bestemming?

Hoe werkt dat eigenlijk? Je koopt dat in België aan en activeert die net voor je opstijgt en desactiveert je fysieke sim, en zet dan je telefoon gewoon op in het land van bestemming?
Hoe werkt wat?

Indien die eSIM, kan je gelijk waar activeren zolang je Internet hebt en kan betalen. Een publieke WiFi kan ook.
Als je morgen bij manier van spreken vertrekt zou je het al thuis kunnen activeren en dan op bestemming je Belgische SIM niet aanzetten, tenzij je bereikbaar moet blijven.

Ik heb hier altijd m'n Zwitserse + Belgische SIM samen actief...

Typisch Holafly hier. Al dan niet met regionale plannen voor multicountry, maar meestal maar voor weekje of zo. Betalen met EU kaart geen issue.
prijzen variëren, maar dat ze intussen ook een unlimited world hebben voor 70$maand.

vorige jaar in zwitserland platte band gehad. Grote factuur gehad aan telefoniekosten.
Wat zijn de opties van esim (30 dagen): bellen en data, kan dit ook met esim?
(kijk voor locatie zwitserland)
ik vind enkel maandelijkse abonnementen.

Laatst bewerkt:
Esims zijn een godsent. Ik gebruik ze in turkije

Een keer met aurelio en nu laatste keren met maya.
Je kan de start datum kiezen dus je kan dagen ervoor al kopen en installeren

Bij Firsty kan je belminuten toevoegen. Je moet wel bellen via hun app dan, is een soort VoIP i.p.v. echte telefonie. Opgebeld worden op uw nummer blijft dan duur.

Of kijk eens naar digi, die hun roaming is best betaalbaar in Zwitserland, ook voor data. De kinderziektes daar zijn er stilaan uit.

vorige jaar in zwitserland platte band gehad. Grote factuur gehad aan telefoniekosten.
Ga een winkelcentrum binnen en koopt u een echte sim met prepaid van Sunrise of Swisscom.

Het jaar erop kan je dan online bijladen.

Ga een winkelcentrum binnen en koopt u een echte sim met prepaid van Sunrise of Swisscom.

Het jaar erop kan je dan online bijladen.
Ben je er weer? Heb de 2 pagina's gelezen en dat is het enige dat je hier kan zeggen "stap een winkel binnen en koop daar iets".

Denk dat je mening nu wel duidelijk is, zij het zonder enige argumenten buiten "het is goedkoper", wat dan niet blijkt te zijn en je moet lokaal dan nog beginnen zoeken ook...

Ben je er weer? Heb de 2 pagina's gelezen en dat is het enige dat je hier kan zeggen "stap een winkel binnen en koop daar iets".

Denk dat je mening nu wel duidelijk is, zij het zonder enige argumenten buiten "het is goedkoper", wat dan niet blijkt te zijn en je moet lokaal dan nog beginnen zoeken ook...
Zijn jullie allemaal (sociaal) incapabel om dat te doen ofzo? Is dat nu echt zo moeilijk om een winkelcentrum te vinden in Zwitserland, of een specifieke shop van een provider?
Ge doet toch boodschappen op een bepaald moment...? 10min en ge hebt een lokale (e)SIM waarmee je ook kan bellen.

Het hangt af van land tot land en vergelijken blijft de boodschap. Uit mijn reizen buiten de EU bleek het toch telkens goedkoper een lokale (e)SIM te nemen. Zo heb ik er ene van Georgië, Wit-Rusland en Zwitserland (die m'n hoofdsim zal worden want heb daar een abo).

Zijn jullie allemaal (sociaal) incapabel om dat te doen ofzo? Is dat nu echt zo moeilijk om een winkelcentrum te vinden in Zwitserland, of een specifieke shop van een provider?
Ge doet toch boodschappen op een bepaald moment...? 10min en ge hebt een lokale (e)SIM waarmee je ook kan bellen.

Het hangt af van land tot land en vergelijken blijft de boodschap. Uit mijn reizen buiten de EU bleek het toch telkens goedkoper een lokale (e)SIM te nemen. Zo heb ik er ene van Georgië, Wit-Rusland en Zwitserland (die m'n hoofdsim zal worden want heb daar een abo).
Als ik uw berichten met momenten lees stel ik mij de vraag wie hier eigenlijk sociaal incapabel is...

Je vergeet dat niet heel de wereld in exact jouw situatie zit. Ikzelf bijvoorbeeld ga op reis met 2 kinderen, denk je dat ik daar tijd voor heb om als eerste werk na het landen een winkel te gaan zoeken om een SIM-kaart aan te schaffen? Dan zal je misschien zeggen "dat hoef je niet meteen, je kan toch de dag erop dat gewoon doen?". Neen, ik wil graag onmiddellijk als ik geland ben "verbonden" zijn. Niet iedereen gaat met een rugzak op reis en hoeft naar niemand om te kijken, sommigen van ons hebben een gezin...

Voorlopig heb ik u op nog geen enkel moment het bewijs zien leveren dat een lokale SIM-kaart aanschaffen goedkoper is dan de providers die hier aan bod komen, eerder het tegenbewijs werd geleverd door andere BG'ers. Je zei iets van 2 CHF per dag, ik vind dat precies nu niet goedkoop... Dus een maand kost een goede 65 EUR?

Dus als ik de voor- en nadelen van een online eSIM opsom:

- Goedkoper
- Gemakkelijker (op voorhand reeds in te stellen zodat je je daar niet mee bezighoudt eens ter plekke)
- Minder kans op miscommunicatie

Nadelen? Geen idee, het verwijt krijgen van een online persoon dat je sociaal incapabel bent :rofl:

Dus zoals gezegd, uw mening is duidelijk, het is voor jou een absolute must om lokaal een simkaart te kopen, prima. Point made. Stop dan wel om tegen iedere persoon dat hier om info komt vragen hetzelfde gezever te verkopen.

Laatst bewerkt:
Kan je makkelijk van e-sim wisselen?

Ik heb in België e-sim van Orange voor persoonlijke nummer en fysieke sim kaart van Orange voor zakelijk nummer.

Kan ik bvb via Ubigi mijn e-sim tijdelijk verwisselen in Zwitserland om daarna weer makkelijk te switchen in Italië bvb?

Edit: sorry, simpele Google search heeft het opgelost. Je kan meerdere e-sims activeren op je IPhone en dan switchen in het land

Post ik opnieuw
Gekaapt hieronder

Ik heb voor de zekerheid mijn Belgische simkaart in België (of waar ik nog gratis dataraming heb) al gedeactiveerd. En mijn e-sim pas geactiveerd op de bestemming.
Geen idee of het nodig was, maar ik wou het risico niet lopen om al mijn e-sim data er door te jagen op een land die niet inbegrepen zit in die e-sim abbo en dus met hoge kosten komt.
Zeker als je weet dat de gsm wel wat durft te downloaden als je een tijdje offline bent geweest. Getuige de collega's van mij die (+5j geleden wel) landden in de US, hun gsm maakte verbinding en nog geen minuut later zaten ze al aan de 60 euro limiet van hun Belgische simkaart :D .

@Vega er zit wel iets van waarheid in hoor.

Ik ook wel nog goedkopere alternatieven gevonden voor lokale eSIM. En dan ook met kinderen na een 12 vlucht ff een mall binnen gegaan.

Meestal doe ik ook wel eSIM voor het gemak, maar al 2x gehad dat mijn pakket niet activeerde en dat je geld kwijt zijt. Dat heb je bvb niet bij lokale eSIM. Laatste keer was in België. Wist dat ik veel data moest hebben voor zaken te regelen en dan direct voor 60€ pakketje gegaan en heeft nooit gewerkt. En de service bij zo’n eSiM providers mag je vergeten. Ze helpen je niet en ook geen geld terug of nieuwe eSIM registratie.

Waarom zou ik nu tsjoolen naar een winkelcentrum om een paar euro's te besparen, dan drink ik wel een cola minder als het daarover gaat. Gewoon esim regelen en klaar, mijn tijd en gemak is mij ook iets waard, zeker op reis. Alleen al de rit naar dat winkelcentrum kost mij waarschijnlijk meer aan naft dan dat ik zou besparen met een lokale sim. Om nog maar te zwijgen dat je dan zonder connectie zit tot je die lokale sim hebt.

@Vega er zit wel iets van waarheid in hoor.

Ik ook wel nog goedkopere alternatieven gevonden voor lokale eSIM. En dan ook met kinderen na een 12 vlucht ff een mall binnen gegaan.

Meestal doe ik ook wel eSIM voor het gemak, maar al 2x gehad dat mijn pakket niet activeerde en dat je geld kwijt zijt. Dat heb je bvb niet bij lokale eSIM. Laatste keer was in België. Wist dat ik veel data moest hebben voor zaken te regelen en dan direct voor 60€ pakketje gegaan en heeft nooit gewerkt. En de service bij zo’n eSiM providers mag je vergeten. Ze helpen je niet en ook geen geld terug of nieuwe eSIM registratie.
Dus je samenvatting is dat je ervaring met eSIM via online niet werkte en dat de service op niets trok...

Heb je dan niet gewoon de foute provider gekozen zonder te kijken naar de reviews?

Ik herhaal, de enige prijzen die ik al gezien heb (ipv gewoon uitspraken "het is goedkoper/duurder") was in het voordeel van online eSIM...

Terug
Bovenaan