Reis eSIM-topic

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Dus je samenvatting is dat je ervaring met eSIM via online niet werkte en dat de service op niets trok...

Heb je dan niet gewoon de foute provider gekozen zonder te kijken naar de reviews?

Ik herhaal, de enige prijzen die ik al gezien heb (ipv gewoon uitspraken "het is goedkoper/duurder") was in het voordeel van online eS

Zijn jullie allemaal (sociaal) incapabel om dat te doen ofzo? Is dat nu echt zo moeilijk om een winkelcentrum te vinden in Zwitserland, of een specifieke shop van een provider?
Ge doet toch boodschappen op een bepaald moment...? 10min en ge hebt een lokale (e)SIM waarmee je ook kan bellen.

In een topic over eSim’s liggen memmen over lokale sims is nu ook niet direct een toonbeeld van sociale capabiliteit eej :cool: .

Hier zou dat alvast teveel tijd naar mijn zin kosten. eSIM is hier vaak al actief nog voor ik op destination aan kom; moet enkel data switchen wat al gebeurt tijdens taxi naar de gate. Van daaruit is het naar de chauffeur en naar waar ik moet zijn, niet eerst op zoek naar een winkel.
Tuurlijk dat is voor pro travel, maar zelfs met gezin doe ik dat niet anders. Gemak en zo :-)

Ik gebruik Revolut om esims aan te kopen. Daarnaast ook gemakkelijk om in lokale munt te betalen zonder wisselkoers marges van een meer klassieke bank.

Wij reizen binnenkort naar Azië. Maleisië, Singapore en enkele dagen Sumatra (Indonesië)

Iemand een idee hoe ik dat het beste aanpak 😅 Voor elke bestemming een esim?

In een topic over eSim’s liggen memmen over lokale sims is nu ook niet direct een toonbeeld van sociale capabiliteit eej :cool: .
Was onlangs weer in Georgië, lokale eSIM genomen bleef 60~100% goedkoper en ongelimieerd, dan (data gelimiteerde) eSIMs van wereldwijde eSIM aanbieders.
Ik kan me niet inbeelden dat je daar geen lokale fysieke SIM of eSIM kan nemen... Van elk land de lokale providers opzoeken, en zien of je een eSIM op afstand kan bestellen.

Als je dat allemaal niet wilt doen, betaal je inderdaad een premium prijs voor een wereldwijde eSIM provider zoals je hier in 't topic kan vinden.

Was onlangs weer in Georgië, lokale eSIM genomen bleef 60~100% goedkoper en ongelimieerd, dan (data gelimiteerde) eSIMs van wereldwijde eSIM aanbieders.
Ik kan me niet inbeelden dat je daar geen lokale fysieke SIM of eSIM kan nemen... Van elk land de lokale providers opzoeken, en zien of je een eSIM op afstand kan bestellen.

Als je dat allemaal niet wilt doen, betaal je inderdaad een premium prijs voor een wereldwijde eSIM provider zoals je hier in 't topic kan vinden.

Ik kan dat.
Maar er is een verschil tussen de moeite kunnen doen, en de moeite willen doen.

Ik vertrek deze nacht naar Egypte en niet echt bij stil gestaan ivm mobiele data.
Roaming abonnementje kost nogal veel bij telenet als je wat wil netflixen aan het zwembad etc :p

Tips? Daar een e-sim kopen?

Ik heb een wifi routerke ook met simkaart, misschien eenvoudigste daar een data sim kopen?

Ik vertrek deze nacht naar Egypte en niet echt bij stil gestaan ivm mobiele data.
Roaming abonnementje kost nogal veel bij telenet als je wat wil netflixen aan het zwembad etc :p

Tips? Daar een e-sim kopen?

Ik heb een wifi routerke ook met simkaart, misschien eenvoudigste daar een data sim kopen?
De groeten een Bart en Filip éh!

Daar eSIM of fysiek kaartje kopen ja, kost 2 x niks. Je kan het zelfs in onkosten steken, betaal het met je zakelijke kaart en hou het bonnetje en contract bij.

Ook nog even meegeven dat er landen zullen zijn waar er door bepaalde lokale restricties geen simkaarten verkocht worden aan buitenlanders.
Voorbeeldje nu is Thailand, die staan slecht in het nieuws als "de hub van scamcenters" met als gevolg dat er twee crackdowns aan de gang zijn, namelijk bankrekeningen en simkaarten (veranderd wel constant en wetten worden niet altijd 100% gevolgd).
Thais zelf worden nu gelimiteerd tot maximum 5 simkaarten op hun naam, en buitenlanders mogen enkel de zogenaamde "tourist sims" kopen.
Na voorleggen paspoort, en dat zijn allemaal zonder fout pokkedure paketten en na maximum 30 dagen vervallen ze en worden de nummers gerecycleerd.
Daar ben je echt wel goedkoper af met esims zoals Airalo en consoorten.
Maar zelfs via die providers moet je een identificatie procedure doorlopen (foto paspoort/ID kaart en selfie) omdat iedereen die in Thailand internettoegang krijgt onder lokale strenge KYC regels vallen.

Het is dus niet altijd en overal zo eenvoudig als een telecom winkeltje binnen te lopen en een lokale simkaart aan te schaffen!

Ik zie nu zelfs dat de meeste esims van allerhande providers voor Thailand niet meer beschikbaar zijn (zijn meestal die esims waar roaming voor moet open staan), maar dat de verkochte esims effectief lokale Thaise providers zijn (AIS en Dtac), en die dan even duur zijn als de tourist sims die je op de luchthaven koopt.

Natuurlijk zijn de esims zoals aeralo wel handiger voor dezelfde prijs, je stapt het vliegtuig af en hop, je bent online...Niet liggen zoeken en sukkelen na je aankomst

De groeten een Bart en Filip éh!

Daar eSIM of fysiek kaartje kopen ja, kost 2 x niks. Je kan het zelfs in onkosten steken, betaal het met je zakelijke kaart en hou het bonnetje en contract bij.
Op zich goeie wifi coverage overal in het hotel.
Heb bij telenet roaming pakketje gemakt gewoon voor 5GB data en belminuten, komt gewoon op de factuur van de zaak, is het makkelijkst.

Net terug van Turkije, bij wijze van test eens de gratis versie van Firsty gebruikt.

Ik had ze thuis aangevraagd en geïnstalleerd, na de landing vliegtuigmodus uit, 30 seconden reclame bekeken en ik had 4G.
Onderweg naar het hotel leek ontvangst mij ook overal vrij goed te zijn.

Buiten het hotel heb ik het nog 1x gebruikt toen we gingen shoppen, 1,5 minuut reclame bekijken en je kan bereikbaar blijven voor 1,5u.
Gisteren ook gebruikt tussen hotel en luchthaven en werkte ook perfect.
Een FaceTime-gesprek met het thuisfront aan de gate verliep even vlot als via de hotel-wifi.

Tegen de volgende reis buiten Europa ga ik dit bij een deel van de medereizigers ook installeren denk ik.
Indien we buiten het hotel elkaar kwijtspelen kun je dan gemakkelijk een Whatsappje sturen ofzo.

In Turkije vond ik het vroeger ‘vervelend’ dat je eens buiten het hotel terugkeerde naar de jaren 80-90 qua bereikbaarheid, nu is dat probleem ook grotendeels van de baan.

Ben nu op reis in Mexico en van de providers dat ik had gevonden was Mexfon de goedkoopste.

Hun compatibility checker zei wel dat mijn Xiaomi 14 niet compatibel was maar alles werkt toch normaal precies.
Voor die 5 EUR kon ik toch ni sukkelen.

Ik ben niet zeker of die "traveler formules" vaak goedkoper zijn.
Japan adverteren ze met "traveler sims" (met zelfs soms automaten daarvoor.) maar die leken mij stukken duurder dan een standaard simkaartje voor 1 maand. Precies of je drie keer meer moest betalen voor de Engelse uitleg/de in 10min geregeld experience in plaats van beholpen te worden door een Japanner die geen Engels kent ergens in een winkel waar het 30 à 60minuten duurt.

Gewoon al de besparing om niet een uur lang staan wachten in een rij bij een gedemotiveerde winkelverkoper na een 12uren vlucht die al je vragen negeert. :p

Mijn volgende gsm moet eSim hebben. :p

Wel , mijn vrouw haar gsm ondersteunt e-SIM , maar dus voor straks naar Japan, kopen we beter gewoon ter plekke en normaal sim kaartje?

ok dan, dan doen we het zo. want nog nooit e-sim gebruikt ook feitelijk.

Wel , mijn vrouw haar gsm ondersteunt e-SIM , maar dus voor straks naar Japan, kopen we beter gewoon ter plekke en normaal sim kaartje?

ok dan, dan doen we het zo. want nog nooit e-sim gebruikt ook feitelijk.

Ik heb ondertussen een gsm met esim dus ik koop gewoon eentje via een app. 22 euro voor 35giga voor 1 maand geldig in Korea+Japan.

Heel simpel. 5min werk. Kaart aanzetten bij het landen. Werkt onmiddelijk.

Nu in Korea, werkt perfect. Content. Tijd bespaard. Enigste klein minpuntje is dat het data only is. Je hebt geen echt nummer. En voor een of ander reden vragen veel Koreaanse websites/hotels/autohuur/ de fucking automaat bij het wassalon/... om een Koreaans gsmnummer.

Ik heb ondertussen een gsm met esim dus ik koop gewoon eentje via een app. 22 euro voor 35giga voor 1 maand geldig in Korea+Japan.

Heel simpel. 5min werk. Kaart aanzetten bij het landen. Werkt onmiddelijk.

Nu in Korea, werkt perfect. Content. Tijd bespaard. Enigste klein minpuntje is dat het data only is. Je hebt geen echt nummer. En voor een of ander reden vragen veel Koreaanse websites/hotels/autohuur/ de fucking automaat bij het wassalon/... om een Koreaans gsmnummer.
We zijn maar 10 dagen in japan only. Is beetje overkill dan zeker? Lokaal sim kaartje moet ook wel mogelijk zijn zeker?

We zijn maar 10 dagen in japan only. Is beetje overkill dan zeker? Lokaal sim kaartje moet ook wel mogelijk zijn zeker?
wat is overkille? die esim of lokaal simkaart? is toch juist 'hetzelfde' gewoon andere technologie. Het zal wrs wel afhangen per land, maar een lokaal simkaartje zetten ze in Azie in één minuut in je smartphone. voor één land zal dat wrs goedkoper zijn dan esim.

Jammer dat wij nog geen esim hebben op onze smartphone anders had ik dat wel eens willen gebruik voor onze trip naar Azerbeidzjan-Georgie-Armenie want met Airalo kan je één sim voor die drie landen combineren en nu moet je dus drie keer een aparte sim kopen.

Jammer dat wij nog geen esim hebben op onze smartphone anders had ik dat wel eens willen gebruik voor onze trip naar Azerbeidzjan-Georgie-Armenie want met Airalo kan je één sim voor die drie landen combineren en nu moet je dus drie keer een aparte sim kopen.
Er bestaan fysieke simkaarten waarop je eSIM-profielen kunt downloaden.

De prijzen hiervan variëren weliswaar van €20 tot €30 op Amazon. De bekendste aanbieder is 9eSIM:

Ik heb afgelopen maand eens Revolut geprobeerd in de USA, werktte goed, installatie was sneller dan vroeger bij Airolo.

Het enigste nadeel (niet echt met esim) is dat de HLN app de laatste dag men limit heeft leeggehaald door 16gb te gebruiken op een paar uur. Echt wazig. Bagger app.

Terug
Bovenaan