Renegadexxripxx
Well-known member
Tot 16.000 euro pensioen per maand: regering wil ingrijpen bij combinatie Belgisch en Europees pensioen
Belgische oud-politici en ex-magistraten die na een Europese topcarrière een hoog pensioen hebben, zullen hun Belgische pensioen mogelijk geheel of deels verliezen. De regering wil niet dat ze meer verdienen dan het wettelijke maximum, schrijven ‘L’Echo’ en ‘De Tijd’ vrijdag.
Beperking tot het plafond.
Aan 1 kant heb ik er begrip voor. Aan de anderen kant stel ik mij de vraag waarom dat dit plafond zou moeten gelden hiervoor. Indien die personen een pensioen zouden trekken uit zaken die ze in de privé hadden gedaan. Of omdat ze andere inkomstenstromen hadden. Wat is de argumentatie dat deze dan niet bij dit plafond zou geteld worden? Terwijl dit voor de Europese wel het geval zou zijn?
Gaan we in de toekomst dan ook kijken voor het overheidspensioen te verkrijgen of men eigenlijk niet op een andere manier al een meer dan pensioenwaardig bedrag heeft?
Mogelijks dat dit een piste is die we gaan moeten doen om onze begroting en tekorten in de toekomst te kunnen houden. Maar ik vind het aan 1 kant wel raar.
):