Regenwaterpomp issues

XA4

Well-known member
Iemand een idee hoe ik kan zien hoe vol/leeg mijn waterput is? (Zonder open te doen)
Ik heb indertijd de uitleg gekregen dat er bij deze toestellen geen lichtje meer is tussen vol en leeg. Waarschijnlijk veel issues mee gehad of foute resultaten in het verleden. Maar dat het lichtje zal branden bij vol of leeg.
Maar bij mij branden ze allebei...
Ik kan wel inschatten of er water in zit op basis van de regen de afgelopen tijd, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Edit:
Mocht iemand me kunnen zeggen wat het wil zeggen als dit lampje brandt en er een non-stop foutmeldingsgeluid (biep... biep... biep...) is, mag dat trouwens altijd.
Ik dacht (in handleiding gelezen te hebben) dat die dat deed om aan te geven dat de put leeg was. Maar na een paar 100 liter eerder vandaag erin te hebben gedaan, is hij nu net terug begin biepen (incl lichtje dus)
Kan het gebiep stil zetten, maar lijkt me niet de bedoeling.

Edit 2:
Moet die trouwens niet op auto staan ipv main ? (2e lijn)
Uit online handleiding:
Selectieknop werking; druk op de knop om over te gaan op automatische werking of “only” voor
alleen water uit de waterleiding, en omgekeerd.
Main lijkt 100% kraantjeswater. Niet?

Hij moet op auto staan heb precies dezelfde model.
Er zit een motortje in de leiding die swicht van putwater naar kraanwater bij mij was die kapot gegaan en bleef maar op kraan stand.
Bovenste lichtje geeft aan is vol.
Probeer even resetten met stekker eruit trekken.

Dit is een pomp met reservoir aan de muur als ik het goed heb?

Op main (handmatig) gaat hij met kraanwater uit dat reservoir werken. Hij vult dat reservoir met een magneetventiel, is het zo een model? Kan het niet heel goed zien.

Dit is een pomp met reservoir aan de muur als ik het goed heb?

Op main (handmatig) gaat hij met kraanwater uit dat reservoir werken. Hij vult dat reservoir met een magneetventiel, is het zo een model? Kan het niet heel goed zien.
Ik denk dat het deze is: https://www.waterpomp.be/dab-aquaprof-basic-30-50-regenwaterpomp
Zou ook deze kunnen zijn: https://www.waterpomp.be/dab-aquaprof-basic-40-50-regenwaterpomp, maar ik vermoed dat het gewoon een groter (krachtiger?) model is

Ben je daar iets mee? :unsure:

Main is dan enkel leidingwater (vanuit reservoir, indien leeg aangevuld met nieuw leidingwater)
Auto is dan regenwater en, indien leeg, leidingwater
Toch?

Dit lees ik alvast wel:
Het grootste verschil tussen de Basic en de Top lijn is dat de Basic lijn het regenwaterniveau meet met een vlotter en heeft daardoor geen weergave functie van het regenwaterniveau. De Top lijn meet met een sonde en kan daardoor het regenwaterniveau digitaal weergeven.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan