Refund van vliegtuigticket

Thaiko

Active member
Situatie:
Op 24/11 een vlucht geboekt van Lanzarote naar Keulen op 31/12 (8u20 - 13u20). Op 05/12 krijg ik een mail dat mijn vertrek uren gewijzigd zijn van 8u20 - 13u20 naar 13u15 - 20u10. Hierdoor zouden we te laat landen om op tijd te kunnen zijn voor de andere plannen die reeds gemaakt zijn (nieuwjaarsnacht). Daarnaast hadden we net die vlucht geboekt, zodat we op tijd thuis zouden zijn.

Ik heb dezelfde dag (05/12) een klachtenformulier ingevuld met de vraag voor een volledige refund, aangezien ik hier recht op heb. Vervolgens heb ik mijn vlucht zelf NIET geannuleerd.

Bron 1:
Je hebt recht op een alternatieve vlucht of teruggave van de ticketprijs. Het probleem blijft, dat de kosten die al gemaakt zijn voor het boeken van de overige onderdelen van de reis, zoals bijvoorbeeld autohuur of hotelkosten, erg lastig te verhalen zijn. Het is zeker verstandig om je goed te laten informeren over de mogelijkheden om deze kosten te verzekeren bij je annuleringsverzekering

Bron 2:
Volgens de EU-regels moet een vlucht die met drie uur of meer is uitgesteld, als geannuleerd worden beschouwd. U heeft dan dezelfde rechten als bij de annulering van een vlucht.

Vraag:
Nu heb ik nog steeds geen nieuws hier omtrent en vroeg ik mij af ik toch zelf mijn vlucht moet annuleren of niet? Want ik vrees dat als ik dat doe, ik uiteindelijk toch geen refund krijg (= aangezien jij hebt het zelf geannuleerd) of zie ik dat verkeerd? Ik heb reeds gebeld naar hun 'contactcenter', maar die kunnen absoluut geen duidelijk antwoord geven.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan