Redressiehelm baby

Ons kindje (nu 5 maand oud) heeft een afgeplat hoofdje. Hij had een voorkeurskant ontwikkeld omdat hij met de vacuumpomp eruit gehaald werd en vervolgens een tijd pijn had aan de andere kant van zijn hoofd.

We hebben al alles geprobeerd, kussens, osteopoot, kinesist... Niets heeft echt supergoed geholpen. De laatste oplossing is een redressiehelm maar om daar maandenland op staan te kijken is natuurlijk niet alles. Is ook niet leuk voor hem natuurlijk. Plus het is duur (800 euro) en als ik lees online, dan zijn de meningen verdeeld of het effectief iets doet... Wij willen wel alles uit de kast halen om het wel op te lossen.

Zijn er hier mensen die hun baby laten behandelen hebben met zo'n helm? Wat waren de resultaten? Of iemand die hier goeie ervaringen mee kent?

Nee geen ervaring mee, maar wel hetzelfde gehad, voorkeurshouding door vacuumpomp, maar een 6tal sessies bij osteopaat en thuis veel geprobeerd ze altijd met een opgedraaide handdoek op de andere kant te laten liggen. Maar die sessies waren maar tot ze 3 à 4 maanden was. Ik moet zeggen van zodra ze goed kon draaien en buikliggen is die voorkeurshouding vanzelf over gegaan. De osteopaat raadde ons ook zo'n kussentje met een 'gat' in aan, maar ook dat is denk ik enkel nuttig in de eerste maanden.

Nee geen ervaring mee, maar wel hetzelfde gehad, voorkeurshouding door vacuumpomp, maar een 6tal sessies bij osteopaat en thuis veel geprobeerd ze altijd met een opgedraaide handdoek op de andere kant te laten liggen. Maar die sessies waren maar tot ze 3 à 4 maanden was. Ik moet zeggen van zodra ze goed kon draaien en buikliggen is die voorkeurshouding vanzelf over gegaan. De osteopaat raadde ons ook zo'n kussentje met een 'gat' in aan, maar ook dat is denk ik enkel nuttig in de eerste maanden.
En had ze ook een afgeplat hoofdje of niet?

Niet echt afgeplat, maar wel al de neiging ernaar, en vooral eerder een scheef hoofd. Ene kant van haar voorhoofd was precies groter dan de andere kant. Kan het moeilijk uitleggen maar het moest toch best veranderd worden, de osteopaate moest daarvoor dan ook de nekspieren enzo losmaken en die zat dan zo raar te duwen en trekken op haar hoofd. Klink nu wel gruwelijker dan het was hoor :p
Maar je hebt al bij de osteopaat geweest.

Ja wij hebben al alles gedaan. Kussen, osteopaat, kinesist etc.
We hebben besloten dat we toch dat helmpje gaan doen. Gaat sucken maarja we willen uit de kast halen om dat hoofd goed te krijgen.

Ja wij hebben al alles gedaan. Kussen, osteopaat, kinesist etc.
We hebben besloten dat we toch dat helmpje gaan doen. Gaat sucken maarja we willen uit de kast halen om dat hoofd goed te krijgen.
Mijn dochter heeft zo een helm gehad. (Afgeplat hoofd)

Het is een heel stuk beter geworden. Het is niet perfect maar het valt mij eigenlijk ook niet meer op. Ze heeft als meisje uiteraard ook lange haren.

Ik had altijd wel medelijden met haar omdat ze dat moest opzetten. Maar het heeft effectief wel geholpen en ik zou het direct opnieuw doen.

800 euro is veel geld maar is eigenlijk ook gewoon peanuts als dat uw kind voor heel haar/zijn leven positief zal beïnvloeden.

En verwacht u eraan dat veel oude mensen u gaan aanspreken dat ge een overprotective ouder zijt die niet wilt dat hun kindje op zijn/haar hoofdje valt.
Mensen zijn echt dom/onbeschoft.
Niet normaal hoe vaak wij aangesproken werden.

Laatst bewerkt:
Mijn dochter heeft zo een helm gehad. (Afgeplat hoofd)

Het is een heel stuk beter geworden. Het is niet perfect maar het valt mij eigenlijk ook niet meer op. Ze heeft als meisje uiteraard ook lange haren.

Ik had altijd wel medelijden met haar omdat ze dat moest opzetten. Maar het heeft effectief wel geholpen en ik zou het direct opnieuw doen.

800 euro is veel geld maar is eigenlijk ook gewoon peanuts als dat uw kind voor heel haar/zijn leven positief zal beïnvloeden.

En verwacht u eraan dat veel oude mensen u gaan aanspreken dat ge een overprotective ouder zijt die niet wilt dat hun kindje op zijn/haar hoofdje valt.
Mensen zijn echt dom/onbeschoft.
Niet normaal hoe vaak wij aangesproken werden.
Aan welke leeftijd heb je haar een helm gegeven? Hij draagt intussen de helm. Ik stoor me er helemaal niet in. Hij valt zelfs iets beter in slaap als we hem neerleggen want hij ligt op iets warm en zacht (de binnenkant van die helm :laugh:)

Terug
Bovenaan