Streamz Red Light

Slyke

Well-known member
recensieoverzicht-red-light-vol-cliffhangers-maar-niet-origineel.jpg



Eerste aflevering bekeken via Streamz.
Vond het momenteel wat tegenvallen; in dezelfde context leek "Chaussée d'Amour" en "Matroejska's" toch iets aantrekkelijker...

Iemand die deze reeks heeft uitgekeken?
Blijven kijken of eerder afhaken?

Ik denk dat mijn frustratie vooral te maken heeft dat die co-producties tussen Nederland en Vlaanderen zelden goed werken.
De authenticiteit valt opeens weg, ook al is het perfect mogelijk dat Nederlanders en Vlamingen zich in dezelfde stad bevinden, maar het blijft artificieel aanvoelen.
Er werd bovendien al fel de nadruk gelegd dat de "federale politie een overkoepelende actie aan het opzetten is tussen Amsterdam en Antwerpen" en dan heb je algauw zoiets van... "moet dat nou?"...:sleep2:
 
En ontopic: intussen toch maar verder aan het kijken naar Red Light.
Intussen afl. 7 en het valt inderdaad wel mee, maar ergens wringt bij mij nog steeds de NL/VL combo...
Maaike Neuville is sowieso de betere actrice hier imo...
 
Ik heb deze reeks ook eens bekeken. Ik vond hem beter dan Fair Trade. Zwakke punten zijn wel dat de gezinsproblemen van de agent heel veel screentime innemen en die rijke Nederlandse vrouw is een middel om Amsterdam te benadrukken maar voor de rest is ze vooral irritant.

Een grote plus is dat ze echt in de wallen en het schipperskwartier hebben gefilmd, ook andere delen van Antwerpen komen in beeld. Twee kleine bijrollen spelen zowel mee in Fair Trade als Red Light.
 
Ondertussen ook de serie bekeken.

De eerste aflevering was vreemd, er worden een hele hoop situaties geschetst, maar het was niet direct duidelijk waarover de serie nu eigenlijk zou gaan. Maar vanaf de tweede aflevering kwam er gelukkig al snel meer lijn in. Zoals hierboven reeds aangehaald, naar het einde toe nemen sommige personages vreemde wendingen.

Van Rampelberg kan trouwens wel goed een smeerlapje neerzetten, gaat hem goed af precies. Had hem nog niet in dit soort van rol gezien.

Overall toch wel genoten van de serie.
 
Terug
Bovenaan