Racing rate de Need For Speed games

TRUMP

Banned
Onlangs eens door mijn collectie gegaan;
en ik ben eigenlijk fan van bij het begin al.
De eerste NFS game in 1995 nog meegemaakt op pc.

Dus ik dacht, laat ons eens ze quasi allemaal onder de loep nemen, en rangschikken.


Voor mij persoonlijk zijn de beste games deze:

1. Need for speed: Rivals
2. Need for speed: hot pursuit (remake)
3 .Need for speed: The Run.


eervolle vermelding: Need for speed: most wanted (de ps2 versie, maar ook de remake er van)

Zeker omdat deze 4 nog een replay value hebben, qua mooie looks. Die zien er nog steeds gelikt uit imo.
Vooral ook The run vond ik zalig: voor het eerst een story mode om de maffia en politie te ontsnappen en van de westcoast naar de eastcoast te rijen vond ik zalig, en road trip feel hebben.
élk level had zo zijn typische kenmerken: Van de grand canyons in Utah, tot de Las Vegas strip in Nevada..... tot times square New York :D heerlijk



Eervolle vermeldingen:
Need for speed 2 (1997)
need for speed 3: hot pursuit (1998)
need for speed: hot pursuit 2 (2002)

Deze waren zeker ook baanbrekend, en kapot gespeeld indertijd.



De mindere (voor mij toch):

Need for speed : Pro street
Need for speed: Shift
(gewoon té realistisch en meer gran turismo feel. maar niets voor mij echt)
Need for speed underground 1 en 2, heel dat tuning gedoe is echt niets voor mij
Need for speed: carbon (te flashy en te donker)
Need for speed: porsche unleashed (geen porsche fan)
Need for speed 4: high stakes (leek me een copy van hot pursuit 3
The need for speed (2015)
need for speed: heat (te flashy en domme auto's in het begin. ook te moeilijk)

niet gespeeld:
need for speed undercover
 
Laatst bewerkt:
Need for speed hot pursuit
Need for speen underground 2
Need for speed most wanted
Need for speed 2015
Need for speed heat
 
De allerbeste NFS ooit gemaakt, en vele oude van dagen zullen dat beamen:

NFS Porsche 2000/Unleashed

Om het podium te vervolledigen:

NFS High Stakes (zalig 3D cockpitview...Die BMW M5 :drool: )
NFS (1)

Zéér eervolle vermeldingen: NFS 2/3 en Underground

In het algemeen vond ik NFS games die een 'echt' cockpitview hadden al een streepje voor hebben. Maar laat ons eerlijk zijn: de moeite die EA stak in de originele NFS games wat betreft specs/info over de auto's was ook om vingers en duimen bij af te likken. Welke autofan likkebaarde niet bij het zien van al die filmpjes in de originele NFS?

De 'nieuwere' games waren zeer wisselvallig, van archieslecht tot redelijk goed.
 
De 'nieuwere' games waren zeer wisselvallig, van archieslecht tot redelijk goed.
Tja klopt, het was meer hit and miss,
maar ik vind dat je toch van de nieuwere Rivals en Hot Pursuit remake, weinig slechts kon zeggen.
Leuke missies, leuke "wapens", alléja anti police tech, mooie graphics en goeie wagens.

Jouw oplijsting bevat vooral het "oudere" werk, and i mean: really old :D

Er zaten echt wel nog goeie games bij de latere releases.
Al vond ik HEAT echt een stinker van een game.
 
https://en.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed#Games

Need for Speed Carbon (2006) 1 van de laatste NFS die ik uitgespeeld heb. Daarna nog pogingen gewaagd maar sorry alles daarna waren vrij middelmatige racegames imo. (Carbon was toen al op het randje)


Als ik mijn persoonlijke lijst mag maken:

- most wanted
- underground 1/2
- high stakes

*porsche unleased nooit in mijn bezit gehad, zeer veel spijt van als ik verhalen achteraf hoor :cry:

EDIT: van de hedendaagse arcade racegames is Forza Horizon op de dag van vandaag wat NFS 25j geleden was. De benchmark. :love:
 
Tja klopt, het was meer hit and miss,
maar ik vind dat je toch van de nieuwere Rivals en Hot Pursuit remake, weinig slechts kon zeggen.
Leuke missies, leuke "wapens", alléja anti police tech, mooie graphics en goeie wagens.

Jouw oplijsting bevat vooral het "oudere" werk, and i mean: really old :D

Er zaten echt wel nog goeie games bij de latere releases.
Al vond ik HEAT echt een stinker van een game.
Ligt ook aan het ouder worden hoor. Ik kan me in het algemeen minder amuseren met spellekes tov vroeger en ook: niets wint van nostalgie :D

Alhoewel er ws wel een zekere waarheid zit in het gegeven dat NFS niet meer is wat het ooit was.
 
*porsche unleased nooit in mijn bezit gehad, zeer veel spijt van als ik verhalen achteraf hoor :cry:
Ohja...dat spel was zo fantastisch goed. Ik herinner me een soort test-track helemaal in het begin, daar moest je wat rond kegeltjes draaien ofzo...was redelijk moeilijk en duurde toch eventjes om dat binnen de tijd te doen. Dat was zowat het enige ambetante in dat game. Rest van de careermode was subliem. Zeker als je een Porschefanaat bent.
 
De allerbeste NFS ooit gemaakt, en vele oude van dagen zullen dat beamen:

NFS Porsche 2000/Unleashed

Om het podium te vervolledigen:

NFS High Stakes (zalig 3D cockpitview...Die BMW M5 :drool: )
NFS (1)

Zéér eervolle vermeldingen: NFS 2/3 en Underground

In het algemeen vond ik NFS games die een 'echt' cockpitview hadden al een streepje voor hebben. Maar laat ons eerlijk zijn: de moeite die EA stak in de originele NFS games wat betreft specs/info over de auto's was ook om vingers en duimen bij af te likken. Welke autofan likkebaarde niet bij het zien van al die filmpjes in de originele NFS?

De 'nieuwere' games waren zeer wisselvallig, van archieslecht tot redelijk goed.
Showing my age: volledig akkoord. Heb onlangs de dozen etc van de eerste NFS'en bij mij ouders op zolder ontdekt, nostalgie...
En idd, Porsche 2000 was subliem (zelfs voor een niet-fanboy) :)
 
i get the nostalgia factor hoor...

ik herinner me nog bij NFS2 (1997), dat je cheats had dat je met een winkelwagentje en een dinosaurus kon racen :wtf: :rofl:
toen nog de geprinte cheats van zoekmachine's waar velen hier nog nooit van hebben gehoord, deden de ronde op school :) memories...
bus -- School Bus
bmw -- BMW
commanche -- Jeep Commanche
jeepyj -- Jeep YJ
landcruiser -- Toyota Landcruiser
mercedes -- Mercedes Benz
miata -- Mazda Miata
quattro -- Audi Quattro
semi -- Semi
snowtruck -- Snowplow
vanagon -- Volkswagen Van
volvo -- Volvo
vwbug -- Volkswagen Bug
vwfb -- Volkswagen Fastback
armytruck -- Army Truck
drive29 -- Monolitihic Studios Bus
drive30 -- Limousine
drive31 -- Citroen 2CV
drive36 -- Cart
drive37 -- Outhouse
drive38 -- T-Rex
drive39 -- Cowboy wagon
drive40 -- Wagon
drive41 -- Souvenier Stand 1
drive42 -- Souvenier Stand 2
drive43 -- Souvenier Stand 3
drive44 -- Log
drive45 -- Monorail
drive46 -- Hoverpolice
drive47 -- UFO
drive48 -- Sewage Truck
drive49 -- Snowy Wooden Box 1
drive50 -- Snowy Wooden Box 2

all good and stuff.... maar ik weiger toch om mee te gaan met het "vroeger was alles beter" verhaaltje.
das net iets te goedkoop.


ik herhaal, van de laatste NFS games zijn er zeker wel enkelen die de moeite waard zijn, al moet je die natuurlijk wel een kans willen geven natuurlijk.
 
i get the nostalgia factor hoor...

ik herhaal, van de laatste NFS games zijn er zeker wel enkelen die de moeite waard zijn, al moet je die natuurlijk wel een kans willen geven natuurlijk.
Aangezien jij ze zo goed als allemaal gespeeld hebt, kan jij ze ook best beoordelen :p

Net nog eens opgezocht en ja effectief in 2007 met Prostreet ben ik afgehaakt. Circuit racers met arcade handling werkt niet voor mij. En ja "car handling" ging toen ook serieus bergaf. Ik heb de NFS reeks toen opgegeven.

Op basis van deze evolutievideo zou ik "Need for speed hot pursuit (2010)' en 'Need for speed most wanted 2012' (2005 remake duh) nog wel een kans gegeven hebben. Zien er kwalitatief wel goeie games uit op basis van die paar beelden ^^
 
Aangezien jij ze zo goed als allemaal gespeeld hebt, kan jij ze ook best beoordelen :p

Net nog eens opgezocht en ja effectief in 2007 met Prostreet ben ik afgehaakt. Circuit racers met arcade handling werkt niet voor mij. En ja "car handling" ging toen ook serieus bergaf. Ik heb de NFS reeks toen opgegeven.

Op basis van deze evolutievideo zou ik "Need for speed hot pursuit (2010)' en 'Need for speel most wanted 2012' (2005 remake duh) nog wel een kans gegeven hebben. Zien er kwalitatief wel goeie games uit op basis van die paar beelden ^^
Ik raad je dan ook aan dit eens te doen. Op EA online (de vervanger van Origin?) kosten die quasi niets meer hoor.

Maar NFS: The Run zou ik toch ook een kans geven. Ik vind dat een verborgen pareltje. Precies of je zelf een roadtrip door de USA maakt.
Vreemd genoeg kost deze wel nog 14 euro op instant gaming.

Ligt er ook beetje aan welk platform je gebruikt natuurlijk. Voor PS4 vind je uw genoemde titels, en Rivals wel voor een 5 a 10 euro 2ehands.
 
Nog geen enkele van gespeeld en er is net een grote NFS sale op Steam.

Ik wil er eens 1 kopen. Als ik het hier zo lees is Hot Pursuit remaster de favoriet van de recentere?

Alhoewel ik wel hou van een storyline ook dus dan is die The Run de enige?

Total noob hier. :)
 
Nog geen enkele van gespeeld en er is net een grote NFS sale op Steam.

Ik wil er eens 1 kopen. Als ik het hier zo lees is Hot Pursuit remaster de favoriet van de recentere?

Alhoewel ik wel hou van een storyline ook dus dan is die The Run de enige?

Total noob hier. :)
The Run is helaas nergens nog te koop. De lijst met racing games die na een jaar of 10 nergens nog te koop zijn is lang, héél lang. De licenties op de auto's en/of de soundtrack verlopen en weg zijn ze. Driveclub, Midnight Club, Outrun, Driver San Francisco, Forza Horizon 1-2-3, NFS Underground, etc.

Hot Pursuit leunt er qua sfeer wel dicht tegenaan, en van alle games die je vandaag nog kunt kopen, is die ook het "meest NFS" qua sfeer, locaties en auto's. Ik herinner me wel niet dat die een verhaal had. Gewoon een auto kiezen en gaan.

Wil je persé een verhaal, moet je naar de nieuwere games kijken. Unbound was nog interessant qua rode draad, maar je moet van de anime-stijl houden. De game uit 2015 had dan weer échte acteurs in de cutscenes, die zelfs rond je auto liepen. Heel bijzonder gemaakt! Met wijlen Ken Block als eindbaas. Speelt zich wel volledig 's nachts af, binnen een tuningwereldje.

 
Van wat ik gespeeld heb:
  1. Most Wanted (2005)
  2. NFS Underground 2
  3. Carbon
  4. Hot Pursuit
Most Wanted was gewoon de max. Misschien moet ik NFS (2015) eens proberen met wat mods want continue nacht met regenplassen overal steekt vrij snel tegen. Recentelijk is het altijd zo'n over the top festival gezever (HEAT, Forza, The Crew) en de artstyle van Unbound kan me niet echt bekoren.
 
De originele Hot Pursuit... Jongens, wat een herinneringen.
Top soundtrack ook. De eerste keer het spel opstarten en dan direct deze track die uit de speakers knalt... :love: :love: :love:
 
Terug
Bovenaan