Ras en gender: Representatie in de filmwereld

Dus je gelooft niet in complot theorieen en dat probeer je te staven met een miniscueel opinie stuk van oerconservatief de aarde is maar 6000 jaar oud Mike Pence die het sowieso al niet begrepen heeft op vrouwen, homos, zwarten en "woke". Zijn opinie; het halen van klimaat doelstellingen is een deel van de "woke" agenda en een vage mysterieuze linkse elite trekt aan de touwtjes om die doelstellingen te halen... Hoezo is dat geen conspiracy theory? Hij had evengoed over George Sorros, lizard people of illuminati kunnen beginnen. De voorbeelden die hij geeft van bedrijven die groener proberen te worden in lijn met het parijs akkoord en wat de markt wil, verwacht en nodig heeft voltrekken zich volledig transparant en boven tafel en zijn enkel maar aan te moedigen.

Het is een zeer dubieuze en doorzichtige poging om alles rond klimaat weg te zetten als een soort van manipulatief woke eco terrorisme. Pence geloofd immers ook niet in global warming en zit in de zak van de olie industrie. Zijn enige agenda is een vuile industrie zo lang mogelijk vuil te houden zodat ze niet in hun winsten moeten snijden om te vergroenen.

Je hoeft niet te geloven in complottheorien om te begrijpen waarom bedrijven tegenwoordig zelfs hun tandpasta reclame te doorspekken met woke propaganda. Ze doen dat omdat ze anders vrezen investeerders te verliezen wanneer ze niet goed genoeg scoren op de ESG index.

Waarom zou een tandpasta fabrikant in godsnaam beter af zijn met een linkse partij ofzo??
Als ze denken investeerders te verliezen door niet "woke" te zijn. Is dat dan niet gewoon een teken dat de maatschappij op zich aan het veranderen is? Daar zit toch helemaal geen complot achter?

Waarom zou een tandpasta fabrikant in godsnaam beter af zijn met een linkse partij ofzo??
Als ze denken investeerders te verliezen door niet "woke" te zijn. Is dat dan niet gewoon een teken dat de maatschappij op zich aan het veranderen is? Daar zit toch helemaal geen complot achter?
Je hebt maw. de link niet gekeken.

Het artikel legt uit:
- waarom bedrijven met de introductie ESG rating belang hebben bij woke propaganda in hun reclame
- dat het hier niet gaat over een 'geheime samenzweringstheorie' maar een transparante praktijk
- dat het een probleem is dat deze praktijk helemaal niet gestuurd wordt door de 'veranderende maatschappij' maar door enkele grote bedrijven

Het is ocharme een opiniestuk van een paar regels. Veel valt er niet uit op te maken buiten dat Mike Pence duidelijk niet wil dat onze industrie groener wordt. Hij probeert gewoon klimaatverandering te framen als een woke issue.

Als je hierover wil doorgaan best in een van de andere anti woke topics want met hollywood heeft dit niets te maken.

Het artikel zit achter een paywall voor mij. Dus dan kan je niet veel anders doen dan afgaan op de boodschapper en hardop lachen.

Het artikel zit achter een paywall voor mij. Dus dan kan je niet veel anders doen dan afgaan op de boodschapper en hardop lachen.
Dat men liever de discussie ontwijkt door op de boodschapper te schieten en andere posters ridiculisereert tot complotdenkers wijst alleen maar op een P&A mentaliteitsprobleem waarbij gelijk halen primeert boven inhoud.

ESG ratings zijn in ieder geval geen complot theorie van Mike Pence zoals hierboven graag gepretendeerd wordt en slaan weldegelijk ook terug op diversity en inclusion in de hollywood wereld.

Ook Michael Rectenwald schreef er onlangs nog over (zonder paywall):

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat men liever de discussie ontwijkt door op de boodschapper te schieten en andere posters ridiculisereert tot complotdenkers wijst alleen maar op een P&A mentaliteitsprobleem waarbij gelijk halen primeert boven inhoud.

ESG ratings zijn in ieder geval geen complot theorie van Mike Pence zoals hierboven graag gepretendeerd wordt en slaan weldegelijk ook terug op diversity en inclusion in de hollywood wereld.

Ook Michael Rectenwald schreef er onlangs nog over (zonder paywall):

Ik heb de moeite gedaan om het artikel te lezen. Ik quote wat stukjes:

Hier zien we de eerste referentie naar ESG scores:
The annual meeting of the World Economic Forum (WEF) in Davos took place from May 23rd to May 26th, 2022. This year’s theme, “History at a Turning Point: Government Policies, Corporate Strategies,” was indicative of the globalist, central-planning hubris of the WEF. The government policies administered by the WEF include deliberate inflationary schemes meant to reduce consumption, and energy policies meant to drive up oil and gas prices so as to force a “transition” toward a “net-zero” economy. The corporate strategies administered by the WEF entail “stakeholder capitalism” and its Environmental, Social, and Governance (ESG) Index. Stakeholder capitalism and the ESG drive investment toward companies that abide by woke dictates and away from the non-compliant. They are means to establish a woke cartel that dominates all economic activity. Through the WEF’s coordination, governments and corporations also are to “collaborate” in “public-private partnerships,” all of which will vest governmental power in a corporate-state hybrid that undermines democratic processes.

Recognising that the Great Reset project has sparked an enormous backlash, Schwab and Thierry Malleret penned a second Great Reset book—The Great Narrative—to recast the Great Reset as both necessary and benign. One would think, then, that Schwab might have refrained from suggesting that a “new virus” or “other risks” are part of “the global agenda,” as if the WEF and its partners were planning such future events. And Schwab might have weighed his words more carefully rather than blatantly stating “the future is built by us, by a powerful community.” These kinds of statements are exactly what has precipitated global resistance to the WEF’s agenda in the first place. As it turns out, most people are not willing to surrender their life plans so that globalist dictators like Schwab and the WEF’s partners can control every aspect of their lives. Yet the mainstream media outlets still label concerns about the WEF’s Great Reset as “conspiracy theories.”

Extreem ideologische conspiracy-aanleunende taal. Een woke cartel dat all economische activiteit wilt domineren, globalistische dictators, .. Hij haalt zelfs aan dat het wordt gezien als conspiracy theory .. Omdat het ook zo is, lol.

Zal hier ook anders een artikeltje droppen:

BBC - What is the Great Reset - and how did it get hijacked by conspiracy theories?

(En gelieve ook op de inhoud te reageren zoals je zelf vraagt aan anderen aub. Het staat niet achter een paywal)

Verder:
The range of topics was staggering but also indicative of the centralised control sought and being secured by the WEF. From central bank digital currencies (CBDC) to planning that eliminates all but urban living, the WEF’s concerns are reminiscent of the Club of Rome and are replete with its neo-Malthusianism.

Kleine aside: de 'Club of Rome' linkt naar een artikel in The American Journal of Economics and Sociology.. Het abstract:
This article examines the continuity of incidents linking Greta Thunberg to an ongoing stream of political shifts. It first takes us back to 1992 to her preteen predecessor, Severn Suzuki, and then forward to the COVID-19 period and its consequences. The connecting thread that runs from 1992 to the present is the use of rhetoric to inspire terror in the population. Terror is used to promote acceptance of censorship and authoritarian restrictions that ironically interfere with the capacity of democracies to solve the problems confronting the world, such as climate change and pandemics. Elite actors create anxiety and terror to retain legitimacy in their control of narratives that preserve their power. This article shows how the World Economic Forum is transforming the acerbic language of Greta Thunberg into the basis for what is called the Great Reset, a set of policies that will enable the state and select businesses and NGOs to monitor and track the population and eliminate dissent. In short, when children are put in the world spotlight with a message, those who shine the light are the ones preventing real progress in solving problems.

Klinkt totaal niet samenzweerderig ofzo.

Anyway, verder in het artikel van Michael Rechtenwald:
These ominous comments come on the heels of Australia’s slide toward totalitarianism during the pandemic and the European Union’s recent approval of the Digital Services Act, which bans “hate speech” and “disinformation” and represents a major step toward one-world governance of the internet. In particular, the EU framework for digital communications will regulate speech regarding “climate change,” health challenges like the coronavirus and other “pandemics,” and “hate speech” or other “illegal speech” as defined by the EU. To meet the EU’s regulatory requirements and to streamline their efforts, search sites and social media platforms most likely will simply apply one set of rules, the EU’s, to all online content. So much for Elon Musk’s “free speech absolutism” on Twitter.

Klinkt totaal niet samenzweerderig ofzo.

Helemaal op het einde, na enkele paragrafen conspiracy-light gedoe komen we pas opnieuw iets tegen over ESG scores:
In a forum on globalising ESGs and stakeholder capitalism, Bank of America CEO Brian T Moynihan admitted that the goal of the WEF and its corporate partners was not to make ESGs a “sidecar” for investors. Rather, all capital must be “aligned” with stakeholder capitalism. Those companies that fall below the stakeholder “bar” are not worthy of investments. They should wither on the vine and die. Moynihan argued that the entire economy must be revamped in terms of stakeholder capitalism.

De CEO van Bank of America zegt dat er moet omgeschakeld worden naar stakeholder kapitalisme. Er is zelfs geen commentaar van de auteur zelf bij over ESG scores? Ahum .. Vernietigende kritiek ja ..

Great Reset conspiracy gedoe dus. Wel de light versie, maar het leunt er toch sterk tegenaan. Die great reset conspiracy is misschien niet zo prominent of zot als bv QAnon of de meer extreme anti-vax (à la: 'Bill Gates injecteert chips om ons te brainwashen') maar is toch vrij populair in die middens. Ik denk dat ik dat toch al eens ben tegengekomen in de Beerput van het Internet thread hier bv.

Er zijn zeker issues met ESG scores ed maar als gij hier links post waarbij er taal wordt gebruikt als "globalist dictators like Schwab and the WEF’s partners" of "a major step toward one-world governance of the internet" moet ge ook niet beginnen wenen dat dat wordt afgedaan als conspiracy zever. Post dan fatsoenlijke artikels van betrouwbare auteurs of maak zelf eens een fatsoenlijk argument. Want als de bron waardeloos is, dan is het niet de moeite om die te serieus te nemen. Als gij zegt 'Michael REctenwald schreef er onlangs nog over' dan verwacht ik een fatsoenlijke analyse van de problemen met ESG scores en geen conspiracy-achtige rant die hier en daar eens raakt aan Davos, ESG, Klaus Schwab, .. Ik heb reddit comments gelezen die ESG bekritiseren die meer substantie hebben dan dat.

Kijk, het is heel erg gemakkelijk om hier wat links naar domme en inhoudsloze artikels te posten maar als dat afkomstig is van extreem-rechtse figuren zoals Mike Pence of van ideologische strijders zoals Michael Rectenwald*, ja sorry maar dan wordt ge niet serieus genomen hoor. (Ah maar wacht, gij zijt een van die personen die geen ideologie heeft zeker, het zijn alle anderen die ideologisch zijn.)

En dan is het ook erg goedkoop om met zo calimero gedrag als "andere posters ridiculisereert tot complotdenkers wijst alleen maar op een P&A mentaliteitsprobleem waarbij gelijk halen primeert boven inhoud." af te komen. En dan in dezelfde post een artikel te plaatsen met een vrij samenzweringsachtige toon. En dan ook nog eens even hautain komen doen over 'een P&A mentaliteitsprobleem waarbij gelijk halen primeert boven inhoud' wanneer uw posts zelf amper inhoud bevatten, taal gebruiken als 'woke propaganda' en sterke statements onderbouwd zijn door niet veel meer dan wat zwakke artikels.

* Aangezien ik vind dat ik inhoudelijk genoeg heb gereageerd wil ik toch ook nog even op de boodschapper schieten. Van de wikipedia van Michael Rectenwald: een ideologische strijder die liegt om zijn tegenstanders in een slecht daglicht te stellen. Ik mag me vragen stellen bij de geloofwaardigheid daarvan vind ik.

On September 12, 2016, Rectenwald created the Twitter account @antipcnyuprof and began tweeting criticisms of what he saw as excesses of political correctness and social justice ideology on North American colleges and universities. A student reporter for the Washington Square News, New York University's weekly student newspaper, discovered him; and he subsequently gave an interview revealing himself as the NYU faculty member behind the @antipcnyuprof Twitter handle.[11]

In a November 3, 2016 op-ed at The Washington Post, Rectenwald claimed that two days after the student interview, he was summoned by Dean Fred Schwarzbach and was "strongly encouraged to take a paid leave of absence."[12] Schwarzbach denied Rectenwald's claims and posted all email correspondence between the two from November 1 through November 11, showing that Rectenwald had requested the leave himself.[13]

Ik heb de moeite gedaan om het artikel te lezen. Ik quote wat stukjes:

Hier zien we de eerste referentie naar ESG scores:

Extreem ideologische conspiracy-aanleunende taal. Een woke cartel dat all economische activiteit wilt domineren, globalistische dictators, .. Hij haalt zelfs aan dat het wordt gezien als conspiracy theory .. Omdat het ook zo is, lol.

Zal hier ook anders een artikeltje droppen:

BBC - What is the Great Reset - and how did it get hijacked by conspiracy theories?

(En gelieve ook op de inhoud te reageren zoals je zelf vraagt aan anderen aub. Het staat niet achter een paywal)
Ik heb het over ESG dat als mechanisme gebruikt wordt om bedrijven aan te zetten tot woke propaganda in commercials en jij begint over 'The Great Reset' met een artikeltje waarin het woord ESG niet eens voorkomt. :sarcastic:
Je sleurt er een artikel bij die over totaal wacko zaken gaat zoals 'geplande Covid-19 pandemie' tot 'Bill Gates microchip ' om vervolgens alles over dezelfde 'conspiracy theory' kam te kunnen scheren.

Echt veel inhoud of argumenten lever je niet met een handvol knipsels waarbij je telkens voor jezelf concludeert dat die 'samenzweerderig' leest. Om tenslotte alweer 4 geëmotioneerde alineas op boodschappers te schieten.

* Aangezien ik vind dat ik inhoudelijk genoeg heb gereageerd wil ik toch ook nog even op de boodschapper schieten.
Misschien is 'the great reset' interessante voer voor een nieuwe topic, maar toont heel je relaas nu eigenlijk aan dat ESG en het wokewashing effect ervan op bedrijven een verzinsel is? Neen. Die zaken blijven een realiteit.

Je gezeur komt erop neer dat iedereen die kritiek levert op EGS 'extreem rechts' is, alhoewel ook left leaning media platformen zoals opendemocracy.net gevaren voor de democracie ziet in ESG en het stakeholder kapitalisme dat WEF promoot.

Of om Elon Musk te quoten:
Tesla’s CEO took to Twitter to air his frustration over the news that the company had slipped off the S&P 500 ESG index. “ESG is a scam. It has been weaponized by phony social justice warriors,” Musk wrote.

In a series of further posts the tech titan shared memes mocking the inclusion of six oil companies on the index, and claiming that a good “ESG score” amounts to a business’s compliance with “the leftist agenda.”
Of is die intussen ook al extreemrechtse complotdenker?

Je gezeur komt erop neer dat iedereen die kritiek levert op EGS 'extreem rechts' is, alhoewel ook left leaning media platformen zoals opendemocracy.net gevaren voor de democracie ziet in ESG en het stakeholder kapitalisme dat WEF promoot.

"Er zijn zeker issues met ESG scores ",
" Ik heb reddit comments gelezen die ESG bekritiseren die meer substantie hebben dan dat.*

Lees wat je wil lezen zeker?

"Er zijn zeker issues met ESG scores ",
" Ik heb reddit comments gelezen die ESG bekritiseren die meer substantie hebben dan dat.*

Lees wat je wil lezen zeker?
Als Solide niet wil ontkennen dat ESG bij bedrijven woke content op de agenda plaatst dan moet hij de volgende keer zijn post daar misschien duidelijker mee beginnen.
Als dat de boodschap was is die toch wel serieus ondergesneeuwd geraakt onder een triggered reactie op een link met 'conspiracy hier en daar'.

Als Solide niet wil ontkennen dat ESG bij bedrijven woke content op de agenda plaatst dan moet hij de volgende keer zijn post daar misschien duidelijker mee beginnen.
Als dat de boodschap was is die toch wel serieus ondergesneeuwd geraakt onder een triggered reactie op een link met 'conspiracy hier en daar'.
Misschien omdat jij, ook hier nu, weer alles op 1 hoop smijt?
Het is niet omdat je kritiek hebt op ESG, dat je niet kan ontkennen dat ESG de oorzaak is van het plaatsten van "woke" content (wat daar ook mee bedoeld wordt) en zeker niet dat die links naar teksten die hier geciteerd werden van de pot gerukt zijn.

Misschien omdat jij, ook hier nu, weer alles op 1 hoop smijt?
Het is niet omdat je kritiek hebt op ESG, dat je niet kan ontkennen dat ESG de oorzaak is van het plaatsten van "woke" content (wat daar ook mee bedoeld wordt) en zeker niet dat die links naar teksten die hier geciteerd werden van de pot gerukt zijn.
Maar nu lees je zelf ook niet goed want ik begon mijn post bewust met 'ALS Solide ...' waarmee ik zelf al aangaf dat 'kritiek hebben op ESG' niet perse gelijk staat aan 'niet ontkennen dat'.

Omdat dat voor mij maar een sidenote was? Mijn post ging over uw posts en uw artikels. Maar ge zijt echt wel de meester in ontwijken amai.

Ik heb het over ESG dat als mechanisme gebruikt wordt om bedrijven aan te zetten tot woke propaganda in commercials en jij begint over 'The Great Reset' met een artikeltje waarin het woord ESG niet eens voorkomt. :sarcastic:

Wat .. ? Omdat .. IK begon over the Great Reset? Gast, dat was het artikel van Rectenwald wat GIJ postte waar ik op reageerde ?!

Okay weet ge ik heb hier geen zin meer in, met u valt echt geen fatsoenlijke discussie te houden. Altijd dezelfde zever. Ignored.

Daarstraks op Youtube: reclame voor Fitbit met een moslima die even gaat worstelen in een Islamitisch correct sport- en worsteloutfitje...
waarbij ze dan vervolgens ook nog een man vloert die duidelijk groter en sterker dan haar is... Nu ja, mits techniek kan dat wel. Maar de wokeness druipt er natuurlijk vanaf. De ironie om tegelijkertijd een (radicaal) religieus symbool dat vrouwen onderdrukt en feminisme (de vrouw die de man verslaat in de arena) ontgaat zoals te verwachten aan deze poco marketeers.

Je kan niet ontkennen dat reclame tegenwoordig wel degelijk politiek gekleurd is en de slinger te ver is doorgeslagen.
Relevantie van (radicale) religie voor een sporthorloge-merk? 0,0 denk ik dan. Bij mij wekt het eerlijk gezegd eerder weerzin op tegen het merk.

En om de non-discussie rond racisme in de nieuwe Star Wars serie eens langs de andere (satirische) kant te bekijken:

Racisme is tegenwoordig ook in de film/serie-wereld gewoon een excuus geworden om povere kwaliteit pre-emptief vrij te stellen van kritiek.

Daarstraks op Youtube: reclame voor Fitbit met een moslima die even gaat worstelen in een Islamitisch correct sport- en worsteloutfitje...
waarbij ze dan vervolgens ook nog een man vloert die duidelijk groter en sterker dan haar is... Nu ja, mits techniek kan dat wel. Maar de wokeness druipt er natuurlijk vanaf. De ironie om tegelijkertijd een (radicaal) religieus symbool dat vrouwen onderdrukt en feminisme (de vrouw die de man verslaat in de arena) ontgaat zoals te verwachten aan deze poco marketeers.

Je kan niet ontkennen dat reclame tegenwoordig wel degelijk politiek gekleurd is en de slinger te ver is doorgeslagen.
Relevantie van (radicale) religie voor een sporthorloge-merk? 0,0 denk ik dan. Bij mij wekt het eerlijk gezegd eerder weerzin op tegen het merk.
Ik vermoed dat marktonderzoek uitwees dat er nog groeimogelijkheden waren bij "minderheden" of hoe ze die groep ook benoemen, waarna dit hen een goed idee leek. Die outfits bestaan ook hé, verschillende Islamitische landen nemen zo deel aan de OS voor de vrouwenonderdelen.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom dit soort zaken, die gewoon duidelijk marketing zijn en dus gericht op "meer verkopen" politiek gekleurd of woke zouden zijn. Was het in dit topic of een ander dat men afkwam dat reclame racistisch was omdat er enkel mulatten of zwarten in te zien waren en geen Arabieren? Maar als ze er dan wel een tonen is het woke. Volgens mij tonen ze morgen enkel Arische volbloeden als ze daarmee significant meer denken te verkopen.

Weet je, marketing is gewoon de duivel.

Ik vermoed dat marktonderzoek uitwees dat er nog groeimogelijkheden waren bij "minderheden" of hoe ze die groep ook benoemen, waarna dit hen een goed idee leek. Die outfits bestaan ook hé, verschillende Islamitische landen nemen zo deel aan de OS voor de vrouwenonderdelen.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom dit soort zaken, die gewoon duidelijk marketing zijn en dus gericht op "meer verkopen" politiek gekleurd of woke zouden zijn. Was het in dit topic of een ander dat men afkwam dat reclame racistisch was omdat er enkel mulatten of zwarten in te zien waren en geen Arabieren? Maar als ze er dan wel een tonen is het woke.

Weet je, marketing is gewoon de duivel.

Beperk die reclame dan gewoon tot landen als Saudi-Arabië of Maleisië? Dat gaat perfect met de geografische instellingen van Youtube. Het is niet dat ik mijn VPN ooit op die landen zet.
Nee hoor, laten we die radicale religieuze opvatting hier in het vrije Westen nog wat promoten en de boel hier tot de verdoemenis helpen...

Voor mij mogen er perfect Arabieren in reclame, je moet niet ver zoeken voor mooie Arabische vrouwen denk ik dan zelfs... mij gaat het om het schaamteloos promoten van religieus fundamentalisme.

De ironie is natuurlijk dat als je die reclame spot opzoekt op Youtube dat het vooral de radicale moslims zijn die klagen, want voor hen is dit natuurlijk niet verregaand genoeg en is dit best case scenario cultural appropiation van hun religieus symbool, worst case scenario zouden ze die vrouw liever nog in een burka steken waarschijnlijk.

De slinger is te ver doorgeslagen omdat er reclame is met een moslima 😂 Dan is dat van die slinger toch niet meer dan een holle slogan geworden?

Als de relevantie van de moslima nul is, waarom mag ze dan geen moslima zijn?

De slinger is te ver doorgeslagen omdat er reclame is met een moslima 😂 Dan is dat van die slinger toch niet meer dan een holle slogan geworden?

Als de relevantie van de moslima nul is, waarom mag ze dan geen moslima zijn?

De normalisering van fundamentalistisch religieuze symbolen in het vrije Westen is wat mij betreft inderdaad een slinger die te ver is doorgeslagen. Daarom mag dat wat mij betreft geen moslima mét hoofddoek zijn. Reserveer die reclame maar voor Saudi-Arabië of Iran.

Terug
Bovenaan