Avondland
Well-known member
Christopher Tolkien was al geen van fan de eerste film, zoals al gezegd:
Maar ook al is die kritiek terecht, wie is er nu zo naïef om te geloven dat je met zo'n budget een puristische serie of film kan maken? Wil je het puur houden, hou het dan bij de boeken. Die spreken voor zich.
De backlash wordt trouwens gericht op Equality and Diversity Officer en PhD researcher Mariana Rios Maldonado die hier en daar liet ontvallen dat Tolkien soms problematisch is. Als je Tolkien vanuit een woke wereldbeeld leest kan dat inderdaad wel eens problematisch zijn.
“Tolkien has become a monster, devoured by his own popularity and absorbed into the absurdity of our time,” he pondered. “The chasm between the beauty and seriousness of the work, and what it has become, has overwhelmed me. The commercialization has reduced the aesthetic and philosophical impact of the creation to nothing. There is only one solution for me: to turn my head away.”
Maar ook al is die kritiek terecht, wie is er nu zo naïef om te geloven dat je met zo'n budget een puristische serie of film kan maken? Wil je het puur houden, hou het dan bij de boeken. Die spreken voor zich.
De backlash wordt trouwens gericht op Equality and Diversity Officer en PhD researcher Mariana Rios Maldonado die hier en daar liet ontvallen dat Tolkien soms problematisch is. Als je Tolkien vanuit een woke wereldbeeld leest kan dat inderdaad wel eens problematisch zijn.
Laatst bewerkt:

Als ik in het filmforum ga kijken naar de top 100 lijstjes van dit jaar zitten daar praktisch geen LGBTQ personages in.