Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat King Arthur zich afspeelt in de vroege middeleeuwen in England, ook al is het een mythisch verhaal. Lotr speelt zich af in een totaal fictieve wereld.Wat precies is het verschil met king arthur en lotr?
volledig gebasseerd op Angelsaksische mythesOmdat King Arthur zich afspeelt in de vroege middeleeuwen in England, ook al is het een mythisch verhaal. Lotr speelt zich af in een totaal fictieve wereld.

Omdat King Arthur zich afspeelt in de vroege middeleeuwen in England, ook al is het een mythisch verhaal. Lotr speelt zich af in een totaal fictieve wereld.
Hey gast, het gaat in beide gevallen om totaal verzonnen verhalen. Kwou gewoon weten wat voor u het verschil maakte.seriously?
Volgens mij is die mythe/legende toch voor de middeleeuwen (vroege middeleeuwen misschien) gesitueerd, en heeft die ook niets te maken met de kruistochten.King Arthur , waarvan pure geschiedenis ontbreekt, heeft toch een bepaalde vaste context, al is het fictie.
Kruistochten, middeleeuwen etc. De fictie refereert naar die historische periode en dan is omkadering wel belangrijk imo
De vergelijking met een bende creationisten die zich gaan verschuilen achter passages in de bijbel is hier ook niet ver zoek.
Ik zal wel zien of het stoort of niet, op voorhand lig ik er niet meteen wakker van. Imo is goeie casting niet afhankelijk van de huidskleur. Zie naar de hele Idris Elba als Bond discussie. Die zijn charisma, die zou het personage echt vatten imo.
Het is gewoon zo vermoeiend, van beide kanten imo. 't is altijd zo'n damned if you, damned if you don't scenario uiteindelijk.
Een groot deel van het publiek dat nu van z'n oren maakt is hetzelfde als het publiek dat geen probleem had met Scarlett Johansson in Ghost in the Shell. En omgekeerd: het publiek dat nu de diversiteit in LotR toejuicht, stonden bij Ghost in the Shell als eerste "whitewashing" te brullen.
Rome bezette destijds gans Noord-Afrika, en er was een levendige slavenhandel met zuidelijkere streken van Afrika. Er zijn verscheidene gedocumenteerde bronnen over de samenstelling van de Romeinse legioenen die bevestigen dat quasi elke kleur van de regenboog voorkwam in de Romeinse legioenen. Hoezo zijn zwarte Romeinse soldaten plots van de pot gerukt?Als je echter afkomt met een meer realistische film over Koning Arthur zonder magie, of erger nog historische BBC-website met zwarte Romeinse soldaten... tja, dan vind ik dat weer wel van de pot gerukt.
Rome bezette destijds gans Noord-Afrika, en er was een levendige slavenhandel met zuidelijkere streken van Afrika. Er zijn verscheidene gedocumenteerde bronnen over de samenstelling van de Romeinse legioenen die bevestigen dat quasi elke kleur van de regenboog voorkwam in de Romeinse legioenen. Hoezo zijn zwarte Romeinse soldaten plots van de pot gerukt?
Excuseer. Mijn woordkeuze had beter gemoeten. Fictie had fantasy moeten zijn.Een Adolf Hitler, in Der Untergang (of in Inglorious Bastards , wat meer fictie) vertolkt door Halle Berry zou u niet storen?
Ik was even naar de berichten onder de youtubefilm aan het kijken."The Shadow that bred them can only mock, it cannot make: not real new things of its own." - J.R.R. Tolkien.
Ik was even naar de berichten onder de youtubefilm aan het kijken.
ik denk dat iedereen die tekst aant spammen is.
Tja, dat ligt natuurlijk aan jouw definitie van zwart natuurlijk. Sub-Sahara Afrika was echter geen deel van het Romeinse rijk, en al gaan aannemen dat er dan maar een zwarte slaaf getransporteerd werd naar het noorden of een Zuid-Afrikaan zelf migreerde naar het noorden, dan een Romeins soldaat werd en gestationeerd werd in Groot-Brittannië ja, dat kan allemaal best, maar de kans daarop en het voorvallen daarvan zal uitermate klein/zeldzaam geweest zijn. Waardoor je in de praktijk moet erkennen dat het merendeel van de Romeinse soldaten eerder niet van dat type zouden zijn geweest, eerder de grote uitzondering dan de norm. Als je dan vervolgens een "educatieve" cartoons/documentaires ziet, waarin dat dan spectaculair uitvergroot wordt, mag/moet je daar vraagtekens bij plaatsen.
duh. Only a matter of timeTja, Youtube heeft niet voor niets de like/dislike ratio onzichtbaar gemaakt, dan grijpen ontevreden fans terug naar de comments, natuurlijk is de volgende stap - naast uiteraard de fans wegzetten als racisten/seksisten/etc. - de comments uitzetten.