Er is ook geen policy om meer zwarte mensen aan te nemen ten koste van witte. Je hebt het over politiek, dus vanuit de overheid. Welke diversity quotas zijn er dan? Opnieuw, ik denk dat dat vooral in de hoofden van de mensen zit die zich daaraan storen, wat best ironisch is, aangezien zij klagen over het politiseren, maar het zelf net doen.Er zijn geen policies die een zeker % van roodharige of zwartharigen vereisen in bedrijven. Er is geen push om meer blonde mensen aan te nemen ten koste van bruinharigen. Dat is het verschil op politiek vlak.
Het zou mij verder wel storen om in een Sneeuwwitje film haar plots blond te zien. Hangt ook weer af van de bekendheid van het personage. Ik denk dat er bij de eerste Daniel Craig James Bond ook wel tamelijk wat geschreven is over zijn blonde haren.
Voor mij is dat niet politiek, dus ook geen politiseren. Maar een keuze van een regisseur, die ik soms goed vind uitpakken en soms slecht. Zoals een duurtijd van 3u: een keuze, maar voor mij een slechte. Helene? Niet hoe ik me ze had voorgesteld in mijn hoofd, maar dat was Eomer ook niet. Moet ik nu gaan nadenken welke politieke redenen het kan hebben om naar 3u te verlengen, en daar dan tegen strijden?
Over Craig is inderdaad veel geschreven. Maar daar heb ik nooit over een rechtse elite gelezen die blonde haren door de strot wil duwen.