zie, de originele ghostbusters waren al woke, ne zwarte acteur in de jaren 80!
ik dacht dat die niet bestonden in dien tijd!
gij blijft ook zo negeren dat die slogan ook gwn gebruikt werd door KK op een filmfestival ter promo van de film, om te benadrukken hoe fantastisch het wel niet is dat er eindelijk een female lead was. (alsof er nog nooit female leads waren)
maar ik neem aan dat ge het gewoon niet wilt lezen. Dus ik ga het ook niet meer herhalen.
Ik vind die suspension of disbelief een vreemd argument, omdat het al van persoon tot persoon afhangt. Ik stoor me meer aan dingen die de wetten van de fysica niet volgen, daar kan je dan "poppemiekes van 50 kg die mensen meters ver schoppen" onder plaatsen maar ook hopen onnodige explosies en dergelijke.
Niet voor niets dat Michael Bay explosies een meme zijn, dat is idd ook bs.
Dat ontkent toch ook niemand?
Op vlak van mannen <> vrouwen is het evengoed een beetje vreemd dat de gemiddelde mannelijke actieheld, of het nu een special forces veteraan is of een everyman, meestal meer spiermassa meedraagt dan de gemiddelde sprinter op de 100 meter, en dat aan een laag vetpercentage. Daar is ook niets realistisch aan uiteindelijk, maar dat lijkt vaak te worden vergeten. Wat me dan brengt bij het idee dat die suspension of disbelief misschien eerder afhangt van wat je gewoon bent, oftewel met welk type films je opgroeit, en door je eigen kennis.
Toch normaal? Net omdat anders al die actie scenes compleet belachelijk zouden lijken als ge daar een acteur zou zetten die ne magere schlemiel is of een lazy fat neckbeard.
het verbaast me dat ze die logica inzien voor mannen, maar niet voor vrouwen.
ofwel past ge de manier waarop ge de vrouwen laat vechten aan aan de actrice(s)
ofwel past ge de actrices die ge cast aan naar gelang hoe ge de gevechten in beeld wil brengen
Dat je suspension of disbelief aan diggelen ligt door relaties tussen mensen met een andere huiskleur zonder reden zou ik ook zo verklaren.
eh? Waar komt dit nu weer vandaan?...
Fair enough. Ik kan er gewoon echt niet inkomen om zo'n strikte standaarden voor fictie hanteren though

zolang alles in-universe logisch is, is het voor mij okay dat het niet realistisch in de echte wereld.
Ik hanteer die standaard niet voor alle fictie, dat heb ik toch al ettelijke keren gezegd?
Superheldenfilms, films gebaseerd op games, etc, dat is zoals gij zegt, in-universe allemaal ok
Maar de gemiddelde actie film/spy film etc, die zich afspeelt in de normale wereld, ligt dat voor mij anders