Ik vind het een beetje makkelijk om dat af te doen als whataboutism en zo in een brede cirkel rond de pot met hete brij te lopen. Het is uiteraard geen zwart/wit discussie, wat het niet eenvoudig maakt, maar het gewoon negeren leidt nergens naar en je houdt enkel 2 roepende partijen over die elk bij hun standpunt blijven.Gemist idd
Ja bestaande verwijderen zeer zeker, op zijn best breng je ze ergens onder in een museum maar het is nu niet alsof er daar veel unieke stukken tussenzitten.
En er is een verschil tussen wat redelijk wijdverspreid is en wat een enkeling doet. Je opmerking over 'zwarten' gaat trouwens nergens over en is puur whataboutism.
Mijn opmerking over de muurschildering ging over George Floyd, dus zeker geen algemene verwijzing naar 'zwarten' als je dat bedoelt.
Ik vind het spijtig dat je niet dieper wil ingaan over hoe zo een 'beeldenstorm' er dan uit moet zien. Naast whataboutism, kan je deze kwestie ook afdoen als een hellend vlak trouwens. Nog zo'n dooddoener. Maar als niemand met redelijkheid dieper wil ingaan op deze kwestie, dan blijven enkel de hardroepers over, waardoor elk enkel maar harder aan zijn/haar overtuiging zal vasthouden.