Film Raad een film aan

Aspas

Member
Iemand tips voor WW2 films die niet direct oorlogsfilms ala Saving Private Ryan zijn maar meer biografisch?

Films die ik al gezien heb:


Der Untergang (Hitler)
Anthropoid (Reinhard Heydrich)
Patton (Patton)
The Imitation Game (Alan Turing)
The Death of Stalin (it was funny but not really looking for funny)
Conspiracy (Eichman, Heydrich)
Valkyrie (von Stauffenberg)

Die Churchill film staat op het lijstje

Zijn er overigens geen biopics over FDR, De Gaulle en Stalin (zonder negatief propaganda te zijn over Stalin, maar een objectieve film) of bevelhebbers zoals McArthur, Zhukov, Molotov, Monty, Donitz, Rommel, Skorzeny, Himmler, Goering, Goebbels, Bormann, von Rippentrop, Speer, Keitel, Raeder, etc)

Mogen gerust oude en niet-Amerikaanse films zijn. Russisch moet wel ondertitelt zijn, maar ik spreek ook Frans en Duits

Topic kan ook dienen voor andere mensen die een film zoeken over een bepaald onderwerp.
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam onlangs een film tegen over MacArthur die de rol van de Japanse keizer in de oorlog moest uitzoeken:
Er zijn ook oude films over Patton en MacArthur (onder die namen) maar de bombastische muziek en can do mentaliteit zijn mss wat oubollig.
 
Ik kwam onlangs een film tegen over MacArthur die de rol van de Japanse keizer in de oorlog moest uitzoeken:
Er zijn ook oude films over Patton en MacArthur (onder die namen) maar de bombastische muziek en can do mentaliteit zijn mss wat oubollig.
Een van mijn favo films aller tijden is uit de jaren '30; dus oudbollig mag wel. (The Maltese Falcon btw)

Casablanca is ook geweldig en tijdens WW2 uitgebracht. Twee van de beste films wat mij betreft. The Caine Mutiny is ook een erg goede oorlogsfilm, die niet meteen rond de oorlog zelf draait, maar zoals de titel aangeeft over een muiterij tegen de Kapitein. Geniaal gespeeld door Bogart.
 
Als je Schindler's List gezien hebt kunt ge ook "The Courageous Heart of Irena Sendler" kijken. Zij is de 'vrouwelijke Oscar Schindler'.
"Defiance" met Daniel Craig gaat over mensen die in een bos wonen om te schuilen voor de nazi's.
 
Der hauptmann vind ik een aanrader. Vrij recente film maar wel in zwart-wit.
Als ik me goed herinner is het waar gebeurd en dat maakt het een pittig verhaal.
 
Terug
Bovenaan