Tanuki_
Crew Member
Goeiedag forum
Voor het volgen van een 3D opleiding heb ik in september 2020 een pc in elkaar laten steken met volgende specs:
Case: Fractal Meshify C
MB: PRIME X570-P
CPU: AMD Ryzen 7 3700x
GPU: GTX 1660 Super
PSU: Seasonic TX850
RAM: Crucial Ballistix 16GBx2 3200MHz
SSD: Crucial P5 500GB SSD
CPU, PSU, RAM en case komen van Alternate
GPU, SSD en RAM komen van Amazon
Op 12 maart begon mijn computer gewoon op willekeurige momenten herop te starten, het maakte niet uit of ik met iets bezig was, of hij gewoon op mijn inlogscherm stond. Ik heb toen de laatste Windows update gewoon verwijderd en toen leek het weg. Een paar dagen later begon het opnieuw en sindsdien is niets gelukt om het op te lossen. Ik heb onder andere geprobeerd: Fast boot en automatic reboot afgevinkt, windows herinstallatie, RAM eens verwisseld en maar 1 latje per keer geprobeerd, GPU eens opnieuw ingestoken, ontstoft, eens laten draaien zonder enige USB of andere aanhangsels, ander stopcontact, m'n RGB stripje eruit, ... Niets hielp.
Dan maar binnen gedaan in een PC winkel. De reden waarom ik niet direct naar Alternate ben gegaan is omdat dat een eind rijden is en ik geen auto heb, een heel geregel om daar te geraken, zeker tijdens werkuren. Ik wist ook niet welk onderdeel voor de fout zorgde, dus als het dan een van de onderdelen was die ik bij Amazon kocht was ik voor niets helemaal naar Alternate gereden. Mijn idee was om eerst lokaal een diagnose te hebben zodat ik wist welk onderdeel de boosdoener was en dan direct naar de juiste verkoper gaan om het gerepareerd te krijgen aangezien alles nog onder garantie is.
Die winkel heeft ondertussen al meer dan een week mijn PC, zonder diagnose. Ze zijn heel karig met informatie wat op zich al een probleem is, maar ik had wel niet verwacht dat het zo lang zou duren. Van wat ik verstond hebben ze tot nu toe al ongeveer dezelfde dingen geprobeerd als ik + wat driver updates, stress tests, een nieuw mobo..
Is het normaal dat zoiets meer dan een week duurt? Normaal schatten ze 3-4 werkdagen. Ik heb eigenlijk zin om gewoon te bellen en zeggen dat het te lang duurt en ik mijn PC terug wil, maar ik neem aan dat ik sowieso wel de onderzoekskosten moet betalen, ook al hebben ze geen diagnose? Ik weet ook niet wat te doen als ik dan mijn PC terug heb want dan weet ik nog niet wat er scheelt, geen zin om zo 4 keer onderzoekskosten ergens te betalen en nog eens weken te wachten... Ik heb nu bijna 3 weken geen werk kunnen doen dus het begint echt te dringen. Tips? Raad? Gratis PC? Ik ontvang het graag
Voor het volgen van een 3D opleiding heb ik in september 2020 een pc in elkaar laten steken met volgende specs:
Case: Fractal Meshify C
MB: PRIME X570-P
CPU: AMD Ryzen 7 3700x
GPU: GTX 1660 Super
PSU: Seasonic TX850
RAM: Crucial Ballistix 16GBx2 3200MHz
SSD: Crucial P5 500GB SSD
CPU, PSU, RAM en case komen van Alternate
GPU, SSD en RAM komen van Amazon
Op 12 maart begon mijn computer gewoon op willekeurige momenten herop te starten, het maakte niet uit of ik met iets bezig was, of hij gewoon op mijn inlogscherm stond. Ik heb toen de laatste Windows update gewoon verwijderd en toen leek het weg. Een paar dagen later begon het opnieuw en sindsdien is niets gelukt om het op te lossen. Ik heb onder andere geprobeerd: Fast boot en automatic reboot afgevinkt, windows herinstallatie, RAM eens verwisseld en maar 1 latje per keer geprobeerd, GPU eens opnieuw ingestoken, ontstoft, eens laten draaien zonder enige USB of andere aanhangsels, ander stopcontact, m'n RGB stripje eruit, ... Niets hielp.
Dan maar binnen gedaan in een PC winkel. De reden waarom ik niet direct naar Alternate ben gegaan is omdat dat een eind rijden is en ik geen auto heb, een heel geregel om daar te geraken, zeker tijdens werkuren. Ik wist ook niet welk onderdeel voor de fout zorgde, dus als het dan een van de onderdelen was die ik bij Amazon kocht was ik voor niets helemaal naar Alternate gereden. Mijn idee was om eerst lokaal een diagnose te hebben zodat ik wist welk onderdeel de boosdoener was en dan direct naar de juiste verkoper gaan om het gerepareerd te krijgen aangezien alles nog onder garantie is.
Die winkel heeft ondertussen al meer dan een week mijn PC, zonder diagnose. Ze zijn heel karig met informatie wat op zich al een probleem is, maar ik had wel niet verwacht dat het zo lang zou duren. Van wat ik verstond hebben ze tot nu toe al ongeveer dezelfde dingen geprobeerd als ik + wat driver updates, stress tests, een nieuw mobo..
Is het normaal dat zoiets meer dan een week duurt? Normaal schatten ze 3-4 werkdagen. Ik heb eigenlijk zin om gewoon te bellen en zeggen dat het te lang duurt en ik mijn PC terug wil, maar ik neem aan dat ik sowieso wel de onderzoekskosten moet betalen, ook al hebben ze geen diagnose? Ik weet ook niet wat te doen als ik dan mijn PC terug heb want dan weet ik nog niet wat er scheelt, geen zin om zo 4 keer onderzoekskosten ergens te betalen en nog eens weken te wachten... Ik heb nu bijna 3 weken geen werk kunnen doen dus het begint echt te dringen. Tips? Raad? Gratis PC? Ik ontvang het graag