PVOutput Beyondgaming Team - Zonnepaneel Statistieken

Ja best wel wat opties voor om te fixen. Get it fixed and join the team! :smile:
Oprechte vraag: hoe?

Ik zou het wel willen doen maar heb echt geen idee hoe ik het er in zou moeten krijgen. Huawei omvormer en HA, maar ik zie geen manier om het er in te krijgen.

Oprechte vraag: hoe?

Ik zou het wel willen doen maar heb echt geen idee hoe ik het er in zou moeten krijgen. Huawei omvormer en HA, maar ik zie geen manier om het er in te krijgen.
Ik heb ook een Huawei omvormer en HA. Ik heb een scriptje gemaakt die alle data naar PVoutput stuurt. Hier is alles wat je nodig hebt.

Zet dit in uw configuration.yaml. Zoek even op hoe de secrets file werkt als dat nieuw is voor je of vervang "!secret pvoutput_api_key" in de code door jouw keys.
Dit script stuurt het huidig vermogen en het totaal aantal opgewekte kWh's door naar PVoutput.
Code:
# Send inverter output to PVoutput
rest_command:
  pvoutput_generation:
    method: POST
    url: https://pvoutput.org/service/r2/addstatus.jsp
    headers:
      X-Pvoutput-Apikey: !secret pvoutput_api_key
      X-Pvoutput-SystemId: !secret pvoutput_system_id
    payload: 'd={{now().strftime("%Y%m%d")}}&t={{now().strftime("%H:%M")}}&v1={{states.sensor.inverter_total_yield.state*1000|round(0)}}&v2={{states.sensor.inverter_active_power.state|round(0)}}'
    content_type: "application/x-www-form-urlencoded"

Dan moet het bovenstaande script opgeroepen worden als de zonnepanelen aan het werken zijn. Ik stuur iedere minuut een update naar PVoutput.
Hier is mijn automation in yaml. Plak dit ook in de yaml editor, switch dan naar de GUI en zet de juiste inverter er in want het ID zal wellicht niet kloppen.
Code:
alias: "Solar: Upload to PVoutput"
description: ""
mode: single
triggers:
  - minutes: /1
    seconds: "0"
    trigger: time_pattern
conditions:
  - type: is_power
    condition: device
    device_id: 8c447668902743715c53ab1fec1cabe5
    entity_id: sensor.inverter_active_power
    domain: sensor
    above: 1
actions:
  - data: {}
    action: rest_command.pvoutput_generation

Welkom bij het Beyong Gaming PVoutput Team!

Terug
Bovenaan