PVDA-fractieleider kan niet kiezen tussen Poetin of Zelenskyy

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
LOL, wat een Amerikaanse reactie weer :p
Niet elke rechtse stemmer is ne racist. Maar elke linkse is ne communist!!!!!!
Ja, het komt toch zo over.

Zoals ik al zei: 25 % vlamingen stemt op VB, en daar zitten ook vaak hoog begaafde , non-racistische mensen bij.

Maar zowat elke PvdA'er die ik hoor of zie spreken, hoor je toch een diepgeworteld communistische ondertoon in. Zowel partijleden, kopstukken of mensen in mijn kringen.
 
Ja, het komt toch zo over.

Zoals ik al zei: 25 % vlamingen stemt op VB, en daar zitten ook vaak hoog begaafde , non-racistische mensen bij.

Maar zowat elke PvdA'er die ik hoor of zie spreken, hoor je toch een diepgeworteld communistische ondertoon in. Zowel partijleden, kopstukken of mensen in mijn kringen.
Je vergelijkt hier stemmers met politici. Ik heb nog geen enkele begaafde non-racistisch VB-politicus gezien hoor
 
Zou de politiek zich beter niet eens met serieuze dingen bezighouden? Geen van de 2 lijkt me een neutraal antwoord. Kiezen tussen Zelensky of Poetin is kiezen tussen de pest of de cholera.
Hoezo?
Je hebt de agressor.. Rusland die zonder reden een land aanvalt en ook burgers dood.. en zelensky die zicht verdedigt. Ieder normaal mens zou toch voor zelensky kiezen. Of wat doet zelensky verkeerd? Mag hij zich niet verweren?
 
Hoezo?
Je hebt de agressor.. Rusland die zonder reden een land aanvalt en ook burgers dood.. en zelensky die zicht verdedigt. Ieder normaal mens zou toch voor zelensky kiezen. Of wat doet zelensky verkeerd? Mag hij zich niet verweren?
Voordat Rusland binnengevallen was, hoorde je nooit iemand iets positief over Zelensky zeggen hoor.
Als ik moet kiezen tussen Trump en Bush, dan zeg ik ook "geen van de 2", dat wil niet zeggen dat ik Trump niet de grotere idioot vind.
 
Hoezo?
Je hebt de agressor.. Rusland die zonder reden een land aanvalt en ook burgers dood.. en zelensky die zicht verdedigt. Ieder normaal mens zou toch voor zelensky kiezen. Of wat doet zelensky verkeerd? Mag hij zich niet verweren?
Zelensky is nu ook niet de doorsnee politicus lijkt me , ook wel een populist pur sang .
 
  • Unsure
Waarderingen: Avi
Zelensky is nu ook niet de doorsnee politicus lijkt me , ook wel een populist pur sang .
Dan heb ik toch een stuk liever een populist die zich in zijn eigen land bezighoudt dan een non-populist (en dan nog non-populist omdat ie elke vorm van tegenstand simpelweg het raam uit kiepert) die zich wat imperialistisch begint te gedragen.
 
Dit ligt toch in lijn met heel het PVDA-discours dat het sinds het begin van de oorlog voert? Resoluties en veroordelingen tegen Putin tegenstemmen (of op zijn minst niet voorstemmen, wat ook al genoeg zegt) en open zijn over het dwepen met het communistische gedachtegoed van Stalin? Toen er hier hier en daar geopperd wordt dat PVDA minder extreem is dan VB heb ik toch ook mijn wenkbrauwen eens moeten fronsen. Beide extremen zijn zeer gevaarlijk en een gevaar voor onze samenleving en democratie.

De link tussen het gedweep met het communisme en het huidige Rusland is voor mij ook totaal zoek. Net zoals PVDA geen kant kan kiezen wanneer het aankomt op problemen tussen ons en China. Geen van beide landen hebben in de verste verte nog communistische streken.

De vraag is dus eerder of PVDA naar het oude communisme hunkert, of naar dictaturen?
 
Voordat Rusland binnengevallen was, hoorde je nooit iemand iets positief over Zelensky zeggen hoor.
Als ik moet kiezen tussen Trump en Bush, dan zeg ik ook "geen van de 2", dat wil niet zeggen dat ik Trump niet de grotere idioot vind.
Het is in feite wel Bush die Irak binnengevallen is, dus qua schade heeft Bush meer aangericht dan Trump ooit kunnen aanrichten heeft.
Het hangt veel af van de samenloop van omstandigheden, wanneer die president juist aan de macht komt.
 
Het is in feite wel Bush die Irak binnengevallen is, dus qua schade heeft Bush meer aangericht dan Trump ooit kunnen aanrichten heeft.
Het hangt veel af van de samenloop van omstandigheden, wanneer die president juist aan de macht komt.
Maar Bush nam slechte maar geïnformeerde beslissingen :p
 
Terug
Bovenaan