Publieke uitnodigingsgolven gestart -- Crowdfunders aanmelden aub!

Vanaf heden gaan we in golven een gelimiteerd aantal uitnodigingssleutels genereren om niet-crowdfunders al te laten overstappen.

Hierdoor wordt het overzicht voor mij wat moeilijk om de crowdfunders er uit te gaan filteren. Indien je als crowdfunder vanaf nu geregistreerd bent en je merkt dat je de tag nog niet hebt, stuur mij gerust een PM op dit forum met je gebruikte paypal-adres en bedrag en dan fix ik je tag zodra ik een gaatje tijd vind :)

De firma dankt u!

meme.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is er misschien een kans dat die "low budget" testserver waar alles nu op draait, het volledige bezoekersaantal af kan? Met andere woorden dat er helemaal geen andere hosting meer nodig is?

Het forum is nu wel echt zeer snappy, als je de crawlers en scans etc afgeblokt krijgt dan valt het misschien nog wel mee?
Dat gaan we hopelijk heel vlug te weten komen :) Het hoort er allemaal bij, dus we gaan zien. Het is een kwestie van serverload en bandbreedte, maar we hebben een paar topmensen die het constant in het oog houden. Komt helemaal goed.
 
Is er misschien een kans dat die "low budget" testserver waar alles nu op draait, het volledige bezoekersaantal af kan? Met andere woorden dat er helemaal geen andere hosting meer nodig is?

Het forum is nu wel echt zeer snappy, als je de crawlers en scans etc afgeblokt krijgt, caching gebruikt voor niet geregistreerde bezoekers... dan valt het misschien nog wel mee?
Ge moogt niet vergeten dat dit forum vrij vers is.
Het vorige had jaren en jaren en jaren aan (legacy)data en dat vertraagt natuurlijk ook altijd wat he.
 
Zo kan men misschien pagina's die zelden of nooit opgevraagd worden of die een bepaalde leeftijd hebben, of met een ander algoritme, steken in tragere storage/cpu tiers zodanig dat als je dan toch oude rommel opvraagt het dan wel iets langer duurt en niet ten nadele is van 95% van de andere requests. Enfin ik zou vermoeden dat zoiets technisch wel zou kunnen maar dan spreek je misschien al niet meer van low budget...

...

Nuja de krakken achter de schermen zullen wel weten wat ze doen : )
Een zeer soortgelijk idee had ik al op de originele tafel gelegd in 2010 ;-) Maar aangezien wij "maar" vrijwilligers waren, wat weten wij daar nu van hé.

Nu we alles in eigen beheer hebben is het natuurlijk een gans ander paar mouwen :D
 
Is er misschien een kans dat die "low budget" testserver waar alles nu op draait, het volledige bezoekersaantal af kan? Met andere woorden dat er helemaal geen andere hosting meer nodig is?

Het forum is nu wel echt zeer snappy, als je de crawlers en scans etc afgeblokt krijgt, caching gebruikt voor niet geregistreerde bezoekers... dan valt het misschien nog wel mee?
Ja, die zou dat moeten aankunnen, maar er is andere hosting nodig in de zin dat het nu in mijn Azure test labo draait, en het de bedoeling is dat het op een account in beheer van de VZW gaat draaien natuurlijk. :) (En niet per se terug op Azure ofzo, dat is gewoon waar ik nu plaats had om die test setup mee te starten.) Maar we spreken hoegenaamd niet van de resources die Telenet daar vandaag tegen aan smijt. Je mag ook niet vergeten dat Telenet in b2b setups en b2b prijzen rekent. Dat is iets totaal anders dan wat wij nodig hebben en gaan doen.

Natuurlijk zou ik ook graag meteen meer in een HA verhaal stappen, maar dat is vandaag niet aan de orde. Nu zal het forum 5 minuten down zijn als de host(s) moeten rebooten, daar zullen we mee moeten leven en wat plannen. Maar 't is wat zot om nu al de hosting kosten maal 2 te doen (of meer) daarvoor. Er zijn nog heel wat andere zaken die meer prioriteit hebben vandaag.
 
Tbh, als er een deftige communicatie is zal niemand dat storen als het forum eens effe uit ligt. Iedereen zal daar begrip voor hebben. Het ergste bij 9L vond ik dat er gewoon amper communicatie was als er problemen waren.

Daarbij nogmaals hier komen zeggen dat ik dit forum echt wel top vind qua gebruik. Merci aan alle mods en vrijwilligers die hieraan helpen (y)
 
Misschien nog niet echt aan de orde, maar niet onbelangrijk.
Nu is er een mooi bedrag via crowdfunding opgehaald. Maar wat met de toekomst? Hoe zal er in de toekomst geld in het laatje komen om alles te onderhouden en up en running te houden?
 
Ja, er zou eventueel ergens een maand of jaardoel moeten komen, maar aan de andere kant zou ik dan ook wel wat transparantie verwachten van wat er met het geld gedaan wordt. Zodat morgen niet iemand van de bestuurders met alles weg is. Is altijd dat dubbel..


Vanaf wanneer komt er op 9lives een publieke/pinned mededeling dat BeyondGaming actief is? Lijkt me toch dat we zo lang als kan hier reclame moeten voor maken, zodat iedereen/zoveel mogelijk mensen overstappen.
 
maar aan de andere kant zou ik dan ook wel wat transparantie verwachten van wat er met het geld gedaan wordt
Dat komt er zeker, momenteel zijn er gewoon nog niet echt zware kosten actueel (aankoop forumlicentie + oprichting VZW en that's it). Eens the real deal komt (verzekeringen, design, serverhosting, ...) zal dat wel op tijd en stond gecommuniceerd worden :)

morgen niet iemand van de bestuurders met alles weg is
Daarvoor zitten wel wat veiligheidsmaatregelen in de VZW ingebouwd zeker :O

Vanaf wanneer komt er op ****** een publieke/pinned mededeling dat BeyondGaming actief is? Lijkt me toch dat we zo lang als kan hier reclame moeten voor maken, zodat iedereen/zoveel mogelijk mensen overstappen
Dat lijkt me voorlopig wel wat fishy, het laatste wat we willen is bruggen met Telenet verbranden (or worse, onze goeie vrienden van Legal tegen ons krijgen).

Hoe "slecht" ze misschien overkomen door dit te doen, we mogen al immens blij zijn dat we 3 maand tijd hebben gekregen. Andere communities in het verleden hebben die luxe zelfs helemaal niet gekregen hoor. 's Morgens opstaan en merken dat gans je forum definitief is verdwenen was ook één van de meer reële mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo is dat bruggen verbranden als je op het vorig forum reclame gaat maken voor dit forum?

Het is niet dat je een concurrerende activiteit gaat uitoefenen. Telenet heeft beslist dat ze geen heil/winst in 9 levens zagen, en hebben dus beslist ermee te stoppen.
Wat is nu het probleem als je gaat meedelen op het forum daar dat deze nu actief is en gaat proberen zoveel mogelijk mensen hier te krijgen?
 
Dat bedoelde ik nu ook wel zo extreem uiteraard. Nu staat er bv. overal deze gepinned volgens wat ik zie "Aankondiging: Telenet stopt na 31/01/2021 met 9lives", eventueel daar in de openingspost vermelden dat het 'alternatieve' forum reeds open/beschikbaar is.
 
Dat bedoelde ik nu ook wel zo extreem uiteraard. Nu staat er bv. overal deze gepinned volgens wat ik zie "Aankondiging: Telenet stopt na 31/01/2021 met 9lives", eventueel daar in de openingspost vermelden dat het 'alternatieve' forum reeds open/beschikbaar is.
Wat iedereen ook kan doen, is zijn handtekening veranderen met een verwijzing naar BG.
 
Dan kunt ge beter uw avatar op 9L aanpassen naar een fotoke dat verwijst naar dit forum ofzo.
Als je dat collectief doet dan is het ook heel duidelijk voor bezoekers dat er wat gaande is.

Een onderschrift geldt namelijk enkel voor berichten die je vanaf dan post.
Een avatar wijzigt onmiddelijk op uw hele historiek.

Maarja... is daar een template van :)
Klopt niet, uw handtekening verandert ook voor alle voorgaande posts.
 
D
Een avatar is nog geen slecht idee eigenlijk, zeer zichtbaar en valt inderdaad op als genoeg (actieve) users dezelfde nieuwe avatar zouden instellen.

Ik ben getraind om over alle sigs heen te lezen, dus daar ben ik minder fan van.
 
Hoewel we het enthousiasme op prijs stellen, en dat kunnen we ZEER ZEKER nog gebruiken in de toekomst, zou ik toch willen vragen om dat nog niet te doen. Het is bovenal de bedoeling om vriendschappelijk uit elkaar te gaan met 9lives. Het is daar een heel mooie tijd geweest, met heel veel mensen die er heel hard aan hebben gewerkt om ons daar een mooie plek te geven. Dat willen we nu vooral niet gaan verknallen. Ook niet omdat wij ook nog op wat goodwill rekenen, en zij daar dus ook op moeten kunnen rekenen bij ons.

Ter zijner tijd kan daar zéker een beroep op worden gedaan, maar dan liefst zo veel mogelijk in samenspraak met 9lives/TN.
 
Terug
Bovenaan