Promo’s voor vegetariërs/veganisten/geïnteresseerden

Squidward

Redacteur
Soms kom ik (je/we) een promo tegen die wel interessant is, vooral voor de vegetariër of veganist onder ons denk ik dat het wel handig kan zijn? (Ik kan niet spreken over de feitelijke producten, ik ben zelf geen vege/vega).

In de week van 15 tot en met 21 januari bij Albert Heijn:

* 25% korting op de verspakketten - zestig opties waar de keuze van proteïne in feite vrij is, packs bevatten enkel de groenten, kruidingen en recept.
* 2 + 2 gratis op Garden Gourmet
* nieuw aanbod soepkits, gewoon in de blender, opwarmen en klaar.
* 2 stuks Oatly voor €4
 
Goed idee! Zelf ook geen vegetariër of vegan, maar ik koop die producten wel af en toe, om eens iets anders te proberen en uit gemak omdat vleesvervangers vaak langer houdbaar zijn dan vers vlees.

Bij Albert Heijn geldt voor die vleesvervangers een beetje hetzelfde als bij pasta en pastasauzen: om de paar weken is er wel een merk dat een reclame doet (1+1, 2+2, 2e aan -50%) en ik heb de indruk dat het aantal merken ook gestegen is.

Kwaliteit van de producten loopt wel sterk uiteen, zelfs binnen eenzelfde merk:
- soms heel droog en smakeloos
- kip-vervangers die taaier zijn dan een kip die van ouderdom gestorven is in een woestijn
- degene met de meeste smaak zijn meestal de gepaneerde en/of met iets licht pikants in, al lost dat het "droge" nog niet op

Die verspakketten zijn gemakkelijk omdat je alle ingrediënten direct in de juiste hoeveelheid hebt en de nodige kruiden, maar ik ben er van overtuigd dat je veel ervan op een paar minuten goedkoper samenstelt in de winkel zelf (gemiddelde prijs van ~10 €/kg en dan gaat het om eerder goedkope ingrediënten zoals tomaat, wortel, blik bonen,...)
 
Geen specifieke promo, maar de veggie schnitzels (diepvries) van Boni zijn niet duur en zeer lekker (zeker in de airfryer), alsook het veggie gehakt en de veggie kipstukjes van Boni (maar dan uit de koeling).
 
Terug
Bovenaan