Programming Programmeren: hobbyprojecten - ideeën

Prior

Member
Hallo,

ik weet niet of dit het juiste forum is aangezien de sectie Programmeren uit BeyondGaming - 9Lives verdwenen is.

ik ben recent afgestudeerd aan het Graduaat Programmeren te Vives Kortrijk maar wil bezig blijven met programmeren als hobby projecten om het niet af te leren.

Mijn back-end kennis is vooral .NET WPF, ASP.NET MVC, Blazor WebAssembly, Web API (Swagger) en mobile development Kotlin en C# Xamarin en dan front-end Html, css en javascript.

Het enige wat ik voor de dagopleiding Vives heb gedaan als vrijetijdsproject is een festivalgids maken van de Gentse Feesten van 2016 tot 2018 met de programmeertaal Java in Android Studio met behulp van open datasets die je kan krijgen op het Gentse Open Data Portaal.

Ikzelf ben nog werkzoekend.

Daarom wou ik even vragen of er programmeurs hier zitten die hun hobby-ideeën willen delen om vervolgens autonoom te werken.

Ik sta open voor groepsprojecten omdat ik beter wil leren communiceren via Scrum methoden, beter GitHub gebruiken en een betere teamspeler wil worden.

Zijn er ook websites/forums die interessant kunnen zijn om te volgen?
 
Hallo,

ik weet niet of dit het juiste forum is aangezien de sectie Programmeren uit BeyondGaming - 9Lives verdwenen is.
Die sectie is, wegens miniem gebruik, inderdaad gewoon overgegaan onder Software, met de "programming" tag. :)
Ik sta open voor groepsprojecten omdat ik beter wil leren communiceren via Scrum methoden, beter GitHub gebruiken en een betere teamspeler wil worden.
Scrum en andere methodologieën in hobby projecten is niet altijd vanzelfsprekend, omdat die vaak tijdsgebonden zijn.
Zijn er ook websites/forums die interessant kunnen zijn om te volgen?
Ik weet niet of er op dit forum veel volk zit voor zoiets, maar wat ik zou aanraden is eens te kijken via First Timers Only. Dat is een website met handige informatie voor beginners, en vervolgens kan je door naar Up For Grabs. Heel wat open source projecten op GitHub taggen beginner friendly tickets met een speciale tag. Je kan eens kijken naar een project dat je interesseert of ervaring mee hebt en kijken om zo een aantal contributions te maken. (Kijk ook eens op First Contributions voor wat start info.)
 
Als werkzoekende mag je mij altijd contacteren, we zijn nog op zoek naar goeie programmeurs.
 
Terug
Bovenaan