Probleem waterafvoer

TheLoveBelow

Active member
Wij zitten met een (kak)probleem. Zie doorsnede van onze woning:
Ons huis is volledig onderkelderd. In de kelderverdieping staan een toilet (dat niet gebruikt wordt) en een wasmachine. Sedert een tweetal maand hebben wij een probleem met de waterafvoer. Als er water genomen wordt vanop het woongedeelte, bestaat de kans dat dit er langs het toilet of de afvoer in de kelder uitloopt. Het vreemde is dat het niet altijd het geval is, waardoor we denken dat het opgelost is. Zonet heeft mijn vriendin zich gedoucht (op het gelijkvloers) en lag de kelder onder water, doordat het er langs het toilet terug uit kwam.
We hebben al een ontstoppingsdienst laten komen, en dachten dat hiermee het probleem opgelost ging zijn, maar helaas.

Wij wonen hier nu een tweetal jaar in, en dit is de 1e keer dat we dit voorhebben. Er is recent niets aangepast qua leidingen of dergelijke. Wat ik niet begrijp is dat het probleem af en toe opduikt. Zo hebben wij recent meerdere douches genomen, zonder problemen, en plots vandaag loopt het wel over.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Best nog eens bellen naar ontstopper firma en camera onderzoek vragen?
 
Uw probleem zit eerder buiten de woning.

Alle rioleringen,grachten zitten propvol, dus uw afvoerbuizen buiten waarschijnlijk ook. (Het is gewoon extreem nat)

Dat bouwt druk op in uw leidingen waarop het water de gemakkelijkste weg kiest.
Pomp bijv buiten een toezichtputje leeg, en laat dan de douche nog maar eens lopen.

Terugslagklep monteren buiten kan een oplossing zijn, maar als De straat het niet kan slikken, is dat ook geen echte oplossing.
 
Uw kelder zit volledig ondergronds, lager dan de straat(riolering)? Of zit het vloerniveau van de kelder ongeveer gelijk met de straat?

En hoe ver staat uw huis van de straat?

Indien het eerste zou het mij verwonderen dat de riolering laag genoeg zit om zonder pomp uw vuil water af te voeren, zeker wanneer uw huis wat verder van de straat zou liggen.
 
Uw kelder zit volledig ondergronds, lager dan de straat(riolering)? Of zit het vloerniveau van de kelder ongeveer gelijk met de straat?

En hoe ver staat uw huis van de straat?

Indien het eerste zou het mij verwonderen dat de riolering laag genoeg zit om zonder pomp uw vuil water af te voeren, zeker wanneer uw huis wat verder van de straat zou liggen.
De kelder is gebouwd op straatniveau, we hebben hier geen pomp om water af te voeren. Huis ligt relatief dicht bij de straat, wij wonen op de hoek in een woonwijk.
 
Uw probleem zit eerder buiten de woning.

Alle rioleringen,grachten zitten propvol, dus uw afvoerbuizen buiten waarschijnlijk ook. (Het is gewoon extreem nat)

Dat bouwt druk op in uw leidingen waarop het water de gemakkelijkste weg kiest.
Pomp bijv buiten een toezichtputje leeg, en laat dan de douche nog maar eens lopen.

Terugslagklep monteren buiten kan een oplossing zijn, maar als De straat het niet kan slikken, is dat ook geen echte oplossing.
Ik ben eens buiten in die rioleringen gaan kijken, maar zie daar niets abnormaals aan. Ik heb ook even contact opgenomen met Farys, zij kunnen langskomen, maar als dan blijkt dat het probleem toch niet buiten de woning is, moet ik opdraven voor de kosten.
De septische put werd reeds gecontroleerd door een ontstoppingsdienst, die zat niet ongewoon vol.
Het kan toch niet zijn dat wij niet meer kunnen douchen omdat het grondwater hoog staat?
 
Terug
Bovenaan