Probleem geluid headset ps5

Alpine

Well-known member
Ik heb een steelseries pro wireless headset en op de ps4 gebruikte deze de optische uitgang van de ps4 naar het basis station van de headset.

Nu heb ik een ps5 en deze heeft geen optische uitgang. Je kan deze wel aansluiten via usb maar hij schakelt niet automatisch naar headset als je deze opzet, ik moet dit steeds in instellingen de audio uitvoer zelf aanpassen ook al is automatisch inschakelen aan gevinkt.

Er zou ook een verlies van kwaliteit zijn aan het geluid via usb dit zou je kunnen oplossen met een hdmi extractor om toch een optisch signaal te krijgen.

Kan ik nog iets anders proberen aan de instellingen?

Als ik voor een hdmi extractor zou kiezen welke is aan te raden voor de ps5 zonder kwaliteit verlies aan beeld en geluid te hebben?

Ik heb een steelseries pro wireless headset en op de ps4 gebruikte deze de optische uitgang van de ps4 naar het basis station van de headset.

Nu heb ik een ps5 en deze heeft geen optische uitgang. Je kan deze wel aansluiten via usb maar hij schakelt niet automatisch naar headset als je deze opzet, ik moet dit steeds in instellingen de audio uitvoer zelf aanpassen ook al is automatisch inschakelen aan gevinkt.

Er zou ook een verlies van kwaliteit zijn aan het geluid via usb dit zou je kunnen oplossen met een hdmi extractor om toch een optisch signaal te krijgen.

Kan ik nog iets anders proberen aan de instellingen?

Als ik voor een hdmi extractor zou kiezen welke is aan te raden voor de ps5 zonder kwaliteit verlies aan beeld en geluid te hebben?
Dit al eens geprobeerd? Eventueel moet je wel eens de firmware updaten.

-------------------------------

On your Arctis Pro Wireless base station, press the main control knob to enter the menu.

Navigating the Arctis Pro Wireless base station.

Scroll to "Source" and select "PS4." In the GameDAC, press and hold the main control knob to enter the menu. Scroll to "Input" and select "PS5." An upcoming firmware for the Pro Wireless will add a PS4 source mode.

Ik heb de firmware geupgrade en dan krijg je idd de keuze om ps5 te selecteren maar het probleem blijft hetzelfde.
Wat wel werkt is de optische uitgang van de tv naar het basis station van de headset en dan heb je steeds geluid op beide als je ps4 selecteert.
Dat dit geluid op de hoogste kwaliteit is betwijfel ik.

Terug
Bovenaan