TRUMP
Active member
Hoe kan je het anders begraven? Als dierenarts niet mee geeft...Aha, dat je dat mocht begraven in bepaalde gemeentes wist ik, maar niet dat ze dat dier van bij dierenarts terug meegaven.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe kan je het anders begraven? Als dierenarts niet mee geeft...Aha, dat je dat mocht begraven in bepaalde gemeentes wist ik, maar niet dat ze dat dier van bij dierenarts terug meegaven.
Als het thuis overlijdt.Hoe kan je het anders begraven? Als dierenarts niet mee geeft...
Uw kat is u ocharme geen 125€ waard? Ga je ook pisnijdig zijn dat het begraven van uw oma 125€ kost ipv 44€?Aangezien er een thread bestaat over prijzen onderhoud herstelling voor autos, dacht ik.. why not.
Onlangs mn kat laten inslapen 125 euro.
Nu hoor ik van collega dat hij 44 betaalde vorige week voor zn hondje te laten inslapen.
Needless to say dat ik vrij pissed ben. Zeker omdat ik al 4 visites van +50 euro betaalde de weken er op voorgaand...
Ben nu nog op reis, maar wel van plan volgende week daar even hem op aan te spreken als zou blijken dat dit een extravagant hoog bedrag is.
Wat zijn jullie bevindingen en prijzen aub?
Een nieuwe kitten komt volgende week in huis en die moet ook in orde gezet worden... dus missschien toch het moment om uit te kijken naar een andere arts
Het lijkt me wel een job dat goed verdient. Even op consultatie komen , iets routine zoals een vaccinatie ofzo, dat is dan 45 euro verdiend op nog geen 10 minuten. Stel dat dat vaccin dan 5 euro kost is het nog 40 euro in the pocket.Uw kat is u ocharme geen 125€ waard? Ga je ook pisnijdig zijn dat het begraven van uw oma 125€ kost ipv 44€?
Neen even serieus nu. Ik begrijp wat je bedoelt. Sommige artsen (maar voor mensen is dat even zeer het geval) rekenen stevig door.
Het enige dat je kan doen (denk ik) is wisselen van diererarts. Hoor een beetje rond bij familie en vrienden voor ne echt goeie. Zo doe ik het meestal.
Onze vroegere kater had schildklierkanker. Op een dag zag ik dat hij echt (te) veel pijn begon te krijgen. Je zag dat aan zijn ogen. Ik heb toen zijn bench genomen (en hij haatte die bench zo hevig dat ik hem er altijd met geweld moest duwen, normaal heb je wel van die trukjes maar bij hem was dat de enige mogelijkheid en zelfs dan deed hij er nog alles aan om uit te breken)Onze vorige kat was thuis gestorven. Ik heb die zelf naar de dierenarts gebracht en ik kon kiezen hoe ik het verder wou laten afhandelen.
Ik heb die daar toen achtergelaten en het dierencrematorium heeft die daar komen ophalen. Ik ben nadien rechtstreeks naar het crematorium geweest. Kosten ervan weet ik niet meer.

Het lijkt me wel een job dat goed verdient. Even op consultatie komen , iets routine zoals een vaccinatie ofzo, dat is dan 45 euro verdiend op nog geen 10 minuten. Stel dat dat vaccin dan 5 euro kost is het nog 40 euro in the pocket.
Je kunt inderdaad wel elk moment opgebeld worden voor een spoedgeval, dat lijkt mij niet te onderschatten.Anderzijds, onze dierenarts is een kameraad van mij. Wij zitten in dezelfde vereniging en toch wel maandelijks dat die last minute verontschuldigt omdat hij een spoedoperatie heeft of een noodgeval. Wij komen altijd om 8u 's avonds samen en dan is die al van 's ochtends bezig met consultaties. En als hij er wel is, verdwijnt hij heel regelmatig voor telefonisch advies. Die stopt eigenlijk zo goed als nooit met werken. Dus ik hoop het voor hem dat hij er op z'n minst goed aan verdient, want het is toch wel een job die heel veel opoffering vraagt.
Je kunt inderdaad wel elk moment opgebeld worden voor een spoedgeval, dat lijkt mij niet te onderschatten.
Ik weet ook niet of die niet onderling afspreken wie wanneer van wacht is, zoals bij huisartsen. Je moet toch ook altijd ergens terecht kunnen als je huisdier plots ernstig ziek valt en je dierenarts juist in verlof is of zelf ziek is of wat dan ook.
180 euro , 10 jaar geleden dan nog, is wel gigantisch veel.Ooit een kleine 10 jaar geleden 180 lappen betaald om een kat van een ander te laten inslapen. We hadden die in de tuin gevonden, graatmager (leek alsof ze een gigantische kop had). Kattenlucose, niks meer aan te doen wegens te ver gevorderd. De muil van die kat was er ook van misvormd waardoor het beest niet meer kon eten. Beest stond ook kurkdroog, dat vel bleef gewoon staan als je die pakte.
Dat was 's avonds dus we zijn naar een dierenarts gereden van wacht. Eerst tests laten doen en dan dus diagnose en spuitje. 180 en dat was een vriendenprijsje omdat die vrouw het zo sympathiek vond dat we een vreemd beest probeerden te redden.
Aangezien er een thread bestaat over prijzen onderhoud herstelling voor autos, dacht ik.. why not.
Onlangs mn kat laten inslapen 125 euro.
Nu hoor ik van collega dat hij 44 betaalde vorige week voor zn hondje te laten inslapen.
Needless to say dat ik vrij pissed ben. Zeker omdat ik al 4 visites van +50 euro betaalde de weken er op voorgaand...
Ben nu nog op reis, maar wel van plan volgende week daar even hem op aan te spreken als zou blijken dat dit een extravagant hoog bedrag is.
Wat zijn jullie bevindingen en prijzen aub?
Een nieuwe kitten komt volgende week in huis en die moet ook in orde gezet worden... dus missschien toch het moment om uit te kijken naar een andere arts
Heel eerlijk: ik ken ongeveer alle katten die bij ons in de tuin komen en mocht ik er een vreemde vinden die in deze staat zou verkeren, vrij zeker dat ik het dan zelf even regel en deze vervolgens begraaf.Ooit een kleine 10 jaar geleden 180 lappen betaald om een kat van een ander te laten inslapen. We hadden die in de tuin gevonden, graatmager (leek alsof ze een gigantische kop had). Kattenlucose, niks meer aan te doen wegens te ver gevorderd. De muil van die kat was er ook van misvormd waardoor het beest niet meer kon eten. Beest stond ook kurkdroog, dat vel bleef gewoon staan als je die pakte.
Dat was 's avonds dus we zijn naar een dierenarts gereden van wacht. Eerst tests laten doen en dan dus diagnose en spuitje. 180 en dat was een vriendenprijsje omdat die vrouw het zo sympathiek vond dat we een vreemd beest probeerden te redden.
Een huisdier is geen wegwerp voorwerp hé! Uiteraard zal je er alles aan doen om dat beestje te redden, in de mate van het mogelijke.Persoonlijk vind ik het een beetje ongehoord om significante bedragen uit te geven aan het redden van je huisdier terwijl onze asielen vol zitten en met zulke bedragen meerdere dieren geholpen kunnen worden. Weet dat het lastig is als het over je eigen dier gaat en heb die keuze inderdaad al moeten maken.

Zelf een kat ombrengen en begraven mag niet.Heel eerlijk: ik ken ongeveer alle katten die bij ons in de tuin komen en mocht ik er een vreemde vinden die in deze staat zou verkeren, vrij zeker dat ik het dan zelf even regel en deze vervolgens begraaf.
Persoonlijk vind ik het een beetje ongehoord om significante bedragen uit te geven aan het redden van je huisdier terwijl onze asielen vol zitten en met zulke bedragen meerdere dieren geholpen kunnen worden. Weet dat het lastig is als het over je eigen dier gaat en heb die keuze inderdaad al moeten maken.
Tegenwoordig is het verplicht om elke kat te laten chippen en onvruchtbaar maken. Als je katten zich laat vrij voortplanten geeft dat veel overlast (lawaaihinder door paringsgedrag) en ook leed voor die beestjes (krijgen ze ziektes, zijn ze ondervoed, worden ze aangereden etc).Een huisdier is geen wegwerp voorwerp hé! Uiteraard zal je er alles aan doen om dat beestje te redden, in de mate van het mogelijke.
Wie redeneert er nu dat het te duur is en het maar laten sterven om een ander in huis te halen![]()
Hij sprak niet over een dode kat maar over een zieke kat waarvan de ingreep duur is om ze te genezen.Tegenwoordig is het verplicht om elke kat te laten chippen en onvruchtbaar maken. Als je katten zich laat vrij voortplanten geeft dat veel overlast (lawaaihinder door paringsgedrag) en ook leed voor die beestjes (krijgen ze ziektes, zijn ze ondervoed, worden ze aangereden etc).
Doordat katten moeten gechipt zijn is het al minder gemakkelijk om je kat nog te dumpen.