Ben jij een rollercoasterfan?

• Totaal aantal stemmers
    175
Wij zijn geweest in een weekdag eens , maar Disney was net in staking en niet open , dus ik vermoed dat er veel mensen dus naar Asterix zijn geweest in de plaats want het was wel vrij druk.

Hebben toen ook niet alles kunnen doen , maar wel al de belangrijkste (thrills).
Dus Geen shows of kleinere attracties die je bvb in Plopsaland ofzo ook hebt staan.

Zou dus opteren voor 2 dagen of zo een fast pass.

Heeft er iemand ervaring met het Charles Lindbergh hotel in Phantasialand? Voor de valentijn van mijn vriendin, die nogal een coastergek is, heb ik het explorerpakket geboekt voor ons in mei. Dat is niet supergoedkoop, maar voelt nu wel als waar voor je geld.

Gratis parking, een aeronautencabine ( klein en knus), diner en ontbijt, 2 dagen park en 4 line skips voor F.L.Y., een exclusieve bar en de mogelijkheid om after dark rond te wandelen in het themagebied en de coaster langs alle kanten te bewonderen.

Ik denk dat ze redelijk impressed gaat zijn, maar kan uiteraard dat de realiteit underwhelming is. Ik weet nog niet of ik zelf op F.L.Y ga gaan...dat gaat moment zelf effe kijken zijn. Taron sowieso wel weer...ik hou van die baan.😍

Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ervaring met het Charles Lindbergh hotel in Phantasialand? Voor de valentijn van mijn vriendin, die nogal een coastergek is, heb ik het explorerpakket geboekt voor ons in mei. Dat is niet supergoedkoop, maar voelt nu wel als waar voor je geld.

Gratis parking, een aeronautencabine ( klein en knus), diner en ontbijt, 2 dagen park en 4 line skips voor F.L.Y., een exclusieve bar en de mogelijkheid om after dark rond te wandelen in het themagebied en de coaster langs alle kanten te bewonderen.

Ik denk dat ze redelijk impressed gaat zijn, maar kan uiteraard dat de realiteit underwhelming is. Ik weet nog niet of ik zelf op F.L.Y ga gaan...dat gaat moment zelf effe kijken zijn. Taron sowieso wel weer...ik hou van die baan.😍
Nog nooit gedaan, vorig jaar wel overwogen, maar er uiteindelijk een daguitstap van gemaakt (Wintertraum). Ik vond de prijs alleszins nog wel meevallen voor wat je krijgt, was toen een actie van ~400 euro dacht ik voor 2 personen. En idd, je moet alles incalculeren, zoals parking, eten, etc. Als je door de dag iets wilt eten, de wraps/burrito's van "La Cantina Tacana" zijn geweldig. 👌

F.L.Y. is een prachtige coaster, maar qua fun-gehalte niet de beste in Phantasialand vind ik. Taron en Black Mamba vind ik ook veel leuker. :) Laat de "hangende positie" in F.L.Y. u ook niet afschrikken, want ik vond dat echt goed meevallen, het "harnas" waar je moet inkruipen voelt echt superstevig aan.

De moeite om 2 dagen te gaan en 1 nacht terplekke te overnachten?

Ik ben vorig jaar in oktober op vrijdagavond heen gereden. Eén overnachting gedaan in La Cité Suspendue (themahotel) en dan zaterdag het park in. Wij hebben ons wel een Filotomatix Gold aangeschaft zodat we op 3 attracties na (Toutatis, Discobelix en La Tour De Numérobis) de wachtrij konden voorsteken.

Het voordeel aan een overnachting in een hotel van het park is dat je 30min extra tijd in de ochtend krijgt. Hierdoor 2x Toutatis kunnen doen zonder te moeten wachten. Je weet wel dat je direct wakker gaat zijn na 2x Toutatis. Voor de rest een zeer aangenaam park waar ik mij absoluut heb geamuseerd. Toutatis, Oziris en Tonnerre 2 Zeus zijn echt :love:.

FLY vond ik echt een zalige ervaring, het is zeker niet de meest spectaculaire/snelle maar is toch een vrij unieke coaster die je niet veel tegenkomt, dacht wel dat je maar 1 keer overkop ging ofzo.
Ik ben eens aan het kijken voor Alton Towers, er is blijkbaar Alton after dark, park open tot 8u. Maar zou half maart gaan, is blijkbaar wel net het openingsweekend en er is een nieuwe attractie, dus vermoed wel wat drukte. Zou 1 dag genoeg zijn daar?

FLY vond ik echt een zalige ervaring, het is zeker niet de meest spectaculaire/snelle maar is toch een vrij unieke coaster die je niet veel tegenkomt, dacht wel dat je maar 1 keer overkop ging ofzo.
Je gaat 2 keer overkop.

Ik vind die ook wel een zalige.

BIj mij is het probleem bij dat soort coasters vooral het claustrofobische gevoel bij de schouderbeugels. Met een lapbar zoals bij Silverstar of Taron heb ik geen moeite, maar een beugelbrace zoals bij Black Mamba of de Baron...das beetje een nope bij me sinds we eens 5 minuten vast zaten in Le temple de peril in Disney. Ik haat situaties waarbij ik echt een opgesloten gevoel heb ( lift krijg je me ook niet in)

Dat gezegd hebbende...de girlfriend wil sowieso Fly doen, dus ik denk dat ik effe verstand op nul moet zetten en mee moet gaan. Zolang het ding beweegt is het all good, all fine, het is enkel tijdens die dockingmomenten dat het echt tanden bijten gaat zijn. Stomme fobie.

Ik zie dat Plopsaland in maart open is, terwijl de andere parken nog gesloten zijn.

Ben nu benieuwd of alle rollercoasters wel zullen werken en of het over de koppen lopen zal zijn.

Ik zie dat Plopsaland in maart open is, terwijl de andere parken nog gesloten zijn.

Ben nu benieuwd of alle rollercoasters wel zullen werken en of het over de koppen lopen zal zijn.
Plopsaland is nu ook al open hoor :)

Ze zijn "year round" open, met uitzondering van een maandje onderhoud in januari. Het eerste weekend van februari was alles open, het tweede weekend (leunde tegen het vriezen aan) was Ride to Happiness en Anubis gesloten. Geen idee of de Supersplash open was, die interesseert me niet in de winter. Dino Splash was echter wél open.

Heeft iemand trouwens een idee waarom "Tiana's Bayou Adventure" als credit staat op coaster-count.com? Dat is toch (zoals Splash Mountain was) een pure log flume?

Plopsaland is nu ook al open hoor :)

Ze zijn "year round" open, met uitzondering van een maandje onderhoud in januari. Het eerste weekend van februari was alles open, het tweede weekend (leunde tegen het vriezen aan) was Ride to Happiness en Anubis gesloten. Geen idee of de Supersplash open was, die interesseert me niet in de winter. Dino Splash was echter wél open.

Heeft iemand trouwens een idee waarom "Tiana's Bayou Adventure" als credit staat op coaster-count.com? Dat is toch (zoals Splash Mountain was) een pure log flume?
Werken beide met een lancering en dat mechanisme werkt minder goed bij koude temperaturen, koude track. Te koud en ze geraken beide de eerste helling niet op. We hebben ze zo eens een hele morgen zien test draaien: lanceren, berg op en achterwaarts weer naar beneden om wat later weer te proberen. Eens middag en warmer kon hij wel gewoon draaien.

In december in plopsaland geweest en toen was ride to happiness een hele dag aan het draaien maar bleef gesloten. Nogal een bummer voor de neefjes die meewaren. Volgens de info die we kregen moest het 6 graden zijn en bleef het de hele dag hangen op 5 graden.

Dus als het boven de 6 graden is, is het (zo goed als) zeker dat de rollercoaster die dag beschikbaar zijn?
Klopt, die zullen gewoon open zijn.

Qua drukte zal het vermoedelijk ook meevallen, hou wel rekening dat hun "algemene opening" ergens eind maart is, dan is er ook vuurwerk, optreden van Samson & Marie, ... Dan zal het wel drukker zijn.

Ben vergevorderde planning aan het maken met mijn broer voor de combo Energylandia en Legendia te doen begin juli!

We zouden 's middags toekomen om 12u in Krakow, dus in de namiddag zouden we eerst Auschwitz bezoeken, das daar vlakbij dus waarom niet?
Dan 2 dagen Energylandia, 1 dag Legendia en weer een dag Energylandia.
Op dag 2 van Energylandia gaan we wrs focussen op hun waterpark.

En eind mei begin juni gaan we waarschijnlijk Thorpe, Alton Towers en Blackpool Pleasure Beach doen!

Ben vergevorderde planning aan het maken met mijn broer voor de combo Energylandia en Legendia te doen begin juli!

We zouden 's middags toekomen om 12u in Krakow, dus in de namiddag zouden we eerst Auschwitz bezoeken, das daar vlakbij dus waarom niet?
Dan 2 dagen Energylandia, 1 dag Legendia en weer een dag Energylandia.
Op dag 2 van Energylandia gaan we wrs focussen op hun waterpark.

En eind mei begin juni gaan we waarschijnlijk Thorpe, Alton Towers en Blackpool Pleasure Beach doen!
Na mijn bezoek aan Auschwitz zat ik vooral half depressief voor mij uit te staren en en was ik oprecht van mijn melk. Laatste waar ik dan zin in had was een pretpark bezoeken en al helemaal niet in de spreekwoordelijke achteruin, maar bon...als je u er een beetje kunt op instellen zal dat wel meevallen :)

Terug
Bovenaan