Ben jij een rollercoasterfan?

• Totaal aantal stemmers
    175
Hey,

Euh... ben jij naar Traumatica geweest? Want in EP zelf is er niet veel halloween. In EP is het altijd druk ( misschien in September niet.

Ter info: die Lost gravity in Walibi Holland is een simpele versie van Voltron ( dat is een leuk beest). Hij komt dicht bij mijn nr. 1. Maar mijn topper is RTH Spinning coaster.

Ik doe jaarlijks +- 15 a 20 parken.
Traumatica niet gedaan nee. Ik hou wel van extra sfrer maar het is niet dat ik een halloween gek ben ofzo.

Ow ja, een trip naar Finland gaat er ook nog komen.
Power Park, Linnanmaki en nog een 3e waar ik de naam ff van kwijt ben.

Bon, kogel is hier door de kerk: volgende week terug naar Toverland, sinds ons eerste bezoek van midden oktober. :laugh:

Hopelijk blijft de weersvoorspelling wat ze is (koud, maar geen regen).

Bon, kogel is hier door de kerk: volgende week terug naar Toverland, sinds ons eerste bezoek van midden oktober. :laugh:

Hopelijk blijft de weersvoorspelling wat ze is (koud, maar geen regen).
Vandaag toevallig voor de eerste keer geweest. Best een leuk park eigenlijk! Aangenaam verrast alleszins.

Hoe zat het met de drukte? Wij gaan aanstaande donderdag of vrijdag, we twijfelen nog welke dag kiezen omwille van de weersvoorspelling...
Kan natuurlijk niet vergelijken met andere bezoeken maar naar mijn aanvoelen viel dat zeer goed mee. Voor een attractie (die ‘bobslee’ binnen waar je max met twee in kan) drie kwartier aangeschoven maar voor de rest zal dat telkens rond de 20 minuten hebben gezeten. Ook de parkings leken mij verre van vol.

Rond 19:00 gingen er al wel bepaalde attracties dicht omdat het te koud aan het worden was. Het was toen ook wel bijna aan het vriezen. 😋

Zeer sfeervol ook wel met die mist gisteren!

Donkey Kong Mine Cart Madness - nog maar pas geopend (Japan). Interessant concept, maar schijnt dus tegen te slagen.

Ik ben gisteren ook naar Toverland met 2 kindjes van 8 en 4 geweest, blijft toch een leuk park.

Voor de kinder attracties max 10 min moeten aanschuiven en dan ‘s avonds (was tot 20u open) ik en de vriendin 1 voor 1 in de rollercoasters geweest, max 5 min aanschuiven en zelfs niet aanschuiven.

Rollercoaster in de donkere, ook wel is ne keer plezant.

En wat vond jij ervan?
Wij zijn midden oktober 2024 gegaan en gisteren opnieuw. Dus op amper 3 maanden tijd 2 bezoeken gedaan aan Toverland. :biglaugh: Wij zijn hier allemaal fan (zoon van bijna 3 jaar, madam en ik). Waren gisteren met een deel van de schoonfamilie (voor sommigen ook de eerste keer) gegaan en iedereen vond het een tof park. Ik kon tijdens mijn eerste bezoek aan Toverland niks aanmerken op het park en liep gisteren rond met hetzelfde gevoel. Fénix en Troy blijven mijn favorieten. Booster Bike en Dwervelwind zijn ook heel leuk. Tijdens onze 2 bezoeken nog geen 1 van de waterattracties gegaan, dus nog een reden om nog eens terug te gaan in de lente of zomer. :)

Het enige wat gisteren wat minder was, was de wachttijd bij de Fénix tussen 12u en 13u: de achtbaan was toen bezig in "single train operation", maar was toch wel te weinig voor de drukte op dat moment. Toch wel bijna 1 uur moeten aanschuiven. s'Avonds tegen 18u nog eens de Fénix gedaan en toen waren er toch 2 treinen op de achtbaan. Maar vanaf 17u begon er echt een leegloop in het park en waren er nergens nog wachttijden. De Fénix rond 18u ook 2 keer na elkaar gedaan: wij konden ook gewoon blijven zitten na ons eerste ritje, omdat er gewoon geen volk was aan 't aanschuiven op dat moment.

Een impressie van gisteren in het Avalon-gedeelte. Het weer was top (hoewel zeer koud), maar toch wat zon gehad doorheen de dag. Rond 15u wel een zware regenpiek gehad. Net op het moment dat wij gelanceerd werden bij de Booster Bike. :laugh:

Amai, ik zie dit topic nu pas...

Samen met mijn broer beleef ik een 2e jeugd en doen we geregeld tripjes...

2023:

1) Roadtrip naar Denemarken met de auto (Kia EV6 firmawagen van mijn broer inc laadpas, super goede laad infrastructuur in Duitsland en Denemarken)
Farup Sommerland en Djurs Sommerland gedaan in Denemarken zelf. We zijn 1e helft van augustus gegaan, en school is al terug bezig. Alles is open daar, maar er was gewoon geen kat. Heerlijk. Wat ook tof is aan beide parken is dat ze een kleiner waterpark hebben dat in de prijs inbegrepen is. Mijn broer en ik hebben goed het kalf uitgehangen daar op de glijbanen. De beste coasters in beide parken zijn Piraten, Foenix en Juvelen. Geen absolute toppers, maar wel vermakelijk. Op de terugweg hebben we Hansa Park gedaan. Wat een hidden gem. Schwür des Karnan is voor mij lang mijn nummer 1 coaster ter wereld geweest. Fluch von Novgorod is ook top, en de Highlander is één van de betere drop towers in Europa voor mij. In Denemarken hebben we telkens geslapen in b&b's.

2) Portaventura.
Gegaan begin september. Grote misrekening langs onze kant, school begint in Spanje blijkbaar pas 3e week van september opnieuw... Een 3 sterren hotel half pension op wandelafstand was zeer goed te doen van prijs, dus daar kunnen we niet over klagen. Portaventura zelf daarentegen... Super druk. We hadden 3 dagen geboekt, 2 dagen park en één dag waterpark. Eerste dag hebben we na 1 attractie te doen tegen onze principes in beslist de peperdure fast pass (90€ pp) te kopen, aangezien we anders elke attracties 2 uur hadden mogen aanschuiven. Shambhala... Wat een topper echter... Furious Bahco ook echt top. Mooi maar reusachtig park, na dag 1 deden onze voeten gewoon pijn en ik had gigantische blaren (toen nog geen wandelschoenen...) Gewoon een zeer goed park, maar met een beetje een dubbel gevoel achter gebleven achteraf. Een top park, maar personeel en operations echt dramatisch. Wordt gewoon erg slecht gerund en ze doen dit bewust om meer fast passes te verkopen. Neem je echter verlof en ga je in een periode waar er wel gewoon school is dan is de ervaring wrs wel beter. Er gaan ook al lang geruchten dat Universal interesse heeft om Portaventura terug te kopen, fingers crossed want Universal hun parken worden zeer goed gerund. Hier wil ik sowieso nog een keer opnieuw naar toe, maar dan buiten een school periode en hopelijk met nieuwe eigenaars...

3) Bobbejaanland.
Vlak voor Halloween een abonnement diamond pass aangekocht samen met mijn broer, onmiddelijk geldig en geldig voor seizoen 2024.
Vroeger heel vaak naartoe geweest als kleine jongen dus het was leuk weerziens. Fury is ook redelijk nieuw dus voor mij was deze een ontdekking. Halloween was best tof, mooie verlichting in het donker en her en der scare actors, maar niet super speciaal.

4) Movie Park Germany
Toegang is gratis met onze Bobbejaanland diamond pass, dus uiteraard hier ook eens halloween gaan doen. Sfeer was echt leuk, een pak meer scare actors en sfeer dan in Bobbejaanland. Movie Park heeft geen echte toppers, maar nog steeds enkele leuke attracties. Kwa niveau attracties wel ietsje boven Bobbejaanland.

2024:

1)Phantasialand Wintertraum
In November de gok gewaagd om ruim op voorhand op data tickets te kopen à 25 euro per stuk. 11 januari zijn we geweest.
Laat het toen net een extreme winterprik geweest te zijn. Door heel de dag -7 graden! Ik ben alles behalve een koukleum maar wat was dit koud... Misschien net iets te koud? We keken beide enorm uit naar FLY. Wat een teleurstelling was dit zeg. Zeer mooi gethemed, dat wel. Maar dit moet volgens mij een van de meest overrated coasters ter wereld zijn. Amper intensiteit, ik vond hem gewoon saai. Ik kwam er zelfs een beetje duizelig af... Grote vergissing van me is de Elatocan te proberen. Een topspin, en één van de meest intense topspins ter wereld. Draaien en ik, dat is geen goede combinatie meer. Voor de rest van de dag bleef deze in mijn kleren zitten en bracht wel een kleine domper op het bezoek.
Vaak ons gaan verwarmen met een show mee te pikken (er waren veel shows!) en al bij al toch wel een fijne dag gehad, doch iets te koud. Een weekje later was het 5 graden en een groot sneeuwtapijt doorheen heel het park, verdorie, we hadden dan moeten gaan!

2) Trip naar Madrid!
Via onze Diamond Pass van Bobbejaanland hebben we gratis inkom voor Parque Warner, Parque de Attractiones Madrid en Madrid Zoo. Tripje waar een hoop is misgelopen... Onze vlucht komt te laat toe waardoor de autoverhuur balie gesloten is en we onze geboekte auto dus niet kunnen meekrijgen... Peperdure taxirit naar San Martin de la Vega (20 minuutjes) waar de hotelmedewerker letterlijk geen woord Engels spreekt. Onze kamer per abuus aan iemand anders gegeven, pas 45 minuten later eindelijk een andere kamer gekregen. 's ochtends vroeg met een Uber naar de luchthaven achter onze huurauto gaan. Slechts beperkte spullen mee aangezien we een hele dag in het pretpark gaan rondlopen. Wat laat meneer liggen op de hotelkamer? Juist. Mijn rijbewijs. Dus huurauto niet meegekregen. Weer een Uber genomen naar het pretpark, om dan 's avonds met rijbewijs terug langs de luchthaven te gaan... Uw auto is intussen verhuurd meneer, kleinste klasse zeer populair dus we zijn uitverkocht voor 75 euro opleg kunnen we u wel een andere van betere categorie aanbieden (oorspronkelijke huurprijs was 90 euro voor 3 dagen). Ter plekke aan de balie mijn gsm genomen en via een vergelijk site voor 26 euro bij de buren een auto kunnen huren voor 3 dagen :rofl:. Bon, intussen +- 200 euro aan uber en taxi ritten de vuilbak in, maar soit, laat het onze pret niet vergallen. Er was maar 1 reden voor ons bezoek naar Madrid en dat was uiteraard Batman Gotham City Escape. De nieuwe intamin coaster die vaak vergeleken wordt met de Velocicoaster in Universal Orlando.

Dit keer gingen we ons niet laten vangen door te gaan wanneer het schoolvakantie is, right? Goed nagekeken, school tot eind juni. Dus we gaan half juni. Uiteraard is dit Spanje en zijn het daar tamzakken... Uiteraard is er half juni geen les meer en gaan bijna alle scholen in madrid op uitstap naar de Madrileense pretparken... Volwassenen nergens te bespeuren in het park buiten her en der toeristen, maar wel vol tieners. Operations op zijn Spaans uiteraard, geen woord Engels, veel chaos en super trage bediening. Het aanschuiven viel al bij al wel mee, langste aanschuif was 50 minuten voor de Gotham City Escape, wat in vegelijking met Portaventura dus zeer goed mee viel. Dag 2 PDA gedaan, voor de toch unieke Abysmo te doen. Ook hier vol schoolkinderen en heel de dag meer dan 1,5 uur aanschuiven. Tegen het einde van de dag hem toch een keertje kunnen doen en slechts 40 minuten moeten aanschuiven. Dag 3 opnieuw Parque Warner, dag 4 Madrid zoo om 's avonds weer naar huis te vliegen. Voor herhaling vatbaar? Mogelijks, maar niet voor meteen. Leuke meevaller dat we nergens inkom hebben moeten betalen met onze Diamon Pass en dat lokaal ontbijt en avondeten echt geen hol kost. Maar hotel + vluchten kosten ook geld natuurlijk... Misschien over enkele jaren opnieuw?

2) Plopsaland
Uiteraard moeten we de RTH ook eens gedaan hebben. Ik heb het niet zo voor extreme spinning coasters (verdraag ze niet zo goed meer op mijn 35 lentes, extreme loopers ook niet meer mijn ding) maar aangezien deze zo bejubeld word door de internationale coaster community moeten we hem eens doen. Zeker met dat we met onze Diamond Pass 40% korting hebben. Gratis parking ook, want de parking van het station welke vlak naast de parking van het pretpark is die is wel gratis.:woohoo:
Ondanks dat spinning coasters niet mijn ding zijn vond ik hem wel echt leuk. Doorheen de dag 3x gedaan (nooit moeten aanschuiven ondanks het prachtig weer was) en dat was voor mij voldoende. Meer zou te veel zijn. Heidi en Anubus leuke toevoegingen. Ik ga er wrs nooit meer naar toe (tenzij wanneer ik zelf ooit kinderen heb) maar het is van de bucketlist af.

3)Walibi Belgium
Midden van de zomer en goed weer en in een weekend. Veel volk denk je dan... Geen kat! Ik val in herhaling, maar ook hier 40% korting met de Diamond Pass... Konda heel de dag lang walk-on. Gewoon nooit moeten aanschuiven... Wat een top attractie! Hyper en Megacoasters met veel airtime zijn mijn favoriete coaster types en Konda is gewoon wereldtop. Aangevuld met zeer goede water attracties welke we verschillende keren gedaan hebben (Pulsar en Flashback) maakte ervan dat we een absolute topdag hadden. Tiki Waka, Weerwolf etc zijn er uiteraard ook. De geruchten gaan inmiddels dat ze de Weerwolf gaan RMC'en zoals Untamed in Walibi Holland.

4)Bellewaerde
Geen diamond pass deze keer maar wel Vakantieveilingen! Stond eerst vroeger in de zomer gepland maar wegens constant kapot ons bezoek enkele keren uitgesteld. En hoera, hij werkte! El Volador was nog steeds stuk na de panne die uitgebreid in het nieuws is geweest, maar ondanks deze een unieke attractie in de wereld is, was het voor mij geen drama daar het een draaiding is. Prachtig weer, weinig volk... Amazonia enkele keren kunnen doen dus wat wil je nog meer. 2 weken later ging de Amazonia opnieuw dicht en ditmaal voor de rest van heel het seizoen. Goeie timing dus!

5)Walibi Holland
Daar is hij weer, de Diamond Pass! Yup, ook hier 40% korting dus uiteraard ook geprofiteerd hiervan.
Goliath is een beetje poor man's Shambhala maar best wel vermakelijk. Untamed is echt crazy hoe smooth die is. Voor mij de beste 2 coasters.
Lost Gravity en Speed of Sound deden mij dan weer wat minder. Goed park, maar om eerlijk te zijn is Walibi Belgium beter!

6) Roadtrip naar Duitsland!
Stond al een hele tijd op ons programma... Europa-park!
Tijdens de Halloween periode moeten we één van de beste Europese parken toch eens bezoeken?
4 dagen pretpark. Dag 1 doen we Holiday-Park, 's ochtends vroeg vertrokken om iets na de middag toe te komen. Holiday-Park is de Duitse Plopsaland waar binnenkort ook een RTH Spinning Coaster komt. Waarom we er stopten? Expedition G-Force uiteraard! Ook één van de betere megacoasters in Europa. Buiten dat nog een paar kleinere supporting coasters, maar was een ideale opwarmingsdag, want het zonnetje scheen en we hadden boven de 20 graden! Als we het beu waren (nergens moeten aanschuiven) op het gemakje door gereden naar Erlebnispark Trispdrill. Een superdeal hebben we daar kunnen doen. Overnachting in hun lodge achtige woonwagen, gratis toegang tot hun wilde dieren park, ontbijtbuffet en toegang tot het pretpark en dat allemaal voor amper 75 euro per persoon. Maf. Tripsdrill is een apart park met een zeer eigenwijze stijl, maar heel mooi gedaan. De topper? Halsuberkopf. Is een hangende coaster welke nooit mijn favoriet zijn, maar toch zeker de moeite, deze was meer dan degelijk. Een absolute aanrader om Tripsdrill te doen als voorgerecht voor Europa-Park.
Europa-Park is waanzinnig goed. Vlotte operations, prachtig park gewoon. We hebben het 2 dagen gedaan. Eerste dag gecombineerd met een avond-ticket voor Rulantica (waterpark). Voltron? Absolute waanzin. Tot dan toe kon niemand tippen aan Schwür des Karnan, maar Voltron pakt voor mij toch de nummer 1 plek... Mijn top 3 van coasters is zo Voltron, Schwür des Karnan en Shambhala. Wat voor ons en enorme verassing was, was Wodan Timbur Coaster. Voor mij de beste houten coaster die ik ooit heb gedaan, voor mij zelfs beter dan Untamed (welke eigenlijk niet echt een houten coaster meer is...
Hier kom ik zeker terug! Alleen volgende keer niet meer in de halloween periode, want het was best druk. En buiten een hoop pompoen versiering niet echt zo speciaal.

7)Toverland
Ja hoor, ook bij Toverland hadden we korting (20%) met onze Diamond Pass.
Ik keek vooral uit naa Fenix, welke mijn eerste Wing Coaster zou zijn.
Erg mooi park, een prachtige dag gehad en volgend jaar komen we waarschijnlijk terug met een Halloween nocturne.
Fenix was ok, maar vond hem ook niet wauw. Hidden gem was voor mij nogmaals de houten coaster hier, Troy. Waar Wodan in Europa-Park heel snel en intens was en iets minder rammel, had deze een perfecte balans tussen rammel en snelheid. Net op de sweet spot. Niet zo goed als de Wodan, maar toch een heel goede houten. Dit park is echt een aanrader!

8)Efteling
Al zo lang niet meer geweest, en we hadden nog goedkope tickets via de Albert Heijn, dus toch ook maar eens gepasseerd.
Joris en de Draak kan echt wel niet tippen aan Wodan Timbur Coaster en Troy. Baron was ook goed, maar niet super en ook gewoon kort.
Danse Macabre waar zo een stormloop voor is hebben we toch ook maar gedaan nu we er toch waren, en met de goede moment uit te kiezen "slechts" 40 minuten moeten aanschuiven. En zeggen dat het weekend ervoor mensen tot 4 uur hebben aangeschoven ervoor.
Mooie dag al in al, maar ook niet meer dan dat eigenlijk, ik had er meer van verwacht.

9)Movie Park Germany
Vorig weekend ons pretpark jaar afgesloten met nog eens Movie Park te doen, ervoor gekozen om niet nogmaals Halloween te doen maar deze keer hun Kerst opening te doen. En nogmaals was het park zeer mooi versierd, leuke aangename muziek doorheen heel het park, prachtige verlichting, kerstshows... Voor herhaling vatbaar!

Zo, dat was het voor dit jaar. Volgend jaar staan er weer enkele trips op het programma waar ik erg naar uitkijk, namelijk 2 grote trips en 1 kleinere (doch nog steeds flinke) trip.

We gaan een UK trip doen en een Polen trip.

Uk: -Thorpe Park (Hyperia!!!), Chessington, Alton Towers en Blackpool Pleasure beach. Ik denk dat dit onze langste trip gaat worden, na die week zal ik wrs doodmoe zijn, maar ach...
Polen: Legendia + Energylandia. Energylandia blijft maar groeien en uitbreiden, en heeft enkele absolute toppers. Vlakbij Auschwitz, dus dat gaan we denk ik ook even bezoeken.

Ook op de planning is nog eens terug te gaan naar Hansa Park. Het is een heel eind, daarom dat we het gaan combineren met Heide park, toch ook een van de betere parken.

Wat schiet er daarna nog over? Volgend jaar gaan we met Black Friday wrs een abonnement nemen op Walibi Belgium en daarmee hun kerst opening meepikken, én hebben we heel 2026 gratis toegang + korting op een hoop andere parken waaronder 50% op Walibi Holland, waar tegen dan hun nieuwe single rail roller coaster moet open zijn. Parc Asterix staat ook op de planning, waar we met ons abonnement dan ook 50% korting zullen hebben. Wat er voor de rest nog zal volgen? Who knows...

Ik ben wat aan het sparen geslagen voor een heuse Orlando tour, en zou ik graag doen voor mijn lichaam het allemaal niet meer aan zal kunnen.
Een heuse toer van Disney World, Universal, Sea World en Busch Gardens Tampa inclusief de waterparken... Daar ben ik wel een weekje of 2 mee zoet, maar eerst nog wat sparen denk ik, en eventueel wat volk zoeken die mee zou willen gaan want ondanks mijn broer een even grote gek is, staat hij er minder voor te springen voor die tournee te doen met alleen maar ons tweetjes... We shall see...
Zou je dat volk om mee te gaan eventueel hier op het forum zoeken? :)

Terug
Bovenaan