Powerline proximus

Bubba

Well-known member
Crowdfunder FE
Hoi,

Schoonouders hebben proximus en ze willen nu ergens internet waar geen kabel ligt. Nu vroeg ik mij af of je bij proximus ook gewoon powerlines kan gebruiken? En eventuele aanraders of dingen om op te letten?

Merk van de powerlines maakt volgens mij ook niet zoveel uit.
Mijn ouders hadden er van Proximus zelf, bij mijn grootouders heb ik een setje van TP-link gestoken en dat werkt bij hen ook perfect.

Sinds overstap naar Fiber hebben ze bij mijn ouders 2 van die nieuwe Wifi Boosters gezet i.p.v. de powerlines, maar die aan de tv boven staat constant op een rood lampje qua link quality waarbij de decoder dus veelal klaagt dat er geen verbinding is.
De 1ste dag ging dat nochtans perfect, de modem staat er quasi recht onder op max. 5m afstand.

Ik ben al aan't denken om hun oude powerlines terug boven te halen eigenlijk.
De decoder beneden is ook verbonden middels een Wifi Booster en daar werkt dat perfect.

Er zijn 3 opties zonder UTP kabel
- Coax kabel (soms ligt die er wel) => stabielste, heel snel maar relatief duur
- WiFi bridge / mesh => meer latency en gevoelig aan afstanden, maar potentieel heel snel, duur
- Powelines => minder latency, hit & miss i.f.v. kwaliteit bedrading in de muur, goedkoopst

Leverancier van internet staat compleet los van leverancier technologie, maar sommige verhuren er zelf...

Terug
Bovenaan