Advies Andere Powerbank -> welke aankopen?

Mulan

Well-known member
Ik gok dat dit het beste hier past omdat powerbanks vooral dienen om smartphone gebruikers uit de nood te helpen.

Iemand tips welke de beste prijs-kwaliteitverhouding bieden? Na een uur reviews lezen op Amazon ben ik nog niet veel wijzer... 😥
 
denk in sé dat je niet veel mis kan doen met ene te kiezen op amazon met goede ratings.
Heb ooit lang geleden éne gekocht in den action, en die werkt ook nog.
Wel selecteren op batterijgrootte.
Prijzen zijn ook niet meer zo duur als vroeger.
 
denk in sé dat je niet veel mis kan doen met ene te kiezen op amazon met goede ratings.
Heb ooit lang geleden éne gekocht in den action, en die werkt ook nog.
Wel selecteren op batterijgrootte.
Prijzen zijn ook niet meer zo duur als vroeger.
Heb het idd zo gedaan, eentje gekozen die qua prijs/reviews goed scoorde. Is al handig gebleken alvast. 😇
 
Je hebt al gekocht zie ik, maar ik heb anker powerbanks, je hebt er zulke met 20.000mah of meer zelfs, ok is wat groot en weegt wat, maar ik vermoed dat je daar wel in uw sacoche mee weg kunt ?? Ik denk dat die powercore noemen, maar je hebt verschillende modellen en uitvoeringen, en ook met verschillende poorten, ik denk dat ge daar 4 kere een kleinere tablet volledig mee kunt opladen, dat zijn dus al stevige powerbanks...

Wel niet in de zon laten liggen...
 
Je hebt al gekocht zie ik, maar ik heb anker powerbanks, je hebt er zulke met 20.000mah of meer zelfs, ok is wat groot en weegt wat, maar ik vermoed dat je daar wel in uw sacoche mee weg kunt ?? Ik denk dat die powercore noemen, maar je hebt verschillende modellen en uitvoeringen, en ook met verschillende poorten, ik denk dat ge daar 4 kere een kleinere tablet volledig mee kunt opladen, dat zijn dus al stevige powerbanks...

Wel niet in de zon laten liggen...
Is niet voor in de handtas, en is idd eentje van 28000-en-een-sjiek geworden. 😁
 
Ik sta versteld van het prijsverschil in die powerbanks soms.
Voor €18 heb ik een 20.000 mAh powerbank van de action.

Zou die zoveel slechter zijn dan mijn powercore 20.000mAh van €80 van Anker ?
 
Ik heb altijd powerbanks van Anker gehad! Gaan altijd perfect en blijven na veel gebruik nog lang mee gaan. Heb altijd het gevoel bij goedkopere dat ze niet lang mee gaan
 
Ik heb er 1 van het merk samsung. 10 000 sterk.
Ik heb er nog 2 andere liggen, minder sterk die ik nooit meer gebruik.
Laatst op reis m'n power bank nog gebruikt en was verrast dat m'n gsm snel opgeladen was.
Neem een fast charge
 
Anker is idd een goed merk, doch duur. De sheet van @yode92 vermeldt Green Cell, die is goedkoper en bevat USB-C poorten. Ik zou idd zien of een powerbank fast charge aanbiedt (vanaf 15W) of anders zit je GSM erg lang te laden.

Ik heb ook "anonieme" merken van bvb de Colruyt maar die zijn traag en hun efficiëntie laat te wensen over, als je maar 3000 mAh beschikbaar hebt van de sticker die 5000 mAh beweert zal je je GSM er niet de verwachte 2x mee kunnen opladen. Je weet dus niet echt wat je krijgt in de supermarkt, Action of Kruidvat. Ik heb ook al gemerkt dat die spontaan ontladen: als je ze een maand geleden tot 100% hebt opgeladen is er eigenlijk nog maar een fractie van over, dus als je het wil gebruiken moet je eerst nog eens gaan laden. Bij duurdere merken is de capaciteit enkel 2-3% naar beneden gegaan. Sowieso raad ik aan om ze elke 2-3 maanden eens aan het stopcontact te zetten, een lege powerbank slijt helemaal af.

10.000 mAh lijkt me een sweet spot om 1-2 dagen intensief gebruik te kunnen overbruggen, de zwaardere zijn voor lange tijd zonder stopcontact (kampeertocht, overnachtingen op festival etc).
 
Ik gebruik al 3j dezelfde powerbank van Hama de X13 met zowel usb-C als usb uitgang 13.000mAh voor +- 22euro
Ondersteund ook fast charging via usb-c
 
Deze ff bumpen.
Ik zoek 1 (of liefst meerdere) powerbanks. Vooral om overdag op te laden en dan 's avonds te gebruiken om telefoons/tablets mee op te laden. Laadsnelheid is dus niet superbelangrijk.
 
Hier 2 andere met goede reviews gekocht op amazon en terug mogen sturen, capaciteit verminderde snel na enkele maanden.
Nu dus sinds anderhalve maand een anker gekocht en het advies hier gevolgd. 🤷🏼
 
Is een magnetische powerbank een goed idee? Ik wil draadloos laden maar weet niet of het "magnetisch vastklikken" zo goed is voor mijn telefoon? Meningen?
 
Ik zou toch aanraden van niet te hoog in capaciteit te gaan, niet alleen wordt hij een stuk zwaarder.
Je mag deze ook niet meer meenemen op het vliegtuig.

"jama, ze kijken daar toch ni naar?"
Nee, in Zaventem waarschijnlijk niet nee :p Maar in bepaalde landen waar ze wat meer gestresseerd zijn om veiligheid, zoals Egypte, daar checken ze elke powerbank/laptop en gaan ze op zoek naar de kleine cijferkes. (zelf meegemaakt)
Even opgezocht, het is max 100Wh (27000mah)
 
Ik sta versteld van het prijsverschil in die powerbanks soms.
Voor €18 heb ik een 20.000 mAh powerbank van de action.

Zou die zoveel slechter zijn dan mijn powercore 20.000mAh van €80 van Anker ?
Ik was ook aan het kijken bij de Action, maar daar hebben ze blijkbaar geen 20.000 mAh powerbank meer.
Ik zie enkel nog 5.000, 10.000 en 15.000 mAh op de site staan.
 
Terug
Bovenaan