Album of the week Power Trip - Nightmare logic

Laat ons teruggaan naar 3 november 2017. Net op tijd wist ik een ticketje voor een klein beginnend groepje, Metallica ofzoiets, te bemachtigen in het sportpaleis. Starstruck besloot ik dat ik wou kunnen wat die vier kunnen en dus besloot ik zelf ook een gitaar in huis te halen.

Als absolute noob vroeg ik aan een neef die al jaren gitaar speelt om hulp. Onderweg naar wijlen Keymusic in Sint-Niklaas begint hij over een groep die hij juist gezien had, als ik mij niet vergis in het voorprogramma van Agnostic front. Het ging om Power Trip en hun nieuwste plaat heette Nightmare logic. Terug thuis zette ik die op en hoorde 1 van mijn favoriete moderne metalplaten. Natuurlijk is dit niet de meest vernieuwende plaat ooit maar dit is wel thrash van de bovenste plank. De riffs zitten vanaf het begin goed en hebben iets dreigend en ook de solos vliegen in het rond. Daarnaast zit je ook met een uitstekende frontman. Riley Gale brengt zijn zang met volle overtuiging, de agressie en kwaadheid passen volledig in het plaatje. Ik was er eigenlijk ook oprecht niet goed van toen bleek dat de man tijdens de pandemie overleed.

Derde keer goeie keer. Er zullen er al velen de vorige keren gedacht hebben dat ik met een thrashplaat ging komen maar nu doe ik het ook. Met Nightmare logic presenteer ik 1 van de betere thrashplaten van de afgelopen jaren, geniet ervan!

 
I dig: de vocalist (hoewel een pak meer overstuurse grunt dan favoriete zangers zoals Max Cavalera of Lou van SOIA vond ik het niet storend), trashy riffs, overall geluid. Een paar gitaarsolo's zitten soms wat achter in de mix, moest aan Venom denken, weer een andere manier om metal en hardcore te verenigen zullen we maar zeggen. Dus goeie heavy plaat voor als je hiervoor in de mood bent.
 
Riffs baby! Ja dit was een halfuurtje goed doorblazen dat hielp om goed wakker te worden. Hier keer ik zeker nog naar terug!

Ook wel wat hardcore - invloeden naast thrash, leek me. Wat dan verklaart wat ze bij Agnostic Front deden. Ik vond deze Power Trip wel echt nog een pak beter dan Agnostic Front, geen fan van deze laatste band tbh.
 
Dit is ook mijn samenvatting, maar dan positief bedoeld!

Bij de release geregeld naar geluisterd, ze kregen toen ook veel aandacht van niet-metalpublicaties. Geen idee waarom net dit album toen wat crossover succes had. Goeie plaat alvast!
gelieve de mijne ook niet negatief te interpreteren :)
het is welgekomen herrie (al moet ik daar in de mood voor zijn)
 
Oei we zijn al vertrokken met de nieuwe ronde! :love:

Morgen eens werk van maken ze en eens nadenken over m'n eigen inzending.
 
Ik vind dit wel tof voor een occasional listen. Goed dat het ook niet te lang duurt. Maar de vocals zijn niet meteen niets voor mij dus snel zal ik er niet naar teruggrijpen.
 
leuk plaatje. Ik luister ook niet zo vaak naar thrash metal, maar deze vind ik nog wel leuk, zeker instrumentaal zit het allemaal wel goed, hier en daar echt wel goeie thrash riffs. Vocals doen hun ding, stoor me er niet aan, maar ze springen er ook niet bovenuit voor mij.
Ik had hier nog niet van gehoord, dus aangename ontdekking!
 
Ik vind het wel goed klinken en live zal dat nog wel een stuk beter zijn, maar ik mis een beetje vuiligheid op deze plaat. Het is te proper en gelikt naar mijn smaak.
 
Dit album komt op een uitstekend moment, ik zit wat in een heavy periode. Nu het is vooral hardcore dat de revue passeert maar een thrash plaatje kan er zeker mee door. Het is niets speciaal of memorabel maar ik merkte gaandeweg toch dat m'n voet constant aan het tappen was en dat is hier zeker en vast een goed teken!
 
Thrash is op power en heavy metal na mijn minst beluisterde subgenre binnen de metal. Ik weet wel dat er redelijke wat hype was rond dit album en deze band bij release van dit album. Ook vrij zeker van dat moest de zanger niet zijn gestorven Power Trip al een veel grotere naam was geweest in de metal wereld.

Maar ten tijde van release kon dit album me maar matig boeien uiteindelijk, denk dat ik in totaal een 20 tal plays had van Power Trip als ik last.fm mag geloven, dat nummer is nu ruim verdubbeld. Heb het album dus ook al een 4tal keer beluisterd ondertussen, zou ik uiteraard niet doen bij iets waar ik niks aan vind, maar er ontbreekt me toch iets om dit uit mezelf in de toekomst nog veel op te leggen.
 
Mijn eerste kennismaking was een show in Antwerpen waar ze samen speelden met de hardcore band Rival Mob. Ik was, in tegenstellig tot mijn gezelschap, niet echt overtuigd. Ik vond het wel goed gebracht maar niet origineel; teveel gestolen van oude helden als Anthrax, Nuclear Assault, Lethal Aggression, etc...Na de hardcorescene is hun naam na een tijdje opgepikt in de metalscene en was hun populariteit groeiende. Het vele toeren met metalbands heeft zeker geholpen. Ik had ze een tijdje geleden dan ook een herkansing gegeven en hun 2 platen gekocht. Geen klachten, lekker agressief enzo. Te proper en gelikt vind ik het ook niet. Toch grijp ik als fan van het genre liever terug naar een oude Excel.
 
Terug
Bovenaan