Welke CD/LP heb jij laatst gekocht?
Graag vermelden waar en hoeveel.
Graag vermelden waar en hoeveel.
Laatst bewerkt door een moderator:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je vergeet het tafelalbum.Load - Metallica
Bekijk bijlage 42298
En bij deze ook alle 11 studio albums na 8 jaar vinyl verzamelen in mijn bezit.
Post in thread 'Metallica' https://www.beyondgaming.be/threads/metallica.9822/post-419874Je vergeet het tafelalbum.
Garage Inc serieus wat filler bij. St Anger en Hardwired zijn de minste en vooral Hardwired sleept, gooi daar 3 nummers uit en het is een wereld van verschil. 72 Seasons heeft dat ook wel maar met meer en hogere highs en minder lows. Hetfield is daar ook gewoon het kanon dat de rest omhoogtrekt en de zelfreflectie in sommige teksten is geweldig. En Death Magnetic is op 2 nummers na geweldig al is de mix van Rubin vaak nogal spartaans.Garage Inc & Binge+Purge pakske beter dan de laatste 4
Een vriendin van me verhuist en laat me wat platen achter:
- Modern Ethiopean Hits compilatie, een uitgave die een aantal nummers verzamelt uit de befaamde Ethiopiques serie. Veel Mulatu Astatke stuff. Super cool dit, echt een aanrader.
- Bombino - Azel
- Bombino - Deran
Touareg blues uit Niger. Voor de Mdou Moctar fans (ze delen zelfs hun achternaam!). Stond ook op deze editie van Gent Jazz maar ik ben er helaas niet geraakt..
Discogs downloaden en ze allemaal in de collectie zetten zijn de beste manier om dat te ontdekken. Eerste oplage of niet doet er wat toe en de staat van de vinyl ookVraag maar LP's & singles (denk minstens 150 stuks van elk) voornamelijk jaren 80 new wave ; new order, fat gadged maar evengoed Roxy Music, Depeche mode, blanc mange dat soort zaken, is dat iets waard?
(Die hebben zeker nog nooit via Discogs gekocht?) Een goedkopere verzendoptie gebruiken is geen optie omdat ik schrik heb voor beschadiging. Hoeveel vraag je dan zo ongeveer voor een plaat op vinted? Hier ook recent wat begonnen met kuisen in mijn vinyls en ik krijg meestal tussen de 15 en 20 euro als ik zelf de prijs op 20 euro zet.Ik denk er al een hele tijd aan te stoppen met platen verkopen via Vinted, want zelfs als je ze daar voor een appel en een ei verkoopt willen ze dus nog afbieden - en zélfs als je bundelkorting hebt aanstaan -, want dE vErZeNdKoStEn vAn uPS en bPoSt zIjN zO hOoG!!!(Die hebben zeker nog nooit via Discogs gekocht?) Een goedkopere verzendoptie gebruiken is geen optie omdat ik schrik heb voor beschadiging.
Ook heb ik eens in mijn eigen collectie gekuist en daar zitten ook verschillende exemplaren bij waar ik al tijdenlang nooit meer naar luister en dus overweeg te verkopen. Ook is de staat daarvan een pak beter dan die van mijn pa.
De reden dat ik Vinted gebruikte was vooral omdat je dan steeds het label kant en klaar kreeg toegestuurd en zij de verzending mee opvolgden.
Nu, door dit gedoe elke keer overweeg om dan maar Discogs zelf te gebruiken, maar wat gebeurt er in het geval van verlies van een pakket? Ik vermoed ook dat je het label dan helemaal zelf moet maken?
Hebben jullie er goede ervaringen mee?
Mijn "duurste" is misschien € 10. Je zou denken dat ze die dan toch gewoon kopen? Maar nee. Het lijkt dat gedrocht 2dehands wel. Het is ook niet zo dat er geen interesse is, want er zijn 9 likes. Uiteraard vergelijk ik met andere platen in dezelfde staat, vandaar de goedkope prijs. Plaat is ook al erg oud maar algemeen nog VG.Hoeveel vraag je dan zo ongeveer voor een plaat op vinted? Hier ook recent wat begonnen met kuisen in mijn vinyls en ik krijg meestal tussen de 15 en 20 euro als ik zelf de prijs op 20 euro zet.
De meeste platen die ik verkoop zijn wel zo goed als nieuw. De meeste zijn gewoon uit het plastiek gehaald en 1x gespeeld. Beetje de miskopen die ik terug probeer te verkopen. Veel van die platen waren ook nog gekocht in de tijd dat lp's voor rond de 20 euro gingen dus veel verlies maak ik er niet op.Mijn "duurste" is misschien € 10. Je zou denken dat ze die dan toch gewoon kopen? Maar nee. Het lijkt dat gedrocht 2dehands wel. Het is ook niet zo dat er geen interesse is, want er zijn 9 likes. Uiteraard vergelijk ik met andere platen in dezelfde staat, vandaar de goedkope prijs. Plaat is ook al erg oud maar algemeen nog VG.