Post uw nieuwe vinyl - B1

Eindelijk in blijde verwachting van
Streetmark - Eileen
:woohoo:
Ennn ik heb mijn geld terug. :unsure:
Verkoper vroeg mij of ik wel wist dat de cover in "heel slechte staat" is. :thinking: Nochtans stond er dat de sleeve "G+" is. Dan zijn er natuurlijk gebreken aan, maar dat is dan toch niet "heel slecht"?
Ik vond het heel vreemd. Natuurlijk stelde ik zijn eerlijkheid op reis, maar waarom dan G+? Ligt dit nu aan mij? Volgens mij heb ik hier G(+) covers. Duidelijk zichtbare gebreken, maar niet "heel slecht", laat staan slecht.
Wat denken jullie?

Ik heb mijn geld dan maar teruggevraagd, want in zijn terms stond dat hij geen foto's stuurt. (Ik had het anders gerust zo willen beoordelen alvorens de koop te annuleren, maar dat ging dus niet. :unsure: Al snap ik dat natuurlijk wel ergens als je een hele winkel hebt.)
Verkoper heeft verder allemaal positieve reviews.

Op mijn opmerking over de grade zei hij dat hij mij de link daarover zou sturen, maar de verschillende grades ken ik intussen.

Ennn ik heb mijn geld terug. :unsure:
Verkoper vroeg mij of ik wel wist dat de cover in "heel slechte staat" is. :thinking: Nochtans stond er dat de sleeve "G+" is. Dan zijn er natuurlijk gebreken aan, maar dat is dan toch niet "heel slecht"?
Ik vond het heel vreemd. Natuurlijk stelde ik zijn eerlijkheid op reis, maar waarom dan G+? Ligt dit nu aan mij? Volgens mij heb ik hier G(+) covers. Duidelijk zichtbare gebreken, maar niet "heel slecht", laat staan slecht.
Wat denken jullie?

Ik heb mijn geld dan maar teruggevraagd, want in zijn terms stond dat hij geen foto's stuurt. (Ik had het anders gerust zo willen beoordelen alvorens de koop te annuleren, maar dat ging dus niet. :unsure: Al snap ik dat natuurlijk wel ergens als je een hele winkel hebt.)
Verkoper heeft verder allemaal positieve reviews.

Op mijn opmerking over de grade zei hij dat hij mij de link daarover zou sturen, maar de verschillende grades ken ik intussen.
De sleeves doen er mij persoonlijk (meestal) weinig toe, maar ik reken nooit echt op goede graderingen. Als ik dan toch is geld spendeer aan een originele persing koop ik zowiezo niks onder de vg+. Alles daaronder is nogal voor interpretatie vatbaar vind ik.

Er zijn er heel veel die de interpretatie hebben "Alles onder VG+ is gewoon trash". En VG+ is veelal ook een niet zo'n goede staat met veel hoorbare krassen, terwijl dat toch echt een goede rating zou moeten zijn..

Blijft altijd beetje een crapshoot, die aankopen op Discogs

Niet legitieme uitgaves. Meestal bedenkelijke kwaliteit.
Aangezien ik nu meer bezig ben met serienummers dan toen; hoe kun je er juist achterkomen of iets dan zo'n bootleg is?
Ik heb overlaatst alle serienummers van mijn eigen elpees gecontroleerd en kon alles terugvinden, of betekent dit niets?

Tien jaar geleden was er een grotere markt voor VG, men tolereerde het, vandaag bvb. Abbey Road in die staat aanbieden voor 17€ en veel minder vissen bijten.

Discogs is je beste optie. Goed alles nakijken en niet alleen de labels.

Als een OG denkt te kopen aan 20 euro terwijl hij aan 400 euro op discogs staat... Probably a bootleg.

Maar er zijn ook deftige bootlegs. It's all about the music!

Pothamus - Abur
Hippotraktor - Stasis
Teitanblood - From The Visceral Abyss
Amenra - With Fangs And Claw
Amenra - De Toorn
Forbidden Temple - In The Rotting Grave
Drudkh - Shadow Play

Amenra - De Toorn / With Fang And Claw
op de bonus flex disk staat een Clouseau cover blijkbaar :unsure:

Laatst bewerkt:
Het is vrijdag, dus dan mag een mens zich wel eens een beetje laten gaan:
Eloy - Dawn
Eloy - Silent Cries & Mighty Echoes
Rheingold - S/T
Streetmark - Eileen
Steppenwolf - S/T

Gelukkig dus een ander degelijk exemplaar van Streetmark gevonden én een vriendelijke verkoper die moeite wilde doen om er foto's van door te mailen. Al deze platen zijn ook van hem, dus dat heeft mij ook nog verzendkosten bespaard.

Intussen ook mijn eerste plaat verkocht. Nu nog een oplossing zoeken voor meer verpakkingsmateriaal. Het probleem met de te verkrijgen dozen is dat je deze steeds in grote hoeveelheden moet aankopen, en zoveel te verkopen platen heb ik niet (verre van 50 zelfs). Het grootste deel ervan gaat zoals verwacht naar de kringwinkel en/of houd ik zelf bij, maar toch zitten er exemplaren bij die blijkbaar nog de moeite zijn om te verkopen. Ik weet dat je zelf karton kunt versnijden met een snijmachine, maar ik weet niet of dat de prijs waard is.

Mijn elpees zijn eindelijk allemaal verhuisd. Een overzicht:

Oudjes die ik wens te houden
Alice Cooper - The Alice Cooper Show
Alice Cooper - Greatest Hits
Black Sabbath - Live At Last
Black Sabbath - S/T
Black Sabbath - We Sold Our Soul For Rock 'n' Roll
Deep Purple - Burn
Deep Purple - Deep Purple In Rock
Deep Purple - Fireball
Deep Purple - Stormbringer
The Doors - L.A. Woman
Jethro Tull - Aqualung
Jethro Tull - Living In The Past
Judas Priest - British Steel
Judas Priest - Sad Wings Of Destiny
Judas Priest - Sin After Sin
Judas Priest - Unleashed In The East
Led Zeppelin - I
Led Zeppelin - II
Led Zeppelin - Houses Of The Holy
Lou Reed - Berlin
Nina Hagen Band - S/T
Nina Hagen Band - Unbehagen
Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon
Pink Floyd - Wish You Were Here
Santana - S/T
Sex Pistols - Never Mind The Bollocks
T.C. Matic - S/T
Tjens Couter - 1975-1985
Ultravox - Vienna
Uriah Heep - The Best Of...

Normaal ben ik niet perse voor compilatiealbums, maar het is de herinnering. Toen ik voor mijn Kerst mijn eerste platenspeler kreeg + al deze platen heb ik deze compilaties vaak gedraaid. Wat een tijden waren dat...
( :headshake: )
Sommige vroegere nummers van bepaalde artiesten heb ik ook zo leren kennen, bijvoorbeeld Alice Cooper, maar ook Uriah Heep.

Deep Purple vond ik sowieso al goed, maar dankzij de platen begon ik ze wel meer te draaien, vooral In Rock en Burn. Ik draai ze nu nog maar heel zelden, maar heb hier toch leuke herinneringen aan.

Jethro Tull heb ik letterlijk via deze platen leren kennen. Bandnaam ook nooit eerder gehoord tot die dag. Door het figuur op de Aqualung-hoes dacht ik nog dat het een eerder stevige band zou zijn. Niet dus, maar wat ik te horen kreeg stelde mij absoluut niet teleur. Sindsdien fan dit album en uiteindelijk ook 2 andere die ik in intussen in mijn eigen collectie heb.

Judas Priest - Sad Wings Of Destiny is de plaat die ik het meest heb gedraaid volgens mij, omdat Judas Priest toen nog eerder proto metal maakte. Opener Victim Of Changes klinkt als een soort S/T van Black Sabbath. Ik ben echt blij dat ik dit album via deze weg heb leren kennen en zelfs met alle geruis en haperingen val ik nog altijd liever dood dan dit weg te doen. :unsure:

Moet ik bijhouden van mijn wederhelft :unsure:
AC/DC - High Voltage
ELO - A New World Record
ELO - Discovery
Fleetwood Mac - Rumours
Fleetwood Mac - S/T
Pink Floyd - The Wall
Queen - A Day Of The Races
Queen - A Night At The Opera
Queen - The Game
Queen - News Of The World
Queen - Sheer Heart Attack
The Who - Volume 2

Eigen collectie (die ik graag groter wil maken)
Amon Düül II - Wolf City
Birth Control - Titanic
Bröselmaschine - S/T
Captain Beyond - S/T
The Crazy World OF Arthur Brown - S/T
Doe Maar - 4US
Doe Maar - Doris Day En Andere Stukken
Doe Maar - S/T
Doe Maar - Skunk
Echo & The Bunnymen - Heaven Up Here
Echo & The Bunnymen - Ocean Rain
Eloy - Floating
Eloy - Inside
Eloy - Ocean
Eloy - Power And The Passion
Focus - In And Out Of Focus
Front 242 - S/T 🇧🇪
Hawkwind - S/T
Heavy Load - Death Or Glory
Jethro Tull - Benefit
Jethro Tull - Stand Up (The Elevated Version)
Kraan - Wintrup
Mojo & The Kitchen Brothers - Mojo's Heavy Cream 🇧🇪
Nektar - Remember The Future
Pink Floyd - Ummagumma
Saint Vitus - Mournful Cries
Simple Minds - Real To Real Cacophony
Simple Minds - Sister Feeling Call
Simple Minds - Sons And Fascination
Terço - S/T
The White Stripes - Elephant

Naar sommige namen luister ik eigenlijk zelden of nooit meer. Ik kan bepaalde artiesten een tijd compleet grijs draaien, maar opeens is dat gedaan en komt het niet meer terug. Bij sommigen is het echt al lang geleden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan