Portefeuille topic - Gassy

Hoeveel procent van je portefeuille is momenteel in cash?

• 0-10%

Stemmen: 13 39,4%
  • 10-30%

Stemmen: 8 24,2%
  • 30-50%

Stemmen: 3 9,1%
  • Meer dan 50%

Stemmen: 9 27,3%

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
Vandaag:
FMC gekocht tijdens opening aan 12,9$. GAK nu 17,69$.
Onestream verkocht, ongeveer 10% winst op minder dan 2 maanden.
FOUR gekocht. GAK nu 67,52$.
Duolingo gekocht. GAK nu 184,1$.

QQQS vandaag buitengegooid met wat winst (bijna 7% op 1 week).
Dlocal vandaag mijn 5e grootste positie geworden.
Op donderdag short eruit (op zich iets te vroeg, maar gaf me ook oa. cash om vandaag FMC bij opening te kopen rond de low). Vandaag bijgekocht en weer full long met volledig PF. Verwacht een (tijdelijke?) heropleving. Khou het verder in de gaten. PF vandaag omhoog geknald met 3,1%. Volatiele dagen zijn mijn vriend.
Onestream, FMC, RXST, Chime Financial, allemaal kleppers vandaag 💪.
RXST is uitgebroken 😏🤗.

FMC is momenteel rond de 6% van mijn PF. Vroeg of laat komt hier een (tijdelijk?) stevig herstel. Mogelijk reeds gestart. In 2026 worden er een aantal nieuwe producten gelanceerd, dat kan helpen. Op 06/10/2025 aangekocht aan 31,48$, in kleine positie owv risk-reward overwegingen. Uiteindelijk, mede door de aankoop aan 12,9$ gisteren (volgens mij al een bargain prijs), GAK teruggebracht naar 17,69$. Indien de koers weer opveert naar mijn GAK zal ik wat afbouwen. Moest het toch nog terugzakken tot +/-10$, dan verdubbel ik. Uiteindelijk ga ik, net zoals ik bij Umicore had gedaan, via aankoop op strategische wijze, hier nog met een (mooie) winst uitgeraken. Daar ben ik van overtuigd.
Zelfs een 61,8% retracement van de high van 30/10/2025 van 22$ tov de low van 07/11/2025 van 12,9$ zou al een koers van 18,45$ opleveren, boven de GAK.

Laatst bewerkt:
UNH heeft voorbije week de SMA20 weekbasis steun aangetikt. Ik zou niet verwonderd zijn indien het komende week mooi omhoog schiet. De markten zijn aan het uitlijnen. Heb het zelf momenteel wel niet meer. Kan niet alles hebben. Veel aandelen staan nu op een kruispunt. Volgende week wordt “massive”.

Gisteren weer gedeeltelijk naar Nasdaq short 3x (gaat eruit als dalingstarget bereikt is) gegaan en terug wat cash opgebouwd. Was van plan om wat meer short en cash op te bouwen, maar de daling kwam er iets eerder dan verwacht.

Betreft Dlocal: had gisteren voor earnings 1/3 verkocht aan 14,96$. Nu even afwachten of ik eventueel nog wat lager kan terugkopen.

Laatst bewerkt:
Gisteren weer gedeeltelijk naar Nasdaq short 3x (gaat eruit als dalingstarget bereikt is) gegaan en terug wat cash opgebouwd. Was van plan om wat meer short en cash op te bouwen, maar de daling kwam er iets eerder dan verwacht.

Betreft Dlocal: had gisteren voor earnings 1/3 verkocht aan 14,96$. Nu even afwachten of ik eventueel nog wat lager kan terugkopen.
Mijn short x3 Nasdaq (QQQS) begint al mooi te renderen. Alweer perfect getimed. Nu wachten tot Nasdaq richting +/- 22000 gezakt is.

Mogelijk handig inzicht:
"Legendary investor Howard Marks puts it bluntly: “When you buy the S&P 500 at a 23x P/E, your 10-yr annualized return has always fallen between +2% and –2%, IN EVERY CASE, EVERY CASE. ”Today the market sits at a 25x P/E. Add inflation… and your “returns” are negative. So what’s Marks doing? Buying bonds! During the 2000–2002 crash:- Long-term Treasuries: +40–45%- NASDAQ: –78%
History doesn’t repeat perfectly, but it rhymes. We might only be in the first inning of the next pullback.
I’m already reallocating heavily into long-term bond ETFs like $TLT and $ZFL.TO, and I think they’ll outperform for years."

Laatst bewerkt:
Deze week nog de ATH van mijn PF aangetikt, maar erna lichtjes teruggevallen. 37,94% momenteel. Hopelijk gaat het vanaf hier terug omhoog. Indien niet, heb ik nog mijn kleine shortpositie QQQS om op een bepaald moment mee te switchen van short naar long.
Deze week weer wat, aan hoger verkochte prijs, terugaankopen gedaan. Zo oa. wat DLO wat lager terug aangekocht, Meli had ik 21/10/2025 aan 2143,39$ gekocht, op 03/11/2025 aan 2348,29$ verkocht en op 14/11/2025 teruggekocht aan 2020,22$. MELI GAK daardoor naar iets meer dan 1800$ gegaan.
Verder gebruik gemaakt om BILL aan topprijzen te trimmen, FOUR met gedeeltelijke winst te verkopen, Pocept Biorobotics goedkoper terug te kopen, Solvay met winst tijdelijk te verkopen…
In deze choppy markt is zoiets de beste strategie.

Terug
Bovenaan