Popquiz (Matthijs van Nieuwkerk)

Ik heb gisteren voor de eerste keer een stuk gekeken.
Ik vond het straf dat die zo vlot die lyrics konden aanvullen.
Ik had mezelf daar compleet belachelijk gemaakt want ik ben een meester in misheard lyrics.
De nummers herkennen ging me beter af.
 
Ik vind het wel leuk om hier eens te lezen dat mensen een tv-quiz op niveau toch nog altijd leuk vinden.
Toffe finale wel!
Wel raar dat ze die laatste niet wisten, dat wist ik nu weer wel
 
Welke bekende Vlaamse kop had jij dan daar willen zien die niet irritant/arrogant is ?
Ja het is een Nederlander maar hij is vlot genoeg om zoiets te leiden.
Koen Wauters, Sean Dhondt, ...
Eindelijk eens geen Niels destadsbader, van Geel of meskens
Eindelijk? Het is ondertussen al maanden geleden dat ik die nog iets heb zien presenteren (ja Niels zat in de Voice, maar niet als presentator)
 
Ik kijk niet zo veel VTM. Het meeste dat ik er van mee krijg is via Xander De Rycke houdt het voor bekeken. En wat die zegt klopt wel met hetgeen ik ervaar wanneer ik toch eens tien minuten VTM op zet: altijd dezelfde gezichten, die meestal in een programma zitten om die gezichten op het scherm te brengen, niet om de inhoud van het programma.

Daarom vond ik Van Nieuwkerk echt een verademing. Geen idee wat daar arrogant aan is, deed dat heel vlot imo, leefde mee met kandidaten en leek echt een oprechte passie te hebben voor muziek. Hopelijk komt er een tweede seizoen van.
 
Daarom vond ik Van Nieuwkerk echt een verademing. Geen idee wat daar arrogant aan is, deed dat heel vlot imo, leefde mee met kandidaten en leek echt een oprechte passie te hebben voor muziek. Hopelijk komt er een tweede seizoen van.
Die heeft echt die passie voor muziek.
Presenteert al zo lang ik me kan herinneren de Top 2000 à Gogo in NL. Samen met Leo Blokhuis (wandelende muziekencyclopedie)
Ik zie hem wel graag bezig.
Ik ken ook wel wat van muziek (voornamelijk 80 & 90) en ik zie wel graag goede programma's omtrent muziek, documentaires, films, etc.
Ik vond het wel een leuk programma om te kijken.
 
Welke bekende Vlaamse kop had jij dan daar willen zien die niet irritant/arrogant is ?
Ja het is een Nederlander maar hij is vlot genoeg om zoiets te leiden.
Adriaan Van den Hoof?

Ik kijk niet zo veel VTM. Het meeste dat ik er van mee krijg is via Xander De Rycke houdt het voor bekeken. En wat die zegt klopt wel met hetgeen ik ervaar wanneer ik toch eens tien minuten VTM op zet: altijd dezelfde gezichten, die meestal in een programma zitten om die gezichten op het scherm te brengen, niet om de inhoud van het programma.

Daarom vond ik Van Nieuwkerk echt een verademing. Geen idee wat daar arrogant aan is, deed dat heel vlot imo, leefde mee met kandidaten en leek echt een oprechte passie te hebben voor muziek. Hopelijk komt er een tweede seizoen van.

Ik vond dat er in Popquiz juist enorm veel VRT gezichten opdoken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: nTFs
Koen Wauters, Sean Dhondt, ...
Beide hebben toch echt niet het enthousiasme van Van Nieuwkerk?

Adriaan Van den Hoof?
Die maakt dan weer veel te veel ingestudeerde mopjes. Van Nieuwkerk heeft in de popquiz als presentator eigenlijk weinig "het woord" he. Een introductie van de kandidaten, een uitleg hoe elke ronde werkt, en af en toe wat commentaar over de stand. Maar zelden of nooit persoonlijke verhaaltjes of echt mopjes, steeds commentaar op de huidige situatie binnen de quiz. Hij leek het ook oprecht leuk te vinden om te presenteren.

Het énige puntje van kritiek is dat hij bij Vlaamse muziek elke keer moest zeggen dat hij daar niet veel van kent, en dat hij het raar vond dat de Vlaamse kandidaten niet alle Nederlanders kennen.
 
Er komt geen tweede seizoen van ‘Popquiz’ op VTM. Matthijs van Nieuwkerke mocht vorig jaar de quiz op de Vlaamse commerciële zender presenteren, maar VTM laat weten dat er (voorlopig) geen tweede seizoen komt. “Hij heeft de presentatie van ‘Popquiz’ voortreffelijk gedaan”, reageert VTM bij Veronica Inside. Maar een tweede seizoen zit er voorlopig dus niet in.
 
Spijtig.
Iets dat het kijken waard is wordt direct weer afgevoerd.
Het was waarschijnlijk allemaal te moeilijk voor de VTM kijker.
 
Moneys
Mss dat Vier een vergelijkbaar aanbod kan doen, maar ze kunnen daar uiteraard niet hetzelfde concept gaan uitzenden

Was externe productie van het huis van Tom Lenaerts.
Dus in principe zouden ze dit aan een andere zender kunnen verkopen, niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan