Muziek Podcast podcasts over en met muziek

CerumenCrevice

Well-known member
Ik ben op zoek naar podcasts die over muziek gaan, maar tegelijkertijd ook muziek afspelen. Meestal gaan de discussies over muziek, maar zo nu en dan wordt er daarin gelachen met actualiteit etc. Op deze manier leer ik vaak ook nieuwe muziek kennen op een passieve manier en is het een degelijke afwisseling van de zoveelste spotify playlist die te nauw aansluit op wat je momenteel luistert. Ook gemakkelijker tijdens het thuiswerken.

Een voorbeeld:
spotify hospital records podcast

Alle stijlen zijn welkom, maar ik prefereer hip hop, 'bass'-music en instrumental/experimental.
 
Ook van stu bru: thank you boomer

Tibo van equal idiots die met een fan van een band in discussie gaat over of een band nu tijdloos is of niet ( Tibo is zelf geen fan van de band in kwestie en moet overtuigd worden)

Al gepasseerd
Vincent Byloo met Bob Dylan
Roos Van Acker met Tool
Ilse Liebens met Grace Jones
Alex Agnew met SLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYEEEEEEEEEEEEERRRRRRRR !
Jimmy Dewit met Kraftwerk
 
De Throwback Podcast vind ik een heel toffe. Zeker hun eerdere afleveringen! Hangt een beetje af van je leeftijd ook, vrees ik, want ze gaan terug naar een tijd die voor mijn muzieksmaak wel heel relevant is :)
 
Ook van stu bru: thank you boomer

Tibo van equal idiots die met een fan van een band in discussie gaat over of een band nu tijdloos is of niet ( Tibo is zelf geen fan van de band in kwestie en moet overtuigd worden)

Al gepasseerd
Vincent Byloo met Bob Dylan
Roos Van Acker met Tool
Ilse Liebens met Grace Jones
Alex Agnew met SLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYEEEEEEEEEEEEERRRRRRRR !
Jimmy Dewit met Kraftwerk

Die met Tool en Slayer ook onlangs beluisterd.
 
A History of Rock Music in 500 songs.
Heel erg interessant en je leert heel wat bij over niet alleen hoe bepaalde songs/genres ontstaan zijn maar ook heel wat over de artiesten zelf.
 
Terug
Bovenaan