Familie Podcast Podcast Mijn kind heeft autisme

Cupcake

Member
Met een klein hartje post ik hier graag even mijn eigen podcast.
Het gaat over mijn zoontje die autisme heeft en een ontwikkelingsachterstand. Ik spreek over hoe het voelt als ouder om je verwachtingen te moeten bijstellen en de lange zoektocht (en het wachten) in deze wereld die vooral gemaakt is voor kinderen met een normale ontwikkeling.

Ik wil ouders een hart onder de riem steken en tegelijk omstaanders uitnodigen om te komen luisteren wat het concreet betekent om een zorgenkindje te hebben.

Intussen al 38 afleveringen en still counting. En ook al meer dan 10.000 streams, waar ik echt trots op ben voor zo'n niche podcast.
En de podcast is vorige week genomineerd bij de Belgian Podcast Awards. :love2:

Alvast mijn excuses voor het West-Vlaams accent, naar 't schijnt hoor je daar over na een paar minuten luisteren. :unsure:

34601341-1679336883256-278c989fb6f33-980x980.jpg


Te beluisteren via Spotify of je favoriete kanaal.
 
Van waar kwam het idee om zelf een podcast te starten?
Ik vroeg het mij ook af, maar ik neem aan dat het een deeltje zelfverwerking is van hoe zelf om te gaan met je eigen kind met ASS? Iedereen doet dat op z'n eigen manier en er op deze manier openlijk over kunnen spreken/praten kan bij sommige mensen wel exact zijn wat ze daarrond nodig hebben.
 
Van waar kwam het idee om zelf een podcast te starten?

Goh, ik had toen al een blog die veel lezers had en ik wou er iets meer mee doen. En podcasts kwam zo'n 2 jaar geleden echt op en ik dacht: ik probeer het gewoon. Al is het maar voor 5 mensen. En zo is de bal aan het rollen gegaan.
Tegelijk is het ook een stukje kenbaarheid, want we hebben sinds januari de vzw Mijn kind heeft Autisme opgericht en ik volg de postgraduaat autisme bij Arteveldehogeschool. Via de vzw start ik binnenkort als auticoach dus de podcast helpt wel om vertrouwen te krigjen.
 
Goh, ik had toen al een blog die veel lezers had en ik wou er iets meer mee doen. En podcasts kwam zo'n 2 jaar geleden echt op en ik dacht: ik probeer het gewoon. Al is het maar voor 5 mensen. En zo is de bal aan het rollen gegaan.
Tegelijk is het ook een stukje kenbaarheid, want we hebben sinds januari de vzw Mijn kind heeft Autisme opgericht en ik volg de postgraduaat autisme bij Arteveldehogeschool. Via de vzw start ik binnenkort als auticoach dus de podcast helpt wel om vertrouwen te krigjen.
Super cool!
 
Terug
Bovenaan