PlayStation Showcase 2021

Ben ik hier de enige die Tiny Tina tof vond? Ik kan dat soort gekkigheid wel hebben.
Zeker niet, zag er vet uit en coole muziek, net zoals de game ervoor.
Maar er zijn andere games die me nog net meer aanspreken waardoor ik deze als iets sneller vergeet :p

Not great. Not terrible. Zeker interessante dingen tussen. Tchia spreekt me op het eerste zicht meest aan. Geen idee wie de developer is.

Voor de rest veel op safe gespeeld. Ik hoop wel wat quirkie left field type o games van Sony te zien.

Vond het wel cava. Niet zo’n heel grote Marvelfan maar Insomniac levert de laatste tijd steevast kwaliteit af dus Wolverine en Spider-Man 2 ga ik zeker spelen. Tchia en Forspoken zien er interessant uit, GOW2 gaat voort borduren op de eerste, geen grote sprong vooruit dus maar zal ook wel de moeite zijn. Please laat GT7 echt goed zijn, nog een half jaartje geduld. De rest sprak me wat minder aan. Van remasters en remakes krijg ik het meestal niet zo warm maar tof voor de mensen die naar KOTOR uitkeken, zo zullen er wel veel zijn. Genoeg om me mee te amuseren het komende jaar, naast de vele dingen die nog aangekondigd moeten worden.

Ook moeten lachen dat GTAV voor PS5 weer uitgesteld is.

Half-Life 3, Conkers Bad Fur Day 2, P.T
images

Als je gow nu achteraf nog eens bekijkt in 4k, besef je wel hoe gedetailleerd dat spel wel niet is! Denk dat de verwachtingen meestal te hoog zijn. Dit zijn echt monster projecten. Tegenwoordig moeten we zo lang wachten op alle spellen. Kijk bijvoorbeeld naar the suicide squad game of dat Batman knights. Gta 5 komt nu ook pas in maart op de PS5, dat is al anderhalf jaar geleden aangekondigd. The Witcher 3 upgrade naar PS5, waar zit die? En al die dikke games die uitgesteld zijn. Feit is gewoon dat de lat tegenwoordig heel hoog ligt. En gamers zeiken wel heel snel als er iets niet perfect is of ... De eisen liggen heel hoog.
En als horizon februari haalt en gow 2022, dan zou ik dat nog relatief snel vinden gezien de omstandigheden de voorbije 2 jaar. Want je weet dat die spellen tot in de diepste details afgewerkt zijn.
Het was gewoon achterlijk van dieje Jim Ryan om te zeggen dat gow in 2021 ging uitkomen, wat een joke. Mogen blij zijn alst voor einde van 2022 uit is...

Als je gow nu achteraf nog eens bekijkt in 4k, besef je wel hoe gedetailleerd dat spel wel niet is! Denk dat de verwachtingen meestal te hoog zijn. Dit zijn echt monster projecten.
Vind ik toch ook, de details als hij aan land komt in dat dorpje :love2:
De PS4 versie was alleen al zodanig goed dat de verbetering eerder in andere dingen zit zoals stabielere (en misschien locked 60fps) framerate aan >1080p en raytracing.

Het was een goede show. Ik lees zo reacties als "meh" enzo. Maar dat begrijp ik toch niet. Uiteindelijk had je toch best veel in die 40 min. De fout die Sony gemaakt heeft, is dat ze alles van SIE op het einde hebben laten zien. Dit was het sterkste stuk. Als ze dit allemaal verspreid hadden tussen in, was beter geweest. Nu was het zo geplaatst, dat je in het begin de speciale Japanse games had (waar in mijn ogen ook wel een paar interessant games tussen zitten). En op het einde de Sony Kleppers. Ze hadden het beter gemixt...
Maar als je ziet, in september kena en deathloop. Maanden hierna zit vol met third party games, waaronder in oktober Alan wake. Februari horizon, maart GT 7, hierna volgt in de lente Forsaken. En dan in 2022 nog Ghostwire, en God of war. En dan weet je dat in 2023 spellen komen zoals Spiderman 2 en wolverine.
Toch niet slecht lijkt mij. Verwachtingen zijn gewoon veel te hoog van de meesten. Je kan moeilijk 6 nieuwe ip's tonen ofzo he.
Vind het wel spijtig dat we niets factions en van bluepoint gezien hebben. Mss bluepoint spel aankondiging op de game awards? Ik hoop gewoon continu op MGS remake 😅. En hopelijk is Sony ook met een first person shooter bezig. Dat missen ze...

Ik had gewoon meer verwacht. Dit zou een showcase moeten zijn die mensen 100% overtuigd dat ze een PS5 moeten hebben. Wat hebben we gezien? Een hele hoop spellen die nog op de PS4 uitkomen. Uncharted dat meer PC reclame was. Een hoop Marvel spellen, paar remakes om dan af te sluiten met 10 minuten teasers en trailers van spellen die we eigenlijk allemaal al kenden.

Het was geen slechte showcase, akkoord, maar voor deze showcase zou ik nooit een PS5 kopen en al helemaal niet als ik een PS4 had.

Ik had gewoon meer verwacht. Dit zou een showcase moeten zijn die mensen 100% overtuigd dat ze een PS5 moeten hebben. Wat hebben we gezien? Een hele hoop spellen die nog op de PS4 uitkomen. Uncharted dat meer PC reclame was. Een hoop Marvel spellen, paar remakes om dan af te sluiten met 10 minuten teasers en trailers van spellen die we eigenlijk allemaal al kenden.

Het was geen slechte showcase, akkoord, maar voor deze showcase zou ik nooit een PS5 kopen en al helemaal niet als ik een PS4 had.
Ja maar dat begrijp ik wel hoor. Al kan ik persoonlijk nooit terug gaan naar PS4. Ik kan die spellen (zoals God of war) echt niet meer in 30 fr spelen. En de PS5 voelt nu zo traag als fuck aan. Ook third party games zijn zoveel beter op de 5. Maja idd, het duurt nog even vooraleer ze PS4 volledig achter zich laten, daar ben ik volledig mee eens.

Een dikke shitshow voor mij.
Enige da mij kon boeien was GOW en Spiderman 2 (heb de andere 2 nog ni gespeeld).

Had liever Deadpool spel gehad ipv Wolverine, grote fan van de Marvel films maar heel spijtig dat ze de skins in de games dan veranderen.
Voor de rest, niets van de games dat mij kan aanspreken.

Had liever een nieuwe first person shooter (niet Rainbow) en Gran Tourismo, dat heeft mij nooit kunnen aanspreken.

Denk dat Sony wat voorzichtiger is om niet meer te snel dingen aan te kondigen die nog vrij veraf zijn of waar een duidelijk releaseraam nog moeilijk te bepalen is. Op zich vind ik dat ook beter, heeft het veel zin om nu al een teaser te droppen voor meerdere spellen die in 2023 pas komen? Nog genoeg tijd om die later eens te tonen.

Tussen de lancering en eind 2022 gaan we (waarschijnlijk) Demon’s Souls, Spider-Man Miles Morales, Returnal, Ratchet & Clank Rift Apart, Horizon Forbidden West, GT7, GOW2 en Wolverine krijgen. Zelfs al zitten daar een paar crossgen spellen tussen, da’s toch al een heel mooie lineup. Daar gaan sowieso nog wel kleinere spellen bij komen en dan heb ik het nog niet over third party games gehad zoals Kena en Forspoken. Heb het gevoel dat het momenteel er toch al beter voor staat dan het eerste jaar PS4.

Ik denk niet dat je Wolverine voor 2023 moet verwachten, gok zelfs 2024 uiteindelijk. Van alle spellen die ze getoond hebben is die het verst weg

Ik denk niet dat je Wolverine voor 2023 moet verwachten, gok zelfs 2024 uiteindelijk. Van alle spellen die ze getoond hebben is die het verst weg
Ha ik heb me vergist, ik dacht dat er bij stond dat het zou uitkomen in 2022. Dat verandert alles! Boe Sony!

Insomniac heeft 2 teams en werkt blijkbaar behoorlijk snel afgaande op hun vorige games. Dus dan zou ik denken dat zowel Wolverine als Spider-Man 2 in 2023 kunnen komen, de ene aan het begin en de andere aan het eind van het jaar.

Terug
Bovenaan