PlayStation 5 Pro

Snap ik echt niet. Hoe ongeduldig kan je zijn voor een discdrive. Voor welke game ben je dan zo ongeduldig?
Ik heb letterlijk 0 digitale games. Ik koop alles op disc. Die prijzen zijn voor mij - als mainly pc gamer nog acceptabel.

Nieuwe games zijn na Een 2-3 maand 20-30 euro op Amazon . In die ps scam store kost ff7 nog steeds 70 euro bvb.

Heb ook 2 weken kerstvakantie en dan wil ik gewoon op die pro kunnen spelen. Alan wake en ff7 Part 2 liggen al klaar. Hebben mij samen 50 euro gekost 2dehands . Op die ps store was ik 120 euro kwijt …

De moment dat PlayStation digital only gaat pirate ik gewoon terug of 2de pc onder tv meubel en koop ik de games op steam/ gog.

Alsof ik die scam prijzen ga betalen voor games. Al mijn consoles vanaf ps1 waren gehackt lol.

Je ziet sinds de ps5 generatie en hun win tov Xbox dat ze zo anti consumer aant gaan zijn als ze kunnen . Betalen voor online te kunnen, 130 euro vragen voor een blu ray drive die 20 euro kost , 70/80 euro vragen voor nieuwe games in hun store terwijl de fysieke versie voor de helft van de prijs te vinden zijn , 10 euro vragen voor “next gen upgrades” van ps4 games . Dus m.a.w. gewoon de graphics slider van de pc versie een beetje meer naar rechts zetten.

Enige reden dat dat spel hier onder mijn tv komt is omdat er een home cinema van om en bij de 10k op aangesloten is. En dat een heel andere vorm van immersie is dan op mijn pc te spelen. Zeker voor SP games.

Anders kocht ik die games wel op mijn pc, waar de graphics toch veel beter zijn en alles veel goedkoper is.

Laatst bewerkt:
I get it. Kutmove van Sony om alles apart én duurder te maken, true. Maar het zijn wel retailers die inzien dat ze 'meer' dan de 'normale' prijs kunnen vragen en het ook zo verkocht krijgen. Sony verdient daar niet meer aan dat MediaMarkt 170 vraagt ipv 120, integendeel. MediaMarkt zal waarschijnlijk de disclezers moeten inkopen voor om en bij de 70 euro en pakt nu mooi winst. Net zoals Bol en anderen.

Je haalt je winst er wel uit als je de discversie goedkoper koopt (en kan doorverkopen), dat is waar. En het zijn vakantietijden waar je nu net ff tijd kan vrijmaken om te gamen.

I get it. Kutmove van Sony om alles apart én duurder te maken, true. Maar het zijn wel retailers die inzien dat ze 'meer' dan de 'normale' prijs kunnen vragen en het ook zo verkocht krijgen. Sony verdient daar niet meer aan dat MediaMarkt 170 vraagt ipv 120, integendeel. MediaMarkt zal waarschijnlijk de disclezers moeten inkopen voor om en bij de 70 euro en pakt nu mooi winst. Net zoals Bol en anderen.

Je haalt je winst er wel uit als je de discversie goedkoper koopt (en kan doorverkopen), dat is waar. En het zijn vakantietijden waar je nu net ff tijd kan vrijmaken om te gamen.

De standaard marge op een discdrive gaat heus geen 50 euro zijn hoor. Dan verkocht Sony die wel exclusief.

Ik vind 100 euro al veel geld voor een disc drive. Ik snap ook niet dat sommige daar 200 euro aan uit geven.
Voor dat geld hebt ge al een Panasonic 4k blu-ray :rofl:
ik zit al 4 weken naar telegram bots te staren voor stock die weg is op minder dan 2 minuten.

ik heb zelf een AWS instance opgezet om stock te checken en automatisch te kopen. Dit is veel erger dan toen de ps5 uitkwam met de scalpers. dat spel draait al 4 weken en ik heb 2 keer geluk gehad maar 2 keer dat de betaling foutliep. heb het dan maar afgezet want zat al aan 15 euro aws kosten om dat spel draaiende te houden.

heeft zeker al een halve dag werk ingekropen aan 0 euro :p, kon daarvoor gewoon wat gaan werken aan 80 euro per uur en die overpricede drive kopen, wat ik nu heb gedaan.

het is maar hoe je het bekijkt hé. Voor mij zou die 4k blu ray lezer van panasonic weggesmeten geld zijn want ik heb een nas met 40Tb aan uncompressed 4K blu ray rips films die ik kan afspelen op men nvidia shield :p.

time is money

Laatst bewerkt:
De standaard marge op een discdrive gaat heus geen 50 euro zijn hoor. Dan verkocht Sony die wel exclusief.
Sony verkocht hem idd voor 119,99 euro, maar winkels zullen die wel iets goedkoper ingekocht hebben. Ging uit van rond de 70-80 gezien de lagere vraagprijs door Carrefour. Die gaan die toch ook niet met (veel) verlies verkopen?

Kreeg net telefoon van collega die in de fnac Leuven was en er lag 1 ps discdrive voor 120€ dus dadelijk laten kopen :)

Net mail gehad van toychamp dat ze voorraad hadden. 10 min later ben ik in de winkel en was het al uitverkocht. Ik had het beter eerst online gereserveerd:baard:

Het valt gewoon veel minder op het scalpen op die drives, maar vele kleintjes maken veel profit, maar als je zoals @zaj zelf bots inschakelt en dan nog bot vangt (pun intended) is het wel kwestie van geluk hebben en groot inkopen als de kans zich voordoet...

Die scalpers moeten toch wat geld recupereren na het ps5 pro fiasco me dunkt...

Het valt gewoon veel minder op het scalpen op die drives, maar vele kleintjes maken veel profit, maar als je zoals @zaj zelf bots inschakelt en dan nog bot vangt (pun intended) is het wel kwestie van geluk hebben en groot inkopen als de kans zich voordoet...

Die scalpers moeten toch wat geld recupereren na het ps5 pro fiasco me dunkt...
Marge is ook veel groter op die drives . Op een ps5 was 100-150 winst te maken , op zo een drive 50-100 euro maar het kost ook maar 1/4 van de prijs.

Meeste mensen hebben geen 10k liggen om een ps5 of 20 te kopen :p die drives gaan al makkelijker.

Laatst bewerkt:
Marge is ook veel groter op die drives . Op een ps5 was 100-150 winst te maken , op zo een drive 50-100 euro maar het kost ook maar 1/4 van de prijs.

Meeste mensen hebben geen 5k liggen om een ps5 of 20 te kopen :p die drives gaan al makkelijker.
Maar om ze te kunnen vinden? Tenzij ze nog andere en betere tools of manieren hebben om eraan te geraken. Stel aankoopprijs 70-80 euro, en verkopen voor 170-180

Easy money idd

Maar om ze te kunnen vinden? Tenzij ze nog andere en betere tools of manieren hebben om eraan te geraken. Stel aankoopprijs 70-80 euro, en verkopen voor 170-180

Easy money idd
Corrupte resellers ? Idk. In 2020 waren er ook mensen die aan paletten vol Playstations en rtx 3080 geraakten terwijl winkels gelijk alternate er 20 binnen kregen elke 14 dagen….

Worden waarschijnlijk zelf distributeur ofzo. Ik heb een kennis die dat met one piece kaarten heeft kunnen doen. Wat formaliteiten en een maand later kon die rechtstreeks aankopen bij Bandai en verkopen met 50% winst….

Het is normaal dat er van prijs wat verschil is, je ziet het vaak bij ps5 games die 5 a 10 euro schelen per winkel. Maar met de disc drives gaat het niet meer om 10 euro he. Bij bol aan 150 euro en mediamarkt 170 euro. Ik vraag me dan ook af of ze zo ver boven de adviesprijs mogen verkopen.

Het is normaal dat er van prijs wat verschil is, je ziet het vaak bij ps5 games die 5 a 10 euro schelen per winkel. Maar met de disc drives gaat het niet meer om 10 euro he. Bij bol aan 150 euro en mediamarkt 170 euro. Ik vraag me dan ook af of ze zo ver boven de adviesprijs mogen verkopen.
Is het bol.com zelf dat ze verkoopt of een gelinkte verkoper die het bol platform gebruikt? Daar is het eldorado. Ik vermoed dat bol zich proper aan de msrp houdt

Is het bol.com zelf dat ze verkoopt of een gelinkte verkoper die het bol platform gebruikt? Daar is het eldorado. Ik vermoed dat bol zich proper aan de msrp houdt
Nee. Deden ze ook niet met de speciale controllers. Na de eerste batch verkocht bol ze ook ook boven de adviesprijs en da's perfect legaal. Het is dan ook een adviesprijs he.

Dreamland heeft vandaag een restock gedaan in oost Vlaanderen. Heb er eentje en die overpricede van mediamarkt gaat maandag terug :)

Dus wie nog eentje wil : in lede, Zottegem , Denderleeuw is er stock . Wel maar 1 a 2 per winkel.

Nee. Deden ze ook niet met de speciale controllers. Na de eerste batch verkocht bol ze ook ook boven de adviesprijs en da's perfect legaal. Het is dan ook een adviesprijs he.
Achzo! Ben blij dat ik mij toch heb kunnen inhouden voor de pro. Ik laat me dan wel pluimen bij de launch van de PS6 en speel de geremasterde GTA 6 dan wel of eventueel de definitive edition op de PS7 :)

Terug
Bovenaan