PlayStation 5 Pro

Grappig. Alsof GTA6 geen 3 generaties nodig gaat hebben om op punt te staan. Demp die verwachtingen jongens.
Ja ben aan het twijfelen om net zoals bij GTA IV een generatie te wachten, heb die pas gekocht bij de PS4 release en mss nu overwegen te wachten tot de PS6.

PS6 zal toch minstens een jaar of 3 wachten worden, denk ik. Ik zie dat de gewone PS5 deze maand 5 jaar oud zal zijn.
Een PS5 Pro kost 800 euro, het heeft me dunkt dan weinig zin om dan binnen korte tijd met de PS6 te komen, of moet zijn dat de hardware er opeens enorm op vooruitgaat in verhouding tot de prijs. Hoeveel gaat die dan kosten ? 800-1000 euro? Voor een console dat 20% sneller is ofzo dan de huidige PS5 Pro? De verbetering gaat echt wel veel groter moeten zijn om een nieuwe console generatie te lanceren.

Bovendien is de gewone PS5 ook lange tijd slecht beschikbaar geweest na de launch.

PS6 zal toch minstens een jaar of 3 wachten worden, denk ik. Ik zie dat de gewone PS5 deze maand 5 jaar oud zal zijn.
Een PS5 Pro kost 800 euro, het heeft me dunkt dan weinig zin om dan binnen korte tijd met de PS6 te komen, of moet zijn dat de hardware er opeens enorm op vooruitgaat in verhouding tot de prijs. Hoeveel gaat die dan kosten ? 800-1000 euro? Voor een console dat 20% sneller is ofzo dan de huidige PS5 Pro? De verbetering gaat echt wel veel groter moeten zijn om een nieuwe console generatie te lanceren.

Bovendien is de gewone PS5 ook lange tijd slecht beschikbaar geweest na de launch.
This will not age well.

Als de pro succesvol is, dan is de milde upgrade elke 4 jaar agogo hoor. Geen concurrent meer om weerwoord te bieden.

Ps6.. lente 2027 aankondiging?

Ik denk dat met de PS5 Pro de trend wel gezet is om terug 800 euro te vragen bij de launch voor de PS6.
Ik zie anders niet in hoe ze een betaalbare console zullen maken die een noemenswaardige upgrade is voor de PS5 Pro voor een lagere prijs.
Het is gewoon zo dat de snelheid van de hardware niet meer verdubbelt elke 2-3 jaar zoals dat vroeger het geval was.

Of moet zijn dat er plots grondbrekende evoluties komen op hardwarevlak.

Net ontvangen! Eerste indruk is dat deze console, ondanks een PRO versie, kleiner is dan de originele console en beetje groter dan de slim versie. Ik vind hem persoonlijk wel een mooi design hebben met die zwarte strepen.
Ook heel blij dat deze matte panelen heeft in plaats van de blinkende van de slim versie.

Console is tijdens het gamen wel iets luider dan de originele PS5 en Slim. Blaast wat meer tijdens het gamen. Op een paar meter niet echt hoorbaar maar binnen een meter hoor je wel het verschil.

Naast de prijs en matige reviews, was dat ook een van de redenen om mijn pre order te annuleren: het geluid. Bang dat deze ook weer te luid ging zijn.

Heb vroeger de "stillere versie" van de ps4 pro gekocht, maar na 1 week al terug verkocht omdat die toen veel te veel geluid maakte.
Stond nochtans in een goed verluchte plaats.

Zelf nu op mijn PS5, koop ik zoveel mogelijk digitale games omdat de disc drive mij ook stoort.

Maar soit, laten we vooral hopen dat de ps5 pro geen straaljager wordt zoals de ps4 pro.

Naast de prijs en matige reviews, was dat ook een van de redenen om mijn pre order te annuleren: het geluid. Bang dat deze ook weer te luid ging zijn.

Heb vroeger de "stillere versie" van de ps4 pro gekocht, maar na 1 week al terug verkocht omdat die toen veel te veel geluid maakte.

Zelf nu op mijn PS5, koop ik zoveel mogelijk digitale games omdat de disc drive mij ook stoort.

Maar soit, laten we vooral hopen dat de ps5 pro geen straaljager wordt zoals de ps4 pro.
Was toevalig niet de mijne lol

Mijne staat hier naast mij al uitgepakt maar ga hem morgen aansluiten en testen. Mijn monitor was vandaag ook geleverd en heb dit eerst gedaan, toch weer bijna 2 uur bezig geweest aan het kabel management.

Ik kan nu wel bevestigen dat het kwa geluid geen PS4 of PS4 Pro is hoor. Uiteindelijk is deze nog altijd relatief stil.
Je hoort hem gewoon wat meer blazen wanneer een game is opgestart. En dit is dan in een situatie waarin ik er echt specifiek op ga letten door geluid van de tv af te zetten en op heel korte afstand te gaan luisteren. Heb ondertussen nog geen enkele keer gehad dat hij luider is geworden tijdens het gamen of dat hij het game geluid overstijgt.

Maar sinds de ps4 en nu ook bij de ps5 is het een lotterij van geluk om een zeer stille fan en of ps5 te hebben.
Mijn launch PS5 was stil kwa fan maar had coil whine en mijn PS5 slim had een irritant UFO geluid en coil whine. De PS5 pro valt goed mee kwa coil whine

Graag wat bevindingen.

Iemand al black ops getest?

Mijn eerste indrukken:
- console ziet er mooi uit
- beetje luider dan de ps5 en ps5 slim
- games zien er niet speciaal mooier uit maar de games die pro enhanced zijn spelen wel soepeler. Grootste verschil merk ik voorlopig bij FC25 en the PS5 exclusieve games zoals gt7, spiderman, last of us….

De vertical stand kan een stuk goedkoper.
Morgen eens printen.

1731013192966.jpg

Terug
Bovenaan