PlayStation 5 Pro

De cyclus van de PS4 was 7 jaar he. Geen 8 a 9 jaar. Persoonlijk verwacht ik dus de PS6 eind 2028 wat toch een jaar meer is dan PS4.
Mijn fout, ik dacht dat het 8 jaar was (na 4 jaar de Pro welke dat ook nog eens 4 jaar is meegegaan).
Ik koop het niet, puur omdat ik mijn OG consoles niet wil weg doen ( als deels collector en deels gewoon persoonlijke waarde ). En zonder mijn OG weg te doen is 800 inderdaad te veel om uit te geven aan een 2de toestel dat wat beter is. Moest mijn eerste nu kapot gaat, of ik zou hem wel weg doen, dan zou ik wel een Pro gekocht hebben...

Iedereen doet hier gewoon zen ding mee...
Ik heb ook een day1 PS5 maar als ik kan verkoop ik hem toch liever want ik ben er dan niks meer mee.

Ik heb ook een day1 PS5 maar als ik kan verkoop ik hem toch liever want ik ben er dan niks meer mee
Dat is net mijn persoonlijke punt, ik wil die niet weg doen, en daarom dus ook geen pro kopen, want twee is belachelijk :p
Maar ik krijg het niet over men hart mijn OG console weg te doen, vraag maar aan zijn vriendjes hier in de kasten xD

Dat is net mijn persoonlijke punt, ik wil die niet weg doen, en daarom dus ook geen pro kopen, want twee is belachelijk :p
Maar ik krijg het niet over men hart mijn OG console weg te doen, vraag maar aan zijn vriendjes hier in de kasten xD
Tbh, die koop je dan toch gewoon binnen 15 jaar terug als hij amper nog wat waard is geworden? :p

Ik kan ook mijn (game)pc upgraden maar dat gaat mij veel duurder uitkomen.
Plus het feit dat ik een console ook gewoon veel gebruiksvriendelijker vind om te gamen.
Het blijft idd wel vrij duur voor een console maar langs de andere kant is er ook de base PS5 voor wie het extra budget niet wilt uitgeven.
Je moet het mij niet vertellen. Ik heb een gamepc, exclusief voor iracing.
Daar hangt dan nog een triple screen SIM RIG aan van om en bij de 5k nieuwwaarde denk ik.

Maar 800 aan een console, no way :D

Tbh, die koop je dan toch gewoon binnen 15 jaar terug als hij amper nog wat waard is geworden? :p
Dat is niet hetzelfde...
Ik had een Sega master system en mijn moeder heeft die samen met mijn verzameling Nintendo game&watch weggegooid...
Heb die dan opnieuw gekocht, maar het is niet MIJNE. De game & watch heb ik gelaten, die zijn te duur om terug te kopen.

Ieder zijn ding. Ok, het was speciaal om die als eerste te hebben en het maanden geduurd heeft tegen dat die gemakkelijk verkrijgbaar was, maar buiten dat is die toch niet bijzonder?
Verleden jaar bij mij verhuis alles van oudere consoles weggedaan. Mijn PS3 verkocht (voor een appel en ei) en mijn PS4 Pro staat bij mij stiefpa (die er niet op speelt omdat het precies een stofzuiger is van lawaai).
Als ik hem niet verkocht krijg ga ik hem misschien weer aan hem geven.
Je moet het mij niet vertellen. Ik heb een gamepc, exclusief voor iracing.
Daar hangt dan nog een triple screen SIM RIG aan van om en bij de 5k nieuwwaarde denk ik.
Mijn pc heeft nog een AMD 3700x en Sapphire Nitro+ 5700XT, dus voor weer wat meer mee te kunnen met huidige graphics moet ik toch weer upgraden. Die graka heeft zelfs nog geen raytracing.

Hier gaat ie in de pre-order - de huidige ps5 kan dan gewoon boven zijn ding gaan doen naast de rest van de (retro)-consoles.

maar buiten dat is die toch niet bijzonder?
Gaat bij mij niet om speciaal zijn, het is gewoon mijn eigen eerst gekochte PS5... Ik heb hier ene hele verzameling van PS1 tot nu ( Xbox en Nintendo bij ) En ik doe die dingen gewoon niet weg.. het is daarom voor mij persoonlijk dus moeilijk/geen optie om deze weg te doen en later opnieuw te kopen, dat is belachelijk en is ook niet mijn console, en dan heb ik er als nog 2... waar ik geen nood aan heb.

Ik heb dit nog nooit eerder gedaan, ik heb van alles een OG console buiten de PS3 omdat de Slim 1 gewoon een beter toestel is met veel minder hardware failure. Maar zoals ik al zei dat is persoonlijk voor mij, iemand die hier zo niet mee bezig is gaat idd niet caren om zijn toestel te vervangen. Ik heb ook geen problemen met het vervangen van mijn modem of digicorder eh xD

Maar mijn games en consoles, zijn mijn collectie..., mijn hobby..

Ik snap @Bunkerbudy wel... Hier toch ook wel al paar keer afgevraagd om wat oude dingen weg te doen, omdat ze hier toch maar stof liggen te vangen. Maar anderzijds, ze staan ook niet in de weg of zo. En voor hetgeen ge er toch maar meer voor krijgt. Misschien wel wat uitzonderingen (bvb een PSOne+screen boxed en zo goed als nieuw, of nen N64 Pikachu, ...).
Maar anderzijds is een OG PS5 toch wat minder uniek, denk ik dan. Is ook niet dat (voor zover ik weet) de nieuwere minder features heeft. Dacht dat dat bvb wel het geval was bij de PS3 (o.a. geen card reader, geen BC...) en de PS4 (was die optical out niet weggelaten later ?).

Ik snap het ook wel, ik heb ook heel lang al mijn PS2, PS3 en PS4 games bijgehouden inclusief consoles.
Maar als ik erover nadenk ga ik deze toch nooit meer gebruiken en nemen ze enkel maar plaats in. In mijn vorig appartement lagen ze allemaal in dozen begraven in het kelderkot maar aangezien we nu zo geen kot meer hebben heb ik toch alles maar weggedaan.
Ik redeneerde ook dat ik er amper iets van krijg als ik ze wegdoe en ik ze dan beter kan houden. Uiteindelijk heb ik er ook maar amper iets voor gekregen.
Time to move on, als ik alles moet bijhouden met emotionele waarde heb ik nog een paar kamers extra nodig. Zo heb ik nog 100'en cd's en strips liggen maar die heb ik allemaal bij mijn ouders op zolder opgeslagen.

Ja, ik heb een "mancave" zoals ze dat noemen waar alles wel uitgestald staat en waar ik ook game en werk van thuis uit. Ik zie mijn gerief dus echt veel staan en ik ga echt vaak door mijn kasten en games. Mijn consoles zijn zelf allemaal aangesloten en soms speel ik er ook nog eens op zoals 2 weken geleden nog op de PS3 gespeeld ( Space Marine 1 40K ). Moest ik alles gewoon in dozen hebben zonder enige reden om ze ooit nog open te zetten of te gebruiken, dan lagen ze bij mij ook buiten hoor.

Ik twijfelde ook eerst, maar als reviewer zijnde moet ik eigenlijk geen spellen kopen. Dus extra geld voor zo'n zaken :D

Terug
Bovenaan