PlayStation 5 Pro

Ik verwacht PS6 toch eind 2028. Een cyclus van 8 jaar wat het langste tot nu toe zou zijn. Tenzij we terug een pandemie krijgen of iets anders, kan het misschien uitgesteld worden naar 29 of 30 😅.
Was de PS2 geen 12 jaar ofzo? xD

NVM, ze zijn die gewoon heel lang blijven maken, zelf na de PS3

Goh ja, als je nu op je PS5 speelt moet je ook kiezen tussen performance en fidelity. In performance zijn toch behoorlijk wat details kwijt en geen RT meestal bij de huidige ps5. Bij de pro is dat probleem volledig van de kaart.

Is dat ook zo ? Want ik verwacht me er eigenlijk aan dat je met de Pro opnieuw keuze gaat krijgen tussen performance en resolution mode. Performance dan om 60fps te garanderen of zelfs naar 120fps te gaan, en resolution om dan nog verder te gaan in detail, RT, etc... En dan zit je dus weer met het één of het andere, waarbij je gaat moeten wachten op PS6 voor het één én het andere.

EDIT: blijkbaar is daar naar gehint in de Cerny announce, maar als ik hem hoor spreken over "removing that decision, or at least narrowing that divide..." als de key target, dan ben ik nog niet 100% overtuigd.

Laatst bewerkt:
Snap niet goed dat die 30th editions nu al verkocht worden op Ebay; je moet dan nu toch al betalen terwijl het pas midden november kan verstuurd worden?

Is dat ook zo ? Want ik verwacht me er eigenlijk aan dat je met de Pro opnieuw keuze gaat krijgen tussen performance en resolution mode. Performance dan om 60fps te garanderen of zelfs naar 120fps te gaan, en resolution om dan nog verder te gaan in detail, RT, etc... En dan zit je dus weer met het één of het andere, waarbij je gaat moeten wachten op PS6 voor het één én het andere.
Ja en nee.

Zelf al is dat zo, dan nog gaat je 60 fps mode er dan uit zien als je oude 30fps mode maar dan in 60fps.. En aan de voorbeelden te zien nu zijn ze dat niet van plan te doen. GT7 zou 60fps zijn met betere gfx en RT zelf in 60fps, en kan op 120 fps mode. Dit is dus op alle vlakken beter, en bij de andere games was dit van hetzelfde. Horizon zou in resolution mode er beter uit zien dan ervoor en als nog van 30 naar 60 fps gaan.

Gezien ze geen grote concurrentie meer hebben, en we grafisch op een punt zitten dat er simpelweg nauwelijks echt studios zijn om het onderste uit de kan te pushen, denk(hoop) ik dat de ps6 nog een jaar of 6 op zich laat wachten. Ik verwacht alvast dat dit de langste cyclus word.
Niemand die het weet. Als ze dezelfde cyclus aanhouden van de PS4 komt de PS6 er 2028/2029.
Ik verwacht PS6 toch eind 2028. Een cyclus van 8 jaar wat het langste tot nu toe zou zijn. Tenzij we terug een pandemie krijgen of iets anders, kan het misschien uitgesteld worden naar 29 of 30 😅.
Dat is toch ook waar ik van uitga.

Is het nu mijn perceptie dat bij aankondiging de meesten reageerden in de zin van "wie zit daar nu op te wachten", "ik doe wel voort met mijn gewone tot de PS6", "wie koopt deze nu voor die prijs, en dan moet je nog eens optie x en y... extra kopen", ...

...om dan nu hier de ene na de andere hem toch te zien bestellen, met extra's of special editions die de prijs nog wat opdrijven. :tongue:

Well done, Sony, well done. :bow:

Ik ben hoegenaamd niet geinteresseerd in de pro LE, maar heb toch getracht om hem te kopen... Die LE kan je desnoods gewoon gebruiken en verkopen voor dezelfde prijs. Die gaat niet in waarde dalen.

Heb nu de PS5 slim LE net wat keuzes. Ik verkoop hem aan een vriend (die hem wil gebruiken) of ik leg hem als 'belegging' in de kast in de hoop dat hij over een paar jaar wat oplevert.

Is het nu mijn perceptie dat bij aankondiging de meesten reageerden in de zin van "wie zit daar nu op te wachten", "ik doe wel voort met mijn gewone tot de PS6", "wie koopt deze nu voor die prijs, en dan moet je nog eens optie x en y... extra kopen", ...

...om dan nu hier de ene na de andere hem toch te zien bestellen, met extra's of special editions die de prijs nog wat opdrijven. :tongue:

Ja, ik vind de Pro de moeite niet (+ disc drive + vertical stand), maar die bundel van 30th vond ik dan wél de moeite. Speciaal, meer zijn prijs waard, bundel goedkoper dan alles apart, etc.

Ook mijn idee, iedereen vond de prijs veel te hoog maar ze verkopen wel als zoete broodjes in preorder. Dus eigenlijk was de prijszetting van Sony gewoon goed.

Ik was niet bij naysayers 😋
Alhoewel de prijs mij even heeft doen twijfelen heeft Digital Foundry mij weer over de streep getrokken.

Edit : het enigste dat ik wel nog steeds zuur vind is dat je de disc drive en verticale stand appart moet kopen.

...om dan nu hier de ene na de andere hem toch te zien bestellen

I plead guilty :D. Maar bij mij is het toch nog met in het achterhoofd dat ik er nog eens goed kan over nadenken en later eventueel annuleren. Op dit moment is er natuurlijk de hype en fomo, maar uiteindelijk is de release pas in november, dus nog meer dan een maand en de hype gaat de komende weken wel afkoelen.
Van alle videos die ik al gezien heb, blijf ik toch vinden dat de grafische verschillen toch wel echt heel klein zijn. En sowieso heb ik vaak dat als ik zelf game ik op veel details niet eens let, en ze pas zie als een van mijn kinderen aan het spelen is. Dus de toeschouwer heeft er m.i. meer aan dan de gamer zelf :).

Ik doe wel lekker verder met de gewone PS5. Heb expres die LE Spiderman-editie gekocht en de doos op zolder gelegd in de hoop dat de prijs niet te hard daalt. We zullen zien over X jaar...

Ik was niet bij naysayers 😋
Alhoewel de prijs mij even heeft doen twijfelen heeft Digital Foundry mij weer over de streep getrokken.

800 is duur voor een console, maar als je vaak gamed valt dat toch weer mee.
Tegenwoordig is dat maar iets meer dan een mid-end GPU en dan moet je nog een CPU, voeding, mobo, SSD en de rest nog tellen. En ook daar is er geen disc-drive natuurlijk.

Vind ik ook wel zot, ik blijf bij mijn eerste mening, veel te duur voor wat het is

Ik koop het niet, puur omdat ik mijn OG consoles niet wil weg doen ( als deels collector en deels gewoon persoonlijke waarde ). En zonder mijn OG weg te doen is 800 inderdaad te veel om uit te geven aan een 2de toestel dat wat beter is. Moest mijn eerste nu kapot gaat, of ik zou hem wel weg doen, dan zou ik wel een Pro gekocht hebben...

Iedereen doet hier gewoon zen ding mee...

800 is duur voor een console, maar als je vaak gamed valt dat toch weer mee.
Tegenwoordig is dat maar iets meer dan een mid-end GPU en dan moet je nog een CPU, voeding, mobo, SSD en de rest nog tellen. En ook daar is er geen disc-drive natuurlijk.
Ik kan ook mijn (game)pc upgraden maar dat gaat mij veel duurder uitkomen.
Plus het feit dat ik een console ook gewoon veel gebruiksvriendelijker vind om te gamen.
Het blijft idd wel vrij duur voor een console maar langs de andere kant is er ook de base PS5 voor wie het extra budget niet wilt uitgeven.

Terug
Bovenaan