PlayStation 5 Pro

boycotten die shit, enige manier waarop die dikkoppen het snappen (en dit van iemand die al iedere ps console gekocht heeft, including ps4 pro)..
heeft gewerkt met concord, zal wel werken met deze ook ...

Deze presentatie heeft me wel wat meer doen nadenken over het kopen van fysieke vs digital games. Ik was tot nu toe altijd voorstander van fysieke games. Op release datum vaak wat goedkoper dan de digitale versie, en na enkele maanden voor de helft van de prijs 2de hands.

Maar bij deze release focussen ze hard op digital, want er is geen prijs van een bundel met de disc drive. Dat doet me dan vermoeden dat we bij een PS6 mogelijks geen disc versie gaan krijgen. Of eventueel dat een externe disc (zoals nu) misschien na een half jaar uitgebracht wordt.

Uiteindelijk heeft het niet veel nut om nu 10 euro uit te sparen op een game als je die niet meer kan spelen eens de nieuwste console er is. (Ik verkoop altijd mijn oude bij de aankoop van een nieuwe)

Wat een prijs :oink:
Ben normaal ook iemand die elke nieuwe console koopt, maar deze zal ik wel overslaan.
Ook eens benieuwd of dat de scalpers hier ook gaan opvliegen, of dat ze het niet zullen doen met schrik om er te blijven mee zitten.

Had het nu 800 voor een versie met diskdrive geweest en 700 zonder dan zou ik nog zeggen. Met deze prijzen is dit enkel iets dat de echte Sony enthousiasts zullen kopen denk ik. En ik vind het nu ook niet zo baanbrekend qua hardware om de prijs te rechtvaardigen. 't Is nu 40-50% sneller dan de originele PS5, maar die is nu ondertussen 4 jaar uit tegen dat die Pro uit is. Moest die PS5 Pro nu zo krachtig zijn dat alle games aan 4K native en 60 FPS draaien dan zou die die prijs waard zijn.

Je zou verwachten op dit moment dat de PS5 Pro aan de prijs zou staan van de originele en dat de oude PS5 zakt naar 300-350 euro ofzo.

Net zoals de PS4 Pro ga ik deze aan me laten voorbijgaan.

PS5 begint nog maar net wat los te geraken van de vorige generatie qua games. Iets waar de industrie zelf voor gezorgd heeft, om een zo breed mogelijk verkoopplatform te hebben. Als gevolg zijn we te lang bij de vorige generatie games/consoles blijven plakken en lijkt de PS5 Pro haast 'overkill' te zijn momenteel.

Vervelend dat in de eerste PS5-jaren stevig werd ingespeeld op backwards compatibility (gebrek aan PS5 originals -> veel remasters of PS5 upgrades), iets waar eigenaars van PS4-discs (zoals mezelf) gretig gebruik van hebben kunnen maken, en dat dan nu de disc drive uitgefaseerd wordt. Tenzij je er stevig voor betaalt natuurlijk...
Contradictorische beslissing.

Waarschijnlijk gaan we nog een state of play krijgen eind deze maand, volgens mij vlak voor je de PS5 pro kunt pre orderen. Daar zullen ze dan toch wat games moeten laten zien zoals bijvoorbeeld Ghost 2. Als dat dan een fantastische showing heeft, kunnen ze al wat meer twijfelaars over de lijn trekken. Plus als ik Sony was, zou ik er alles aan doen om marketing rechten te krijgen voor GTA 6. Laat PS5 pro beelden zien en dan heb je echt iets waar mensen op zitten te wachten. Maar rockstar doet altijd hun eigen ding, dus denk niet dat Sony daar marketing rechten voor gaat vastkrijgen.

IMG_8361.jpeg

Ik zit hier nog met mijn LG OLED curved FullHD van 2016 ( wat eigenlijk overigens lang is voor een Tv, maar werkt nog perfect 🤩)
Een Pro heeft 0,0 nut zonder 4K TV 😄

boycotten die shit, enige manier waarop die dikkoppen het snappen (en dit van iemand die al iedere ps console gekocht heeft, including ps4 pro)..
Concord is niet geboycot. Concord is het lelijke eendje waar iedereen gewoon wist over te kijken.
De GPU is vergelijkbaar met een 3080. Dus een vergelijkbare pc zit je aan veel meer dan 800 euro.
Pakt gerust 1600 voor de PC all in( EU). Games wel goedkoper. Geen online abbo.
En natuurlijk nog steeds veelzijdiger.

Vermoed dat dit dan ook bijlange niet het succes zal zijn zoals de PS4 PRO. Die eigenlijk ook alleen maar met een ssd upgrade ook echt de moeite was.

Deze presentatie heeft me wel wat meer doen nadenken over het kopen van fysieke vs digital games. Ik was tot nu toe altijd voorstander van fysieke games. Op release datum vaak wat goedkoper dan de digitale versie, en na enkele maanden voor de helft van de prijs 2de hands.

Maar bij deze release focussen ze hard op digital, want er is geen prijs van een bundel met de disc drive. Dat doet me dan vermoeden dat we bij een PS6 mogelijks geen disc versie gaan krijgen. Of eventueel dat een externe disc (zoals nu) misschien na een half jaar uitgebracht wordt.

Uiteindelijk heeft het niet veel nut om nu 10 euro uit te sparen op een game als je die niet meer kan spelen eens de nieuwste console er is. (Ik verkoop altijd mijn oude bij de aankoop van een nieuwe)
Tbh geen physical releases pusht mij gewoon naar piracy . Ik ben een verzamelaar. Waarom zou ik digital games kopen als al die shops toch sluiten na 10-15 j . Zie Xbox 360 , Wii,Wii u, 3ds , ….

De moment dat consoles digital only zijn doe ik wel voor 100% verder op pc. Small form factor pc onder de tv en gaan.

Mijn eerste steam games die ik 30 jaar geleden gekocht heb of big box games van in de jaren 90 booten nog steeds.

Vermoed dat dit dan ook bijlange niet het succes zal zijn zoals de PS4 PRO. Die eigenlijk ook alleen maar met een ssd upgrade ook echt de moeite was.
Voor mij was een stillere ps4 pro het hoogtepunt. :lol: Wat een lawaai was die ps4 toch... afin, mijn ps4 was defect dus dan maar de pro gekocht want anders deed ik wel verder met de normale ps4.

Welke boycot, er had gewoon niemand interesse in deze game en that's it.

Beetje cringy ook, dat roepen om een boycot, again, mensen zullen dit ofwel, wel of niet kopen als ze het worth vinden en Sony zal wel zijn conclusies trekken uit de verkoop cijfers. Het is niet dat mensen het niet gaan kopen omdat iemand roept, "laten we dit boycotten!!!"

Tbh geen physical releases pusht mij gewoon naar piracy . Ik ben een verzamelaar. Waarom zou ik digital games kopen als al die shops toch sluiten na 10-15 j . Zie Xbox 360 , Wii,Wii u, 3ds , ….

De moment dat consoles digital only zijn doe ik wel voor 100% verder op pc. Small form factor pc onder de tv en gaan.

Mijn eerste steam games die ik 30 jaar geleden gekocht heb of big box games van in de jaren 90 booten nog steeds.
Maar wat zijt ge nog met al die oude games? Bij mijn verhuis verleden jaar al mijn PS2 en PS3 games weggedaan incl consoles, totaal bijna 100 games. Het neemt alleen maar plaats in en ik speel ze toch nooit meer. Buiten de nostalgie heb ik er niks meer aan.
Nee, als de prijs niet veel duurder is koop ik liever digitaal. Verkopen doe ik toch nooit.

Ik zit hier nog met mijn LG OLED curved FullHD van 2016 ( wat eigenlijk overigens lang is voor een Tv, maar werkt nog perfect 🤩)
Een Pro heeft 0,0 nut zonder 4K TV 😄

Hier een Samsung van 2017? Ook echt geen nut die Pro voor mij en ik ben absoluut nog tevreden van de beeldkwaliteit die ik op die TV getoond krijg. Dus ik wacht gewoon de PS6 wel af en tegen dan haal ik me een nieuwe TV.

Maar wat zijt ge nog met al die oude games? Bij mijn verhuis verleden jaar al mijn PS2 en PS3 games weggedaan incl consoles, totaal bijna 100 games. Het neemt alleen maar plaats in en ik speel ze toch nooit meer. Buiten de nostalgie heb ik er niks meer aan.
Nee, als de prijs niet veel duurder is koop ik liever digitaal. Verkopen doe ik toch nooit.
ik speel nog heel vaak oude retro games.

vorige maand nog metal gear solid 1 gespeeld op de PS1 ( well, nu niet op een fysieke ps1 maar op mijn MisterFPGA)

akkoord de cods en de fifas daar kom ik idd niet meer aan, maar genoeg pareltjes die nog geen remake gekregen hebben of remakes hebben op consoles die ondertussen ook oud zijn.

nintendo games bvb zijn tijdloos.

het gaat mij vooral om het feit dat jij 60 euro betaald voor iets dat ze op elk moment kunnen wegpakken van jou. Had ik bijvoorbeeld de digitale versie van majoras mask 3D op de 3DS gekocht ipv de physical edition kon ik die ondertussen niet meer spelen, en 3DS met zijn dubbel scherm is maar shitty om op een emulator/ andere console te spelen.

Pakt gerust 1600 voor de PC all in( EU). Games wel goedkoper. Geen online abbo.
En natuurlijk nog steeds veelzijdiger.
Eigenlijk zit ik er nog best naast.

Via mindfactory.de(zeer deftige shop) ben je rond de 900 a 1000euro kwijt (4060ti of 7700xt) naargelang je keyboard en muis etc nodig hebt.

Direct aansluiten op je tv en hebt een heel nieuwe console.

ik speel nog heel vaak oude retro games.

het gaat mij vooral om het feit dat jij 60 euro betaald voor iets dat ze op elk moment kunnen wegpakken van jou. Had ik bijvoorbeeld de digitale versie van majoras mask 3D op de 3DS gekocht ipv de physical edition kon ik die ondertussen niet meer spelen, en 3DS met zijn dubbel scherm is maar shitty om op een emulator/ andere console te spelen.
Maar de absolute meerderheid speelt die oude games gewoon niet meer.

I couldn't care less. Ik speel 99,9% van al mijn games maar 1 keer.

Maar de absolute meerderheid speelt die oude games gewoon niet meer.

I couldn't care less. Ik speel 99,9% van al mijn games maar 1 keer.
True, maar ik snap de mensen wel die nog vaak naar hun oudere games grijpen, ik heb hier ook nog massa's fysieke games en hardware liggen van +30 jaar geleden.

Nu in mijn geval kan ik de meeste van mijn oudere games nog allemaal spelen op de originele consoles want ik heb nog zo goed als iedere console werkende, behalve mijne sega saturn.

Maar ik koop ook al 15 jaar enkel digitaal, het aantal keren dat ik nog een spel zou willen spelen dat ik digitaal gekocht heb en niet meer speelbaar is is op 3 vingers te tellen.
En dat op ondertussen meer dan 1000 digitale games, verspreid over ps, xbox en pc.
Komt ook omdat er zoveel te spelen valt in deze tijden, tis niet dat er nog veel gaten vallen tussen game releases waar ik nu nog snel naar oudere games grijp.

Verzamelen voor een collectie doe ik ook al lang niet meer, ik ben gestopt met echt verzamelen sinds playstation 3 uitkwam.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan