PlayStation 5 Pro

Wie weet dat als gta 6 uitkomt dat er dan meer mensen de ps5 pro gaan kopen.

Op dit moment zie ik er geen voordeel in, toch niet als je al de ps5 hebt.
Ik heb de ps4 en zie er zelf het voordeel niet in.

Hahahahahahahahahahahhahahahahhah!

Maar serieus... WTF is die redenering voor 700 dollar -> 800 euro.... Denken ze dat de euro voortaan jaarlijks 10% zakt ofzo? Of is het omdat de ps4 pro "beperkt verkocht" indertijd dat ze denken van "niche doelpubliek, dus extra doorrekenen.."
De Japanners zelf zijn ook aan't klagen. Geen idee van de omzetkoers van de Yen, maar heb al gelezen dat het voor Japanse gamers goedkoper is om een Amerikaans PS5 pro in te voeren dan één te kopen bij hun.

Duur voor een console maar als je het vergelijkt met een game pc (ik las hier ergens grafisch vergelijkbaar met een 3080) is het nog steeds een pak goedkoper. Als ik zoveel wil besteden aan een console dan mag ze wel nog redelijk wat jaren meegaan voordat ze de next gen uitbrengen.
Interesse maar ben er nog niet uit of het day 1 wordt of niet.

Absoluut belachelijk dat de pro hier 100 euro duurder is dan in Amerika. Jeezes christ manneke... Die 800 had met Diskdrive moeten zijn. 920 is dus eigenlijk de prijs. Dat is waanzin. En ik had echt mijn hoop gezet op 599 zonder Diskdrive. Wilde terug een Playstation 5 in de living zetten hier, aangezien men zoontje mijn PS5 op de speel zolder gebruikt. Maar 920 neerleggen, pfff. Wil niemand hier wat collector's editions van mij over kopen 😜😂.

800 euro zonder een disc drive, een dual sense edge controller of laat staan een verticale stand vind ik er, zoals andere mensen hier, los over.

Ik was niet van plan om deze op launch day te kopen om de kinderziektes af te wachten maar aan deze prijs koop ik hem gewoon niet.
Laat ons hopen op een goedkopere bundel als GTA6 uitkomt maar ik er voor vrees.

Als deze goed gaat verkopen dan vrees ik er ook voor dat we vertrokken zijn voor dure consoles (zie naar Apple die plots de iphones duurder maakte dan 1000 euro).

Laatst bewerkt:
Microsoft gooit op hardwaregebied zowat se handdoek in de ring en hier is het gevolg.

800€ (920€ met disk) is er voor een thuisconsole los over. Dit is een geupdate PS5 waar je welgeteld 0 exclusives voor krijgt. Doe dan liever iets anders met mijn geld.

Microsoft had ook wel een nieuwe console aangekondigd, de diskloze 2 TB series x voor 599. Wat ook een absurde prijs is. Maar idd, zij gooien bij wijze van spreken de handdoek in de ring in de console markt en even later krijgen we deze prijs van Sony. Daarom hebben we concurrentie nodig...

Opzicht niemand verplicht je om de pro te kopen eh.

Wil je 60 fps 4k koop het. Wil je game pc 4k 60 fps zit je ook aan 800 euro.

Nee, dat klopt.
Voor mij persoonlijk (ik speel 2-3 games per jaar) is het dat ook nooit waard. Speel dan nog liever op 1080p 😅.

Aan de andere kant heb ik 5k stukgeslagen voor een SIM rig en daar speel ik welgeteld 1 spel op (iracing).

De GPU is vergelijkbaar met een 3080. Dus een vergelijkbare pc zit je aan veel meer dan 800 euro. Maar idd, je hebt gelijk, de pro is voor een select groep mensen. Uiteindelijk verandert er niks voor ps5 gamers. Zij blijven de keuze hebben tussen performance en fidelity in hun games(Als de dev er 2 modes in steekt). Er verandert voor hen niets. En degene die nog geen ps5 hebben, kunnen nu kiezen. Het is niet dat de ps5 pro games kan spelen dat de normale ps5 niet kan spelen. Dus op zich is het gewoon een extra keuze zoals je met de iphone kiest tussen de gewone versie of de pro versie. En net zoals met de ps4 pro destijds. We weten wel van de insomniac leak dat 1 op 6 verkochte ps4's een pro was(20 mil van de 120 mil). Met deze prijs gaan ze dat wel niet halen met de ps5 pro. Ik zelf twijfel nog voor day 1 of niet. We shall see...

Terug
Bovenaan