Plastische chirurgie

Hoe sta jij tegenover plastische chirurgie?

• Nee, blijf van uw lijf!

• Nee, tenzij bij verminking (vb brandwonden, oorreconstructie, borstherstel na amputatie)

• Ja, zolang het resultaat er maar natuurlijk uit ziet en je niet overdrijft

• Ja, baas over je eigen lijf toch? Doe waar je zin in hebt!

• Ja voor functionele ingrepen die je levenskwaliteit verbeteren

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Waarschijnlijk zal je huisarts er ook geen probleem mee hebben om op papier te zetten dat je een stevig gewichtsverlies hebt gekend, als je die ook al had toen je dikker was?

Qua littekens openkrabben: je kan er opsite klevers over doen om de wonde te beschermen tot ze helemaal dicht is. Je kan nu al eens kijken om een afspraak te maken, naar ik heb begrepen zijn de wachttijden enorm lang (meer dan 6 maand) om een eerste consult vast te leggen.
Bedankt voor de info, voor ik da zou over wegen zou ik toch nog wat kilo's kwijt willen mager ben ik nu ook niet hoor.

Heeft mijn vriendin laten doen. Al op vrij jonge leeftijd hangende oogleden waardoor je altijd moe lijkt of wat ouder.

Volgens haar, beste beslissing ooit.
Gedaan in belgie, kliniek en goeie chirurg.
Ik heb dit ook is vreselijk beu steeds de vraag zijde moe om zot van te komen.

Ik heb intussen de stap gezet en op 13 mei een bovenooglidcorrectie gehad. Ik was wel vrij nerveus en wat angstig. De prikjes voor de verdoving zijn wat venijnig, quasi meteen nadien worden je ogen super zwaar en vallen ze dicht. Het snijden zelf doet geen pijn. voelt een beetje alsof er getekend wordt op je ooglid of alsof je wenkbrauwen geëpileerd worden, zo klinkt het ook. Het dichtbranden van de bloedvaatjes is wel onaangenaam en voel je wel.
De arts zei dat als je aan patiënten zou vragen of ze nadien pijnstillers hebben genomen, 90% ervan zou zeggen dat niet te hebben gedaan. Ik behoor dan toch tot die 10% 😛 Ik vond dat je aan het eind van de ingreep de verdoving al voelde uitwerken en heb doorheen de dag en de ochtend nadien toch wel een aantal dafalgans genomen. Heel veel gekoeld met kleine zakjes erwtjes en ben amper blauw geweest. Een week later mochten de draadjes eruit en sindsdien smeer ik een littekencrème. Er is nog een beetje roodheid en de huid voelt nog wat hard aan.
Maar voor nog geen 2 weken geleden te zijn vind ik het zot hoe snel je herstelt.
Er is namelijk de ene kant anderhalve cm en de andere kant 18mm van tussen gehaald.

Mijn mondhoeken staan sterk naar beneden gericht, waardoor het constant lijkt alsof ik boos of verdrietig ben. Zo heb ik al vaak de commentaar gekregen waarom ik boos ben (terwijl dit helemaal niet zo is)

Iemand ervaring met (hoek)liplift?

Terug
Bovenaan