Auto Pestgedrag verbaliserende agenten

Ik heb helemaal geen intentie de boete aan te vechten.
Maar:
De politieagente had even goed haar raampje naar beneden kunnen draaien en iets zeggen in de trent van, helaba, dat mag niet!
Ik had oogcontact met haar, op nog geen twee meter afstand, zij stond aan de andere kant van de weg stil in de file (is een verkeerslicht paar tiental meter verder in haar rijrichting). Zag haar iets kriebelen op een papiertje (als chauffeur, is ook al gelijk een overtreding), vandaar dat ik dacht "die is mij nu toch niet aan het opschrijven zekers".

Ze zag me laden en lossen.
Ze heeft toch gekozen er outright geparkeerd, bestuurder nergens te zien van te maken.

Ding is, ik overtrad (vermoedelijk) de wet, maar zonder ook maar iemand te hinderen of in gevaar te brengen.

Ik kan er helemaal inkomen wanneer ouders met hun buggy niet kunnen passeren, of rolstoelgebruikers, noem maar op, typische egoïstische weggebruik.
Ik hinderde het zicht van het zebrapad niet.

Ik weet dat ik fout was, maar blijf even gefrustreerd achter.
Wanneer ik op mijn werk op zulke manier loopjes met de waarheid zou nemen, of dit nu door lui copy pasten is of niet, ik ga snel op straat staan of geen klanten meer hebben.

Iedereen moet zijn job naar behoren doen. Einde verhaal.
 
Parkeer gewoon nooit op een voetpad. Maakt niet uit hoe kort het ook is.
Ik zou ook niet graag hebben dat ze hun fiets of buggy op de baan parkeren. Ookal kan ik er makkelijk langs.
 
Op krak dezelfde plaats staat trouwens regelmatig de overbuur, zijn echtgenote is wat slechter te been en hij laat haar altijd daar uitstappen.
Volgens dezelfde analogie begaat die dezelfde overtreding.
 
Ik denk dat het gewoon een kwestie van copy-paste. Een standaard zinneke voor foutparkeren dat meerdere malen wordt gebruikt.
 
Parkeer gewoon nooit op een voetpad. Maakt niet uit hoe kort het ook is.
Ik zou ook niet graag hebben dat ze hun fiets of buggy op de baan parkeren. Ookal kan ik er makkelijk langs.
Heb je de foto gezien?

Hoe sta ik op het voetpad? Dat is rechts van het fietspad hé, niet links waar ik sta. Ik sta meer dan een meter weg van het voetpad.

IMG20230327115117.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is misschien niet aangenaam, maar dat is nu wel op meerdere vlakken een overduidelijke overtreding, waardoor ze misschien niet al te veel moeite hebben gedaan om dat PV op te stellen?

Als de overtreding overduidelijk is, is het schrijven van een correct PV ook kinderspel, toch?

Ik krijg er echt de wubbes van indien agenten zomaar wat neerpennnen in een PV zonder erbij stil te staan dat dit document een bijzondere bewijswaarde heeft. Dat is zonder meer valsheid in geschrifte...

Wanneer ik op mijn werk op zulke manier loopjes met de waarheid zou nemen, of dit nu door lui copy pasten is of niet, ik ga snel op straat staan of geen klanten meer hebben.

Iedereen moet zijn job naar behoren doen. Einde verhaal.
Dit dus!
 
Ik denk dat het gewoon een kwestie van copy-paste. Een standaard zinneke voor foutparkeren dat meerdere malen wordt gebruikt.
Dat is het hem juist.
Overtreder doet iets fout.
We smijten maar iets in het PV dat er wat op trekt en dat dezelfde boete waard is.

Dat daar licht kan overgegaan worden krijg ik mijn hoofd niet rond.
 
Los van de discussie.
Wat voor een voetpad is dat daar eigenlijk?
Welke voetganger moet daar nu lopen, toch gewoon gevaarlijk op zich?
Draagt niet echt goed bij aan scheiding van de weggebruikers.
 
Nogtans, mijn baas had ook eens een parkeerboete (weet nu niet of dat onder GAS viel, maar soit),
en kon aantonen dat hij per ongeluk naar het verkeerde nummer had SMS gestuurd voor te betalen (maar 10 minuten later had hij dit doorzien, en stuurde hij alsnog naar het goede nummer om te betalen).
In die 10 minuten had hij toch wel een boete opgelopen zeker.... En deze werd vernietigd, nadat we de bewijslast konden overhandigen, dat hij eerst gemist had van sms nummer. (screenshots met tijdstip en uur van eerste foutieve sms)
Bij jouw baas ging het dan ook over een vergissing. In dit geval wordt er niet eens beweerd dat er geen overtreding is, enkel maar dat de overtreding verkeerd genoteerd staat.
 
Dat is het hem juist.
Overtreder doet iets fout.
We smijten maar iets in het PV dat er wat op trekt en dat dezelfde boete waard is.

Dat daar licht kan overgegaan worden krijg ik mijn hoofd niet rond.
Dat is bij vele zaken toch zo.

Even een rare vergelijking, maar ik heb ook al vaak "visum weigeringen " gezien.
Dat zijn altijd dezelfde zinnen die ik zie terugkeren.

"betrokkene toont niet aan voldoende middelen te hebben om reis te maken"
aangevuld met
"betrokkene toont niet aan voldoende motivatie redenen te hebben om terug te keren naar land van herkomst"
"betrokkene toont niet aan stabiele inkomens te hebben".

Volgens mij is dit gewoon een systeem heel gelijk opgaand met politie diensten en ambassade diensten.

Er is gewoon een "checklist" die ze moeten overlopen bij die "inbreuk" of "aanvraag", en de dossier beheerder moet gewoon als het ware, afvinken of aanvinken wat hij het meest passend vind.


Dat je daar vind dat dit "licht overgaan" is, dat kan, en kan ik inkomen, maar uiteindelijk blijft de uitkomst toch hetzelfde hoor.
Het is maar wat die "gemachtige persoon" beslist, en getoetst heeft aan de wetten.
 
mechelen.png


Bovenstaande staat in het PV, slechts één stukje is correct, namelijk dat ik met mijn 4 wielen op het trottoir stond, en zelfs dat is nog niet helemaal correct, zie foto onderaan.
Voor de rest:
  • Ik was wel degelijk aan het laden en lossen (heb er max 2 minuten gestaan, tijd nodig om drie dozen in de gang te zetten 3 meter verder).
  • Koffer stond open
  • 4 pinkers stonden aan
  • Bestuurder (mezelf) was wel degelijk aanwezig, heb zelfs oog contact gehad met de verbaliserende agent.
Locatie was vlak voor mijn kantoor, had materiaal opgepikt (nogal zwaar) en was aan het lossen.
Los van het feit of je nu aal het laden/lossen bent, de bestuurder was niet aanwezig. Er was geen bestuurder, aangezien er niemand de wagen aan het besturen was. Je moet dat dus letterlijk nemen, ze bedoelen daarmee dat er niemand in de auto stond.

Dat de koffer open stond of pinkers aanstaan doet er op zich niets toe, toch niet in je voordeel. EN 3 dozen in de gang zetten 3 meter verder kan je in minder dan 2 minuten doen :p
 
Ik heb het over de rood gearceerde plaats waar TS stilstond met zijn wagen.
Is toch een hele strook grijze klinkers? Twee huizen verder lijkt mij een inrij en te kort en smal om daar een veilig parkeervak te voorzien. Trottoir zou ik het wel niet noemen.
 
Straf dat hier nog niemand heeft over gevallen, maar ik lees "vertoont geen uiterlijke kenmerken dat auto in panne staat".

Dus ik interpreteer: indien in panne is het reglementair.

Hewel: opgelost: Zet er int vervolg een gevaren driehoek achter, en ge kunt ongestoord uw gang gaan ! ;)
En als ze komen moeien, zegt ge gewoon "ja vreemd hoor, hij startte daarnet niet meer.. auto viel gewoon stil".
 
Als de overtreding overduidelijk is, is het schrijven van een correct PV ook kinderspel, toch?

Ik krijg er echt de wubbes van indien agenten zomaar wat neerpennnen in een PV zonder erbij stil te staan dat dit document een bijzondere bewijswaarde heeft. Dat is zonder meer valsheid in geschrifte...


Dit dus!
Mja, ik zie het nut niet echt in van me te frusteren in dat soort zaken. Niemand is altijd 100% correct in alles, ook al gaat waarschijnlijk half dit forum vinden van wel als het over zichzelf gaat. Het maakt ook weinig uit voor het resultaat lijkt me, aangezien je niet zoals bij belangrijkere fouten i.v.m. vaststellingen dit PV gaat geseponeerd krijgen.

Maar ja, ze zouden meer moeite moeten doen.
 
ik begrijp OP wel. Hier in de buurt staat menig auto continue op een veel gevaarlijkere manier opgesteld op het voetpad. Flikken passeren, niets wordt er gedaan. Een bepaald moment wijs ik ze er zelfs op, ze zullen het zo meteen rechtsomkeer maken en bekijken. Nopes.

Daar krijg ik het pas van. Dusja, wat OP is overkomen is puur quota behalen, want de rest van den tijd laten ze gewoon begaan.

Google maps heeft ze zelfs op foto:

Hier staan er soms ook gewoon op de stoep:

En wij er ons dan maar moeten tussenwringen met een buggy.
 
auto staat stil in de berm (niet verhoogde berm want hij is niet verhoogd) , koffer stond open dus duidelijke indiciatie van laden & lossen.
> de overtreding op de PV klopt gewoon niet!

Ze kunnen het wel gewoon aanpassen naar binnen de 5m van het voetpad, akkoord

Maar shit als dit maakt de maatschapij gewoon kapot: gij zult ten allen tijden de regels 100% volgen of 5% van u loon inboeten per gemaakte fout.


Overlaatst waren ze mij aan het opschrijven omdat ik geen bewonerskaart had voor men eigen deur.
Ik zie het van ver terwijl ik aangestapt kom, en ik lach gewoon is want das al de 14e keer van het jaar en ik moet maar niet te lui zijn om dat stom ding is aan te vragen.
Ik ben er bijna en ik zeg tegen de mens, geeft ze maar gewoon af kzal het ineens storten.
"ah ma meneer roept dan ffkes dan had ik ze niet afgeprint"
We zwanzen der ffkes over en ik doe nie moeilijk over €15 en hebben alle twee is gelachen, mens doe ook maar zijn job.

maar ne flik dat zoiets als hier lapt? dan passeer ik absoluut wel is bij de commisaris of bij den burgemeester, hou een dorp toch is leefbaar..
 
Dat is het hem juist.
Overtreder doet iets fout.
We smijten maar iets in het PV dat er wat op trekt en dat dezelfde boete waard is.

Dat daar licht kan overgegaan worden krijg ik mijn hoofd niet rond.

Omdat het pure massawerk is. Dat is kwantiteit, geen kwaliteit :p.

In Gent lopen er dagelijks 24 parkeerwachters rond. Dat zij stevig doorwerken blijkt uit het jaarrapport van het Mobiliteitsbedrijf. Eén parkeerwachter voerde in 2021 gemiddeld 408 controles per dag uit, wat het totaal brengt op 3.024.852 inspecties per jaar.
 
Omdat het pure massawerk is. Dat is kwantiteit, geen kwaliteit :p.

In Gent lopen er dagelijks 24 parkeerwachters rond. Dat zij stevig doorwerken blijkt uit het jaarrapport van het Mobiliteitsbedrijf. Eén parkeerwachter voerde in 2021 gemiddeld 408 controles per dag uit, wat het totaal brengt op 3.024.852 inspecties per jaar.
Het gaat hier niet over een vaststelling door een parkeerwachter.
 
Terug
Bovenaan