contextbinder
Well-known member
Concrete vraag:
Iemand hier advies of ervaring mee? Het is voor haar geen probleem om contract te maken via notaris, vermoedelijk moet ik ook 30% RV op interest betalen?
- Kennis heeft een huis gekregen als erfenis van een familielid, de woning is geschat maar er dient 175.000 € successierechten betaald te worden. Kennis heeft onvoldoende cash te beschikking om dat te betalen. Bedoeling is de woning meteen te verkopen - woning geschat op 305-348K (door 2 VLABEL schatters)
- Kennis heeft wel:
- 75k cash
- recht op de helft van een andere woning (waarde +300k) welke momenteel leeg staat t.g.v. scheiding - echter is een verkoop nog niet aan de orde
- vast werk (+20 jaar in dienst, bruto loon +5k, alleenstaande met 2 studerende kinderen)
- Vraagt of ik haar 100k kan lenen voor korte termijn - de tijd nodig van betalen successierechten tot verkoop: laat ons zeggen 5-10 maand om ruim te zijn.
Iemand hier advies of ervaring mee? Het is voor haar geen probleem om contract te maken via notaris, vermoedelijk moet ik ook 30% RV op interest betalen?