Personalized Ads & Tracking - Luistert mijn gsm mee?

Eigenlijk is het grappig om te zien hoeveel mensen denken dat ze afgeluisterd worden. Zoals verschillende andere hier al gezegd hebben: eigenlijk maakt het niet eens echt uit. De informatie die ze van u hebben en het profiel dat ze van u kunnen opstellen via patroonherkenning op basis van wat ogenschijnlijk zeer beperkte info lijkt is bijna niet te vatten.

Er worden gewoon ook héél veel zaken gepushed vanuit persoonsgegevens (geslacht, leeftijd, locatie, andere bezochte websites). Als ik naar mijn Youtube feed kijk staan daar uiteraard veel dingen op gelijkaardig aan dingen die ik in het verleden bekeken heb maar soms staan daar dan ook ineens compleet random zaken tussen waarvan je denkt: "hoe komt dit in godsnaam in mijn feed?". Om dan 2 dagen later te zien dat er hier op het forum al een hele tijd een topic is over dat kanaal dat de laatste dagen voordien terug actiever geworden is...

Een paar gasten van half de 30 op hetzelfde forum hebben allemaal interesse getoond in X. Misschien vind die andere gast van ~35 op datzelfde forum X dan ook wel interessant... je moet het vaak niet veel verder zoeken dan dat denk ik.

Exact hetzelfde trouwens met de Marstek batterijen waarover dit topic gestart is... toevallig of niet is het Thuisbatterij topic afgelopen week ook actiever geweest met veel Marstek/Duravolt vermeldingen. Als je dan ook nog andere mensen in je omgeving hebt die daar dingen over opgezocht hebben moet je het ook daar al niet veel verder gaan zoeken.

Laatst bewerkt:
Als IT'er weet ik dat ze meeluisteren. Dat kan gewoonweg niet anders om "hey google" en "hey Siri" functionaliteit te hebben.

Dus de enige relevante vraag is, spelen ze braaf volgens de afgesproken regels en luisteren ze enkel naar die triggerwoorden.
Of is de lijst aan triggerwoorden nog wel een pak langer.
Daar ben ik me ook van bewust. Maar er is een gigantisch verschil tussen luisteren naar triggerwoorden of naar alles.

Per definitie moet die dan altijd 'luisteren' he. Niet dat ik denk dat die alles doorspeelt naar Skynet
Ja maar we spreken over luisteren in een analyse context en niet in een trigger context om een commando uit te voeren.
Je zou het direct moeten merken aan dataverbruik of batterijduur als je gsm continu aan het luisteren en analyseren is wat je aan het zeggen bent.

Als IT'er weet ik dat ze meeluisteren. Dat kan gewoonweg niet anders om "hey google" en "hey Siri" functionaliteit te hebben.

Dus de enige relevante vraag is, spelen ze braaf volgens de afgesproken regels en luisteren ze enkel naar die triggerwoorden.
Of is de lijst aan triggerwoorden nog wel een pak langer.
Dat is helemaal niet de enige relevante vraag. Dat is de vraag die je moet stellen, als je wilt dat het antwoord is dat ze je opnemen.
De relevante vraag is ook: brengt het op. En ook: zijn er efficiëntere manieren. En ook: wordt er ook opgenomen.

Mijn ervaring: ads die ik in Incognito zie zijn veel meer relevant voor mij dan de ads die ik in klassieke trackingomgeving krijg.

Je zal maar een adverteerder zijn en betalen voor gerichte ads.

Een kleine twee weken terug zei de chirurg dat ik nog een paar kg's moest afvallen voor te opereren en sindsdien krijg ik op mijn FB niets anders meer dan reclame voor kledij voor dikke mannen. Toch fishy. :unsure:

Terug
Bovenaan